Hangerig

hoi allemaal,

Lieke is 19 maanden bijna en is al een week erg hangerig, hangt hele dag aan mijn broek en trekt erg naar mij. Wil ook bij niemand zijn als alleen bij mij. Niks is goed en speelt niet alleen terwijl ze dit heel goed kon!
Nu zit er een hoektand aan te komen wat maar niet echt doorzet.
Wat ik wilde vragen: zou dit een sprongetje kunnen zijn tot wanneer gaan die?
Want dit gedrag vertoonde ze ook toen ze in een sprongetje zat.
Of toch die rottige tand!

groetjes Gytha

Ik zti nu op me werk dus helemaal nakijken kan ik het niet, maar mijn oei ik groei boek is een van de laatste drukken en gaat tot 20 maanden, dus kan heel goed een sprongetje zijn. Ik zal vanavond thuis even kijken dus ik kom er op terug bij je.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja, deze vraag moet echt mijn collega Michèle beantwoorden, want ik heb alleen het boek dat tot 14 maanden gaat. Michèle, go for it girl!

Groetekes, Sje

ja sje daar zit ik ook mee mijn boek gaat ook maar tot 14 maaden

groetjes gytha

Dames ik ga nu naar huis en na het eten zal ik jullie het verlossende antwoord geven. Mijn boek gaat zo ie zo tot 20 maanden.

Tot straks

Groetjes,

Michèle

Dames, geciteerd uit DE mamma bijbel:

Lief en leed rond 75 weken of wel ruim 17 maanden. Dit is de sprong van de systemen.

Baby huilt vaker, meer sjago, mopperig en dreinigerig
Dan huilen, dan weer lachen
Wil vaker bezig gehouden worden
hangt meer aan je rokken
is overdreven lief
overdreven ontdeugend
krijgt (vaker) driftbuien
Is jaloers
Is (vaker) eenkennig
Protesteert bij verbreken lichaamscontact
Slaapt slechter
Heeft (vaker) ’ nachtmerries’
Eet slechter
Zit (vaker) stilletjes te dromen
Pakt (vaker) knuffel
Gedraagt zich babyachtiger

Dingen als het geweten, zelfbegrip, uit het oog maar niet uit het hart, ik en jij, andere levende wezens, gezin, en meer dingen om de baby heen zijn keuzes van de winkel.

Favo bij peuters tussen de 17 en 20 maanden zijn:
Samen gek doen
stoeien
Tekenen
Bellen blazen
Ballen
en meerder actieve dingen

Speelgoed en huisraad dat boeit zijn:

Auto’s
Klei (waar ze het liefst op kauwen)
tekenen en papier
Zandbak
Bellen blaas
Puzzels tot 20 stukjes

WC en vuilnisbakken worden ook heel interesant nu.

Met ruim 18 maanden zijn ze uit deze sprong.

Ik heb even een snelle greep uit het hoofdstuk gedaan. Hopelijk genoeg duidelijkheid anders hoor ik het wel.

Groetjes,

Michèle

Zou dus betekenen dat ze net het staartje van dat sprongetje doormaakt.

Groetekes, Sje

Ja inderdaad. Ze is net bezig om er helemaal uit te komen. Het is eigenlijk de laatste spring naar zelfstandigheid en dat lijkt me voor zo’n kleintje ook best eng.

Groetjes,

Michèle

ooooooooo lijkt er idd op dames bedankt voor het opzoeken!
Zo dat lucht weer op als we weten dat het een sprongetje is!
Fijn he dat boek alleen die van mij loopt zo lang niet door.
Hierna is het gewoon de peuterpubertijd zeker?

thanks allemaal

groetjes gytha

Ja klopt dan kan je gewoon bij iedere vervelende bui zeggen dat ze in de peuterpubertijd zit. Hoef je niet meer op de sprongen te wachten hahaha.

Makkelijk toch. Nanik heeft deze sprong ook gehad hoor. Was weer een heftige maar daarna had ze weer veel geleerd. Was echt goed te merken bij haar.

Succes er weer mee hoor.

Doei
Bianca

Ja inderdaad daarna is het peuterpubertijd. Ze hebben het ook eerst over een dreumes en daarna over peuter. Ik heb alleen begrepen dat er voor de peuterpubertijd geen boeken en gebruiksaanwijzingen zijn. Misschien een gat in de markt dames???

Groetjes,

Michèle

haha michele… jij ziet het wel zit!! … super dat boek is net nieuw zeker? de mijne gaat ook niet zover… tja tegen die tijd dat ons kindjes groot zijn is er één voor heel het leven auteur Michele!

Ja ik heb echt de aller laatste druk in huis. Dus inderdaad die loopt net iets verder. Enne ik ga niet alels beschrijven. Straks gaan ze ook nog vragen naar gebruikshandleidingen voor mannen…

Groetjes,

Michèle