Hard gevallen en binnen 15 min beetje overgeven

Fijn dat alles goed is gegaan!

Nu ik dit topic zit te lezen, zit ik mij ineens van alles af te vragen…
Sylvie is 1 keer 's ochtends met haar voorhoofd ergens op gevallen (een rond hard ding met harde randjes) waardoor ze ook meteen een paars/blauwe streep kreeg op haar voorhoofd. Uiteindelijk kwam er ook een rode streep bloed op zeg maar. Dus niet dat het bloed er uit stroomde, maar gewoon een oppervlakkige wond. Het was 's ochtends gebeurd, ik heb er meteen een koud nat washandje op gedaan en daarna speciale zalf voor wondjes. Ik heb er toen verder niks mee gedaan (nooit aan gedacht). Ik heb niet de dokter gebeld en ook geen wekadvies toegepast. Dat kende ik toen nog niet eens. Maar er is helemaal niks gebeurd. Ze heeft er niks aan overgehouden (gelukkig maar!!!).
Ze is laatst met haar wang hard op het onderblad van de tafel gevallen en haar wang werd meteen dik en blauw. Het heeft er een paar dagen gezeten en trok toen weg.
Maar als ik dit zo lees vraag ik me nu af. Stel dat Sylvie weer zo hard op haar hoofdje zou vallen en ik moet een wekadvies toepassen… (Ze loopt immers al) Hoe moet dat dan bij zo’n klein guppie? Die kan je niet wakker maken en vragen stellen of even de kamer door laten lopen? Dus vraag me af hoe dat dan werkt?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Bij zo’n jonge kinderen moet je ze wat te drinken geven, kijken of ze alert reageren enzo. als ze dan niet wakker worden wat harder onder het voetje wrijven en daar moeten ze dan wel wat wakker van worden.
om te testen kun je de speen afpakken, als ze daar feller op reageren is het goed (Dus huilen of jengelen of wat dan ook)
als ze uberhoudt anders dan anders reageren is het niet goed.
veel meer kun je bij die kleintjes niet doen.

hoi, mama van Rico,

vervelend dat je Rico niet bij fam. voor een nachtje uit logeren zou kunnen doen.
En bij goede vrienden, of buren o.i.d.?

Niet dat wij dit nu vaak doen hoor, (zouden we eigenlijk wel vaker moeten doen)
maar is soms wel beter. Voor je eigen rust al. Als wij het af en toe echt niet meer trekken (en dat is regelmatig voorgekomen) Hoe vaak ik al wel niet gezegd heb,
ik trek dit echt niet meer, dat ik met oordoppen in bed lag, en nog hoorde ik hem

Gelukkig wordt het de laaste tijd een stuk beter,
als hij 18 is, zal hij wel doorslapen haha

Succes
gr. mama van 2 kids

nou met de ene buren heb ik alleen een goedendag relatie. en met de andere buren kan ik het wel goed vinden maar nog geen langdurig contact. dus dat doen we maar niet. sowieso vrienden laat ik wel eventueel oppassen maar ik laat rico daar niet overnachten. ik zou hem alleen willen laten overnachten bij onze familie maar wat ik al zei dat gaat nu op het moment niet.
maar het maakt niet uit, ik vind het niet erg, tuurlijk is het wel is goed om rico uit logeren te doen maar ja ik doe dat gewoon niet graag.

Kan ik me goed voorstellen hoor, wij laten onze kinderen ook eigenlijk
alleen bij oma of bij opa &oma slapen…

groeten,