Handig schema

Hallo…

Mijn ventje is nu ruim 6 maanden en wil de vierde fles laten vallen en dan brood gaan geven…
Nu ben ik op zoek naar een handig schema hoe laat hij brood mag en wanneer een koekje met thee of diksap…
Zouden jullie misschien een voorbeeld kunnen geven?
Nu gaat het zo:

06.30: 180+6
10.00:6+ fruit
11.30: pap bambix
15.30: 150+5
18.00: 6+ groente (soms toetje)
19.30: 180+6 goedennacht

Liefs

Je zou het als volgt kunnen doen:

06.30: pap bambix
09.30: 6+ fruit
12.00: broodje + fles 150+5
15.00: sap/thee + koekje/soepstengel, etc.
18.00: 6+ groente (soms toetje)
19.30: 180+6 goedennacht

Succes!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dit is wel een handig schema Ga er volgende week denk mee beginnen.
Alleen geef ik de pap met een lepeltje om 12 uur, maar om half 7 wil ik het graag uit een fles geven omdat hij daarna altijd meteen weer verder wil slapen.
Heb geen goede ervaring met 123standen fles dus weten jullie wat een goede pap fles is?
En bij het brood wat hoe grote stukjes geven jullie dan? Ben zo bang dat hij zich verslikt… maarja hij moet het ook leren.

Liefs

Hier gaat de pap in een difraxfles met speen M

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Wij gebruiken de flessen van dr. brown’s met een papspeen. Ook 's ochtends hier een papfles hoor, niet van een lepeltje. Het fruit en groente gaat ook al met een lepeltje, dus we mogen best smokkelen vinden we…

De brood snijden we gewoon in kleine blokjes. Eerst zonder korst en inmiddels mét. Gaat prima. Maak je niet druk om verslikken; gebeurt hier ook nog wel eens en dan hoest 'ie even flink en komt het stukje weer omhoog. Ik zat eerst ook tegen het plafond als dat gebeurde en inmiddels niet meer…het went, haha.

Groetjes!

Ik gebruik de bambix pap. Doen jullie doen ook 7 schepjes en 200 melk? of is het dan te dik? Ga morgen beginnen met brood dus ben benieuwd!

Liefs

210 water en 7 schepjes Nutrilon en dan ongeveer 6 eetlepels pap. Wij gebruiken ook bambix. Kijk zelf even wanneer je het dik genoeg vindt. Als je het van een bordje geeft, weeg dan even 20 gram af op 180 + 6. Dan is het dik genoeg om van een lepeltje te geven.

Groetjes!

Idd zoals Mriek zegt echt 20 gr afwegen als je de pap van een bord wil geven. Op de verpakking van Bambix staat namelijk dat als je een papbord wilt geven je 20 gr moet afwegen of 7 eetlepels. Maar met 7 eetlepels wordt het helemaal niet dik en werd het dus hier een drama. Maar sinds we 20 gr af zijn gaan wegen gaat het helemaal goed en is de pap ook dik genoeg om van een lepel te geven.

Groetjes,
Sandra

Heb gister dus pap uit een fles gegeven… DRAMA!! hij nam een paar slokjes en toen wilde hij niet meer… Misschien was de pap te dik? Had 180+6 en 7 schepjes gegeven… Weten jullie of je dan gewoon minder schepjes pap mag doen? en zo ja hoeveel dan? Ik gebruik een difrax fles met speen L. Ik wil hem zo graag 's ochtends pap uit een fles laten drinken zodat hij 's middags lekker ee broodje kan eten! Broodje ging trouwens heel goed gister!

Liefs

Kan goed te dik zijn geweest. Het is ook gewoon een kwestie van even uitproberen. En natuurlijk kan het ook zo zijn dat het gewoon niet in de smaak valt. Ik zou eens proberen om 6 eetlepels te doen op 180 + 6, wij doen altijd 7 eetlepels op 210 + 7 en dat werkt prima.

Groetjes!

Ik heb de schema’s gezien, maar wat bedoelen jullie met ‘6 + fruit’ en 6 + groente’? (Jullie zien dat ik nog een echte leek ben…)

Groetjes
Saskia

De potjes voor kinderen vanaf 6 maanden, dat zijn de 6±potjes. Vanaf 8 maanden krijg je de 8±potjes, etc. Snappie?

Groetjes!

Jep! Ik snap het…

Tnx
Saskia