Handen vol aan peuteren

Oh, pff! Kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is zeg. Helaas heb ik geen tips (nou ja, als ik dat zo hoor ben ik blij dat onze kids nog niet zover zijn, haha), maar wil je wel veel succes, sterkte en vooral GEDULD wensen en hoop met je mee dat deze periode snel over is!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

ja morgen kijk ik er natuurlijk weer anders tegenaan, het zat me even hoog en dan even gal spuwen, doen we allemaal toch?

het is inderdaad overal nee op, zowel bij het erop gaan als eraf gaan, het wel eten of niet eten, b.v.: rico niet eten!
PRIMA dan eet je niet. RICO WEL ETEN! oke dan wel. RICO NIET eten. ja hallooo…
Enne mijn vader zei vroeger : ik ben hier de baas niet jij.
jij bent het niet eens met het baasjes verhaal, nee ik ook niet maar het is net in welke context het gebracht wordt, rico gedraagt zich alsof hij alles bepaald hier in huis dus; bazig gedrag.
en hij IS niet de baas (ik ook niet, papa ook niet maar hij ZEKER niet) en als ik dan zeg: jij bent niet de baas in huis is het: rico wel de baas in huis (haha draak!)
tot nu toe is ie nog lief vandaag… maarja hij is ook nog maar een uur wakker

Heerlijk he, deze fase…
Dat met die wc hebben wij ook gehad maar bij ons hielp het door te zeggen: oké, dan krijg je een luier om want ik blijf je niet omkleden en wassen… En die luier wilde hij niet dus gaf ie zich toch maar gewonnen En inderdaad wat Bakmama zegt: kom je niet, dan blijf je maar zitten en kom je er zelf maar vanaf…
En niet willen eten? Dan gaat je bord weg, blijf je aan tafel tot wij klaar zijn maar krijg je de hele dag geen lekkere dingen, ook niet bij opa en oma en ook geen snoepjes van de cassiere. Oei en juist die laatste snoepjes zijn zooooooooooo lekker…

Volhouden en strafplekje blijven gebruiken, ook al doe je het 100x per dag. Brutale mond is bij ons direct op de gang zonder waarschuwing. Maar vermoeiend is het wel.

Oh en over dat tanden poetsen… Schreeuwde de onze moord en brand onder het poetsen? Dan was het hier: meewerken of zonder verhaaltje en liedje naar bed… En echt, we hebben hem twee keer zonder pardon in bed gelegd, kusje en zijn weg gegaan. Hij heeft twee avonden hard gekrijst, het na een kwartier goed gemaakt (maar het verhaaltje bleef weg) en het poetsen ging daarna weer van een leien dakje Met 2 1/2 hebben wij trouwens de afspraak gemaakt: 's avonds mag jij eerst poetsen, daarna poetst papa of mama nog even. In de tijd dat hij staat te poetsen, doe ik vast zijn gordijnen dicht e.d. zodat we allebei even ons ding doen. Misschien vindt Rico dat ook wel interessant

Het zijn maar ideetjes hoor…

Succes!

@Freubeltje: rico mag altijd na mij tandenpoetsen, dat hielp na meer dan een jaar drama tijdens het poetsen, want dan zei ik: Mama kan nog niet zo goed poetsen als rico hoor dus mag jij het even overdoen. dus dat hielp altijd wel. en daarna dus over het tandarts verhaal. dat de tandarts naar rico’s tandjes gaat kijken binnekort en rico dan een auto’tje krijgt as always maar het is nu sinds een paar dagen dus weer drama omdat werkelijk alles drama is. nu gaat het eigenlijk wel vandaag, tot nu toe dan.
En die luier… weet je wat het is? toen ik een paar dagen terug besloot hem dan maar weer een pamper aan te doen omdat hij zich als een baby gedraagt, vroeg ik daarna: toen hij weer zat te draaien op zn stoel: moet je plassen? zei hij: ja. Ik zo: kom dan gaan we even naar de wc. roept hij: nee pamper aan ben een baby
pff! dus die pamper boeit hem nul komma nul, misschien moet ik de hema broekjes dan toch eens kopen?

ja inderdaad rico zuigt ook die tandpasta ervanaf, maar dat doet ie ook als ik poets dan bijt hij METEEN op die borstel en zuigt ie alles eraf.
ofja dat was eerst aan de orde nu eigenlijk een stuk minder.
Nouja ik was gewoon van mening dat rico oud genoeg was om als ik zei: moet je plassen, ja te zeggen en dan mee te komen.
idd toevallig dat je dat zegt want ik pakte hem net ook gewoon op en zette hem neer en ging m gelijk afleiden met: gaan we dadelijk in bad? en ja toch op de wc kunnen zetten
MAAR ik pakte hem op zo gauw hij zei: moest plassen bij de dokter net, ik dacht OHJA, dus ik pakte hem gelijk op en zn pamper was droog dus hij gaf het eigenlijk wel weer aan. hij moest ook poepen en een flinke hoop ook vandaag is ie tot nu toe eigenlijk heel lief weer, ohw nu noemt ie me: gekke mama.
en bedankt haha

thnx, die kan ik nog wel is proberen idd: wil je alleen naar de wc of moet ik helpen. haha dan moet ik toch helpen want wij hebben een verhoogde toilet (grrmpff) dus hij kan er sowieso de eerste paar jaar niet alleen op.
idd rico heeft ook amper tot geen driftbuien gehad tot de laatste dagen dan.
vandaag is het trouwens nog steeds goed, terwijl ik gisterenavond in een opwelling tegen mijn vriend zei toen de kleine in bed lag: ohnee he dadelijk wordt het zo’n kind als die op tv bij de nanny komt, dat hij echt erg wordt.
haha hij lachte me kei hard uit en zei: neee man rico is kei lief die is nie zo moeilijk, laat m toch een paar dagen brallen!
ja is ook wel maar ja ik ben er constant bij, hij niet

Hallo allemaal… wou net een topic plaatsen of iemand last het van de peuterpuberteit nou ben dus niet de enige. Inderdaad bij Diego is ook altijd alles NEEN wil ik niet; diego zegt neen; (behalve als die iets wil doen wij hij wil doen dan is het diego zegt ja) Maar het is zoooooooooo vermoeiend. Ik zeg dan maar kies je ruzies…Als je dan echt boos bent dan komt er zo’n drie jarige mama is niet boos he? Als je dan aangeeft dat je toch echt boos bent omdat hij niet luistert dan is het weer maar diego is toch lief? Tja blijf dan nog maar eens boos…

Af en toe vind ik het ook wel zeer moeilijk om hier mee om te gaan. Jij bent ontzettend boos tot giftig (in mijn geval dan) en mijn zoontje is het na een minuut al vergeten en is weer wat nieuws aan het doen.

En overal lees je wel het is een fase en die gaat vanzelf voorbij. Al hoorde ik weer iemand zeggen lachend, ach pas als ze 18 zijn dan heb je het wel gehad met puberen… houd mijn hart vast…

Maar dat verhaal van de wc zo herkenbaar… Moet je plassen? Diego WIL NIET PLASSEN… Je bent aan het wiebelen… DIEGO IS NIET AAN HET WIEBELEN… kom toch maar even plassen… NEEN… Diego kom… afijn na een paar minuten eindelijk op de wc en dan toch plassen. En dan hoor je weer triomfantelijk diego moest plassen… PFFFFFFFFFFFFFFFFF

Nou iedereen heel veel sterkte…

Gr. jessica

Groeten Jessica

ik heb een krukje maar deze wc is echt HOOG zelfs met krukje komt hij er niet op ja dan moet hij idd echt gaan klimmen, en zo is hij een keer in de toiletpot terecht gekomen haha och gerum ik lach erom terwijl het kei sneu was!

Hier staat er gewoon een kinderstoeltje naast de wc. Is net wat hoger dan een krukje en zo kan ze er zelf op, ontdanks dat wij ook zo’n seniorentoilet hebben.
En E. is volgens mij toch nog wel kleiner dan Rico?
Zij is nu 92cm en komt er op die manier makkelijk zelf op, want madam wil niet geholpen worden!

haha ik schrik nu juist als ik op een normale toilet ga zitten, dan “val” ik echt, en dan hoor je mn vriend roepen: heb je je weer vergist?
hahaha genant!

@Suszsje: geen idee onze wc is hoger dan een normale senioren wc, zelfs als ik erop zit kom ik niet met mijn voeten aan de grond. echt niet tof. volgens mij is die voor reuzen gebouwd ofzo, stom ding. maargoed sowieso is rico nog niet zindelijk dus moet ik hoe dan ook mee.

Ik zit me echt af te vragen hoe jullie kids daar dan opklimmen want heb wel een opstapje bij de wc staan, maar zie Dylano er nog niet zelf opklimmen hoor. Dat krukje staat er zodat hij zelf de wc afkan en mama zijn broek op kan hijsen zonder dat het mij mijn rug kost.

Liefs Michelle

@Miremady
Over dat op de wc klimmen…ze gaan met hun billen naar de wc staan (net zoals wij dus voor we gaan zitten…) en zetten hun handen achter zich op de wc bril. Dan hijsen ze als het ware zichzelf op het toilet (billen tussen de armpjes door tot de billen boven de pot hangen en laten dan hun billen zakken). Je kunt het zien als jezelf op een muurtje hijsen, dus niet eerst knietjes en dan omdraaien

@Inge
Ikea heeft ook hogere krukjes. Die hogere hebben wij bij de wastafel staan en die lagere bij het toilet. Wij hebben ook een seniorentoilet en ook ik kan niet met mijn voeten bij de grond, maar de onze hijst zich er met het laagste krukje met gemak op. Kwestie van techniek denk ik

En hier krijgt de onze een heeeel ietsiepietsie pasta als hij eerst mag poetsen en als ik daarna poets komt er de normale erwt op

@Freubeltje: ik zie rico niet op de manier klimmen zoals jij zegt, die gaat dan juist met zn buik richting de wc staan en probeerd dan te draaien als hij zich op heeft gehesen maar goed dan valt ie dus. idd net als michelle kan rico wel van de wc af (zelfs met wcverkleiner erbovenop) maar ik zal is kijken voor een hoger krukje want ik heb nu het krukje van het koninklijk potje van fisherprice zeg maar en die is al iets hoger geloof ik dan het gemiddelde krukje. en een te hoog krukje is dan ook weer zo’n gedoe, ik denk dat ik maar gewoon met m mee ga nog want hij geeft het nog niet altijd aan. maar jeetje een echte vent is het wel, 15 min op de wc zitten voor te poepen. of langer hahaha stinkerd!

@Inge
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen….Wij hebben hem steeds gezegd dat hij met zijn billen naar de wc moet staan en dan eerst zijn handjes achter zich en dan pas zijn billetjes. Wij hielpen hem dan door hem bij zijn knietjes een duwtje mee te geven. En op een gegeven moment had hij het door
Net zoals van de bank af klimmen, dan gaat ook niet gelijk in één keer goed. Dat duurde hier ook wel een aantal weken voor hij doorhad dat eerst zijn voeten en dan pas zijn hoofd moesten

@Freubeltje; ja dat is sowieso waar, oefenen moet idd altijd, en op den duur hoef je ze niet eens te helpen (de bank opklimmen heeft hij ook zichzelf aangeleerd met af en toe een correctie) maar ik denk dat dat pas van toepassing is als hij zindelijk is; dus zelf aangeeft dat hij moet ten alle tijden. nu moet ik hem daar nog mee helpen…

@Dan is ze wel groot ja! rico is bijna 3 en is 94 cm. maarja komt allemaal wel goed. hou in mn achterhoofd: t zijn allemaal fases, en ook dit komt goed t is nu weer rustig in ons huis. gelukkig!

Dat oefenen met goed gaan zitten op de wc kun je nu al doen hoor Steeds als jij hem naar de wc brengt, vertel je hoe het hoort (het makkelijkst kan) en help je hem. Dan ben je hem straks een stap voor als hij het zelf aangeeft. Want stel dat hij het zelf aangeeft, naar de wc gaat maar nog niet weet hoe hij er zelf zo snel mogelijk op moet klimmen…dan is je wc-vloer erg vaak nat denk ik

@Freubeltje: ja daar heb je gelijk in, haha enne nu piest ie echt vaak over de rand als ik er niet bij sta. ik kan me een maand of wat terug nog wel herinneren, volgens mij had ik dat hier ook verteld. zag ik ineens een plasje onder de deur door komen. ik doe de deur open heeft ie zn plasser vast en richt ermee op de deur en roept: waterpistool!
ohwwwww hahaha

Hahaha, ja dat had je toen geschreven. Gek kind

Denk dat jullie wel dezelfde wc hebben hoor. Ik ben zelf vrij lang, en kan net met mn tenen bij de grond als k op de wc zit Dus kan me idd voorstellen als jij klein bent dat je er niet bij kunt.
Belachelijk toch dat ze die dingen zo hoog bouwen

Maar nu is mijn dochter natuurlijk ook wel een echte klauteraar… Die klom al op de tafel en vensterbanken voordat ze kon lopen…
Gisteren klom ze zelfs zonder stoeltje op de wc vraag me niet hoe maar ze zat ineens, zonder stoel.

Voor zoonlief hadden we een wcbril verhoger met een trapje en handvaten, dat was echt ideaal! Maar die past dus niet op deze wc

hahaha nee op deze wc past bijna niks, kei brede langwerpige bril, waar maar 1 soort standaard saaie muffe witte bril op past. ik zag bij de Expo allemaal stoere wc brillen, ik denk; leuk voor rico, haal er gelijk 2 (hahaha) past ie niet, pff, universeel zeggen ze dan…ja op normale wc’s wel ja