Hard muziek aan: iets van zeggen?

Hmmm, deze vind ik erg moeilijk…Wij wonen hier nu een jaar met heel veel plezier. We hebben superleuke buren enzo, waar we ook geen last van hebben. Maar de buurman heeft de muziek soms best wel hard staan als hij in de tuin bezig is. Ik vind het zelf niet eens zo vervelend, maar mijn vriend wel. Die zegt dat het aso is als iedereen van jouw muziek kan genieten. Wij hebben wel 8 tuinen die uitkomen op elkaar en iedereen moet die muziek dan wel horen. Voorheen woonden wij meer in een oude volksbuurt (jaren 30) en hoorde je ook wat meer geluid, maar in deze wijk past het eigenlijk niet zo. Het is soms ook muziek waar wij he-le-maal niet van houden, dat maakt misschien ook al verschil. Of het is zo’n nieuwszender die bla-blaat.

Ik vind het heel moeilijk om er iets van te zeggen, juist omdat de buurman een toffe kerel is. Hij is ook gek van Eva en andersom. Ik wil echt geen scheve gezichten, maar wat ons (en anderen miscshien ook?) betreft mag die muziek best wat zachter…in de zomer willen wij ook wel gewoon buiten zitten. Het is zeker niet elke dag en ook niet de hele dag…Iemand tips???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik zou het zo doen; als Eva of Max in de zomer liggen te slapen en de muziek staat weer te hard. Gewoon even naar de buurman toelopen en zoiets zeggen als; buurman, de kleintjes liggen nu te slapen, zou jij het erg vinden om de muziek wat zachter te zetten? Als je hier nu iets positiefs op krijgt, dan zou ik dat gewoon wat vaker doen. Dan krijgt hij echt “the message” wel! Ik hoop dat je iig op zo’n manier contact hebt met de buurman, als hij Eva en Max zo leuk vind wil hij daar best de muziek zachter voor zetten zou je denken toch?

Ik zou als mijn vriend er last van heeft het hem lekker laten oplossen. Wat je al zegt jouw stoort het niet echt. Enne meestal wordt het dan jongens onder elkaar en is het ook wel goed. Als jij er wat van zegt ben je eerder het zeurderige vrouwtje.

Groetjes,

Michèle

Als je het goed met hem kan vinden, dan is het toch geen punt? Zoals malawimama het zegt, zo zou ik het ook aanpakken. Dan denk ik niet dat jij een zeur bent, hoor.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Tja. In ons vorige huis woonden wij naast een café wat voor enorm veel overlast zorgde. Echt verschrikkelijk. Toen ze een keer aan bomen gingen hangen, zei mijn vriend netjes dat hij dat niet vond kunnen. Ze trokken de bomen helemaal om he! Toen zeiden ze dat ze hem wel even zouden verbouwen. Ja, gezellige lui waren dat…In zijn studentenhuis zei hij er ook een keer wat van toen mensen rotzooi aan het trappen waren op een galerij en meteen dreigden ze hem naar beneden te flikkeren. Hij is er nu een beetje voorzichtiger in, al zou onze buurman zoiets natuurlijk nooit zeggen! Zelf had ik vroeger in mijn flat overlast van een dove half-verslaafde muts. Zei ik er wat van, want de TV stond zo hard dat ik haar zender dwars door mijn TV hoorde, stond ik daar in een van weed vergeven gang. Ze deed de TV wel zachter, maar kwam vervolgens mij ervan beschuldigen dat ik midden in de nacht jazz draaide. Ik haat jazz. En ik slaap 's nachts. Nou ja, ze dacht ook dat ze haar schaduwden, ze was helemaal waus van het weed roken…Maar wij hebben niet zo’n goede ervaringen dus met iets zeggen over geluidsoverlast, hahaha.

Mijn vriend vindt het ook best rot om er nu al iets van te zeggen, omdat wij hier nog maar kort wonen. Andere mensen vinden het blijkbaar niet irritant? Dat ding staat nu al de hele middag te loeien. Even vind ik niet erg, maar nu word ik ook wel een beetje simpel van al die Hollandse muziek van Thomas Berger enzo. Er zit denk ik niks anders op dan het een keer aan te kaarten als ik hem of zijn vrouw (ook een heel aardig mens) een keer spreek (en dat is regelmatig).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik zou er toch wat van zeggen… gewoon vriendelijk zoals altijd dingen samen bespreekt… Of je er nu een maand woont of al 20 jaar… jullie wonen er met z’n alle en is toch de bedoeling het gezellig te houden…

Ik begrijp best dat je er tegen op ziet… zeker met de ervaringen…
maar als je rustig en vriendelijk blijft… en zegt iets in de trant van: “Joh buurman, ik vind het helemaal niet vervelend als je e’s een nummer lekker hard draait dat doen wij ook… maar ik kon de afgelopen keer dat de muziek best hard stond niet echt mijn kids horen… zou die wat zachter mogen?”

En heel eerlijk… Nee heb je en Ja kun je krijgen… als je het niet vraagt zal het ook nooit gebeuren… hij vind het lekker klinken en denk niet eens dat hij er erg in ziet dat de muziek zo hard staat… En daaren tegen sta je toch ook weer niet om de middag/avond aan z’n deur om de “klagen”?

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

hahaha ja wat michele zegt zou ik ook doen hoor, als ik er geen last van heb en manlief wel mag hij over de schutting hangen…
moet ik zeggen dat ik in een mega volksbuurt woon… en ik niet zo goed tegen vogeltjes kan … bedoel dikke house voor de deur da ben ik gewent, maar mocht ik in jouw situatie zitten
dan zou ik het ook zo doen als mamamalawi zijn, vriendelijk kijken en vragen of het wa zachter mag omdat de kindjes slapen …
neem aan dat als het een toffe peer is, dat hij daar best rekening mee wil houden…

Pippy is geboren 17.07.2009