Handjes ontdekken...?

Hallo allemaal
beetje vreemd probleem, wat eigenlijk geen probleem is, maar ik vind het gewoon jammer.
Ik heb het Oei Ik Groei Boek en daar staat dat een baby met 2 maanden de handjes KAN ontdekken. (ik leg de nadruk op KAN, ik begrijp het concept van het boek )
Overal lees je dan van die leuke verhalen over baby’s die uren naar hun handjes kunnen staren.
Sarah is nu 4 maanden en heeft dit nooit gedaan. Nu weet ik dat ze gewoon wat later kan zijn, maar ze kan haar handen wel al gebruiken. (ik neem aan dat dit het vervolg is na het ontdekken?)
Ze pakt speeltjes aan, stopt alles in dr mond, vind het geweldig om aan mijn haar te trekken. Enz enz.
Kan het zijn dat ze dit “ontdekken van haar handen” een soort van overgeslagen heeft, net als dat sommige baby’s niet kruipen maar gelijk lopen??
Zou t wel jammer vinden, leek me zo’n leuk gezicht.

Kan best hoor dat ze haar eigen handjes verder niet interessant vindt. Elk kind heeft eigen interesses en talenten. Onze meiden hebben ook nooit zo uitgebreid hun eigen handjes bestudeerd. Ze vonden mijn handen interessanter omdat ik verschillende ringen draag.

Groetekes, Sje

Inderdaad ik sluit me aan bij Sje. Het kan dat de kleine meid hier domweg niet zo geinteresseerd in is en liever meteen die flapjes gebruikt ipv te kijken hoe ze eruit zien.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik denk ook dat dat verschilt… Joey heeft het nooit gedaan, die tikte liever met zijn handjes tegen de speeltjes van de babygym aan. Maar Jessey is nu wel vaak helemaal geobsedeerd naar haar handjes aanhet kijken. Ze doet ze dan open en dicht en beweegt haar arm terwijl ze het met haar oogjes blijft volgen. Wel een heel leuk gezicht. Maar zij doet weer niks met de babygym, daar kijkt ze alleen naar en ze 'kletst’er tegen

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers