Handafdruk in gips

Volgende week zondag is het vaderdag en ik zou graag een handafdruk in gips van Matthias aan zijn papa geven. Er zijn van die paketten om het zelf te doen.
Heeft iemand dit al gedaan? Lukt dat goed?
Ik heb alleen een beetje schrik dat Matthias hier nog wat klein voor is. Hij zou zijn handje (of voetje) even stil moeten kunnen houden. Misschien kunnen we het proberen als hij aan het slapen is.

Stefanie

Ik heb het niet zelf gedaan, maar ik heb wel ergens gelezen (volgens mij zelfs op deze site) dat het heel erg snel droogt, dus dat je die afdruk heel snel moet maken.

Wat je ook kunt doen, als je er de apparatuur voor hebt: er bestaat printpapier wat je als opstrijkpapier kunt gebruiken.

Toen mijn man zijn eerste vaderdag had, heb ik van mijn dochtertje van toen 9 maanden voetafdrukjes op papier gemaakt met vingerverf. Dat vel papier ingescand en uitgeprint op dat speciale opstrijkpapier (je kunt niet rechtstreeks op dat opstrijkpapier verven, het moet echt geprint worden).

Vervolgens op een wit t-shirt gestreken en we hadden een heel speciaal persoonlijk vaderdagcadeau.

Dus dat zou nog een alternatief kunnen zijn. Voetjes houden ze namelijk ook makkelijker mooi plat dan handjes. Zeker zo’n heel klein kindje houdt de handjes meestal als vuistjes dus zie daar maar eens een platte handafdruk van te maken.

Overigens is het niet volgende week zondag vaderdag, maar de week erna (18 juni). Anders ben je een week te vroeg met je cadeautje! Of is het in België een week eerder dan in Nederland?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Jun 2006 21:48:13

Nee nee, hier is het op 11 juni vaderdag.
Merci voor de reactie

Stefanie

sje in belgie is dat anders als bij ons,net als sinterklaas hier 5 en daar 6 december hihihi

maare je kan die pakketten kopen bij de prenatal,weet niet of je dat bij jullie ook heb,en speelgoed winkels hebben het ook…

meestal gebruiken ze die als ze nog baby zijn en het schijnt goed te werken

wel leuk idee om te doen

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Bij dreamland verkopen ze die pakketjes ook maar ik heb ze nog niet geprobeerd.

Groetjes Wendy, mama van Britt

Ik vond dat met mijn twee ook zo’n gehannes met die gips, dus heb hand en voetafrukjes gemaakt in zoutdeeg - veel makkelijk en net zo mooi - in de oven gebakken, afdrukjes geverfd en gelakt en ze hangen nog steeds aan de muur! Misschien is dat een idee omdat je kleine vent echt nog maar een ukkie is!

Succes er mee!!
Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 5th Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

ook een leuk idee zeg, van zoutdeeg!!! Ga ik doen! Ik neem ook een groot vel wit karton mee van school. en dan mag luca daar heerlijk op kliederen met vingerverf. KLeren uit, luier aan, en gaan met die banaan!!! )

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hihihihi - ik zie het al voor me!!! En dan meteen oppakken bij zijn oren en het bad in hè!!!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 5th Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

Hallo!

Ik heb het niet kunnen laten en heb toch zo een pakketje geokocht van het Baby Art. Maar ik had beter naar jullie raad geluisterd. Het is echt niet te doen! Dus koop het nooit, want het is geld weggegooid!
En het lag niet aan Matthias hoor. We kregen gewoon de mal (waarmee we de vorm met Matthias zijn handje moesten maken) nog niet gemaakt. Dus aan de gips zijn we nog niet eens begonnen. Mijn ouders waren komen helpen en toch niet gelukt.
Nu heb ik met zoutdeeg een afdruk van Matthias zijn handje en voetje gemaakt. Veel makkelijker en ook mooi! Een kaartje erbij en zijn papa zal content zijn!

Groetjes,
Stefanie, mama van Matthias

Ik had een gipspakketje van Etos, de afdruk zelf was goed gelukt, maar ik kreeg hem (ook niet na een randje correctiewerk) niet zo dat ie in het lijstje bleef hangen. Ik heb hem nu zonder open te slaan (ene helft was voor een foto, andere helft voor het afdrukje) in de babyherinneringendoos gedaan.

Hallo,

Ik wil even reageren op het gips vormen van de handjes en voetjes van je kindje,
ik lees dat vele er niet blij mee zijn, en het erg moeilijk gaat.
Vind het jammer voor jullie allemaal, het is zekers erg m,oeilijk om te doen,
ik zelf heb het namelijk gedaan met me twee kids van 2 jaar oud en 1 van 12 weken oud.
Moet zeggen dat het erg mooi is gelukt en ik blij ben met het resultaat!!!

Nu staan de handjes van me zoontje wel niet open, maar een prachtige vuist in die lijst,
die van me dochtertje is wel met open hand gelukt.
En de voetjes lukken vrijwel altijd wel, want dat ging bij mij prima.

Nadeel van dit pruduckt vind ik alleen,
dat je met kleine kinderen het niet lukt om NIET te knoeien,
me bank zit eronder en de vlekken krijg ik er bijna niet meer uit.
Ik kan ook moeilijk met me zoontje van 12 weken oud op de grond gaan zitten,
dat lukte met me dochter van 2 jaar natuurlijk wel.

Dat wilde ik even kwijt…!

Als iemand foto’s wil van mijn resultaat wil ik je die wel door mailen als je je mail adres geeft.

Groetjes van de adam-s-familie

Adam-s-familie

Wat een leuk idee zeg voor vaderdag, maar waar haal je zoutdeeg ??? Of is dat gewoon deeg die je in de supermarkt koopt ?
Gr. Natasja

ja idd dat zoutdeeg hoe kom je daar aan dan ga ik ook aan het werk haha lijkt me wel leuk ja .

Wat creatief zijn jullie allemaal zeg. Anouk heeft inmiddels op de creche ook wat gemaakt een mooi geverfd sleutelhangerplankje (ja ja en dat voor 5,5 maand oud!!). Ik vind dat 't shirt ook wel een erg orgineel idee. Sje, kun je dat papier bijv. b ij een bruna winkel halen? Groet, en knutsel ze allemaal. Sabine

De gipsafdruk was hier ook geen succes… Eerst droogde het gips te hard en daarna was het te nat en is nooit meer droog geworden. Bovendien lukte het echt niet om er een fatsoenlijke afdruk in te maken… Inmiddels stond het doosje (van de Prenatal) te roesten, dus heb ik het hele setje maar weg gegooid.

Groetjes, Sandra

Ohja, nog een tip. Een afdruk met vingerverf werd hier wel heel mooi! Misschien is dat nog een idee?

Groetjes, Sandra

Het leek zo’n leuk idee om een hand en voetafdruk in het gips te maken van mijn 5 maanden oude zoontje Tigo, voor opa’s verjaardag (inmiddels vandaag), maar Wat ben ik druk geweest met het maken ervan.
Wat mij dus erg veel frustratie opleverde en irritatie.
Jammer genoeg ging het bij stap 1 al mis, de mal droogde veel te snel en toen kon ik niks meer doen. Ik baalde als een stekker en ging snel bij google zoeken of iemand wist hoe je die weer vloeibaar kon krijgen.
Na 2 uur tevergeefs zoeken kwam ik op deze forum terecht!
Ik had de hoop bijna opgegeven.
Dames ik ben blij met jullie commentaar! Had ik die maar eerder gelezen, dan was ik er nooit aan begonnen! Echt zonde van het geld en de moeite!
Maar ik wou perse een origineel cadeau aan opa geven omdat dit de eerste verjaardag is met kleine Tigo erbij. Dus een speciale dag met een speciaal cadeautje. Jullie hadden het al over de zoutdeeg en ik had niet verwacht dat iemand het recept erop zou zetten, maar wonder boven wonder staat hij daar.
Vol goede moed en ontiegelijk blij dat ik een oplossing gevonden had begon ik met het recept.
Ik had precies 3 kopjes bloem, iets te weinig zout, en ik heb zonnenbloemolie gebruikt ipv slaolie maar het is gelukt. Ik kreeg een deeg die ik kon kneden als een bal. In 15 minuten nog wel!!
Het moeilijkste van dat alles was om een goede hand en voetafdruk van slapende Tigo te krijgen. Daar deed ik 45 minuten over. (ik heb maar meteen 2 handjes en 2 voetjes gemaakt) Ik vond het zo’n leuk idee dat ik er zelf ook graag 1 wil hebben. En er was precies genoeg deeg!!
Dus ik heb er nachtwerk van gemaakt en ik hoop dat het er goed uit gaat zien. Alleen vond ik het een beetje onduidelijk hoelang het precies in de over moet. (een paar uur) Maar ik kijk er later nog even na.
Nu ga ik slapen en ik hoop dat het morgenochtend een mooi cadeautje zal zijn. Hartstikke bedankt voor het recept en jullie commentaar!
Ik heb er veel aan gehad, en ik verzeker jullie dat opa hier van gaat genieten!! Ik ben er blij mee dat het toch nog iets origineels is geworden. Ik raad het iedereen aan!

Groetjes Amparo

ik heb het ook van de week geprobeerd met oze kleine ik z’n pakket gehaald bij deetos gewacht tot kenji sliep en toe zijn handje in het gips/klei gedaan maar het werkte niet echt eerst me eigen hand geprobeerd maar moest zo hard duwen er in om een mooie afdruk te krijgen dat doe ik maar nie bij me kleintje van 10weken maar moet je in zoutdeeg niet zo hard duwen of moet ik nog maar een paar maandjes wachten? groetjes kim

hoi hoi

ik heb het meerdere malen met mijn dochtertje geprobeerd, maar niet echt succes. de laatste keer wilde het op zich wel maar moest ik zo hard op haar voetjes drukken dat het gewoon zielig was.

wat ik voor verschillende mensen heb gedaan is een verfafdrukje van de voetjes. werkt prima en is net zo mooi. je hebt verschillende kleurtjes en kunt het steeds opnieuw proberen.

groetjes angela

Hallo,

Wij hebben met kerstmis afdrukjes gemaakt van ons meisje haar voetje en dat ging heel erg goed. We hebben pakketjes van baby art gebruikt. Het is een soort witte klei die je net zoveel kan kneden als je wil. Als het niet goed gelukt is kneed je gewoon opnieuw. 100% resultaat dus. Soms duurt het wel wat langer om de juiste afdruk te krijgen, maar het lukt wel. Je kan steeds opnieuw beginnen. Het leuke is dat het 2 kaders aaneen zijn. In de ene plaats je een foto en in de andere het voetje. Wel zorgen dat het niet te dik is anders gaat het er niet in. Dus even testen als de voet gemaakt is dat de kader er over past. Laten drogen en klaar! Een echte aanrader, was een heel leuk kadootje voor de grootouders en meter en peter!

Groetjes,

Tamara