Naaah zeg. wat heb ik aan mn fiets hangen.
M’n zoontje (21mnd) kreeg ma last van zn mond : huilen met eten etc. Dus wrs last v doorbrekende kiezen. maar niks te zien of te voelen.
maar met drinken ook last (???) onlogisch.
Di-ocht moest ik werken, hij naar oma. hij voelde wel warm (kan, met nieuwe kiezen). voelde als verhoging. Hij had de hele nacht liggen spoken (huilen, ECHT brullen van pijn, ondanks de paracetamol).
S’middags bel mn schoonma dat hij witte plekken in zn mond heeft. Nee hé, mmm kan candida zijn of aften. Tegen aften niks te doen. aan een evt schimmel wel. maar ik kan niet door de telefoon heen kijken en durf geen recept uitteschrijven, dus zij even naar de HA. Gewoon aften zei de HA. Niks aan te doen.
vlg ochtend (na weer een gebroken nacht met krijsend kind): spugend jochie. Maar er komt amper wat uit, want hij wil en kan niks eten. hij kwijlt veel. zielig! even later wel redelijk monter, wel gegeten dus…naar het kdv.
Gaat allemaal goed, voorzichtig met eten, geen zure vruchten etc. maar heerlijk spelen blabla.
En dan: de kleine gaat douchen met papa. ik kleed hem uit en constateer allemaal blaren op zn R-hand. sh*t. wat is dit nu. even later ook op zn knie en voetzool. rode pukkeltjes op de achterkant van zn benen. Nu maak ik me echt zorgen! Het ziet er ook uit als aften, maar die komen nooit uitwendig voor, het lijken echte blaren.
Even googelen en morgen naar de HA. Wij vinden, de hand, voet en mond ziekte??? precies de sypmtomen. en fotó komt overeen.
HA bevestigd dit. NOG NOOIT van gehoord. belachelijke naam. Totaal onschadelijk, wel zeer hinderlijk (pijnlijk en jeukend) en ZEER besmettelijk. maar even het kdv opgebeld…
manneke is tot nu toe stil…vandaag de hele dag wakker geweest (slaapt normaal tussen de middag???) hij heeft ijsjes , vla, melk, pap, rijstewafels, crackers en geweekte cornflakes op het menu. Hij wil wel met de pot meeeten maar dan brult hij de tent bij elkaar (zielig joh…). wordt veroorzaakt door het koksakivirus. Steeds meer blaasjes op het moment maar hij wordt wel fitter. zal binnen een weekje weg zijn (hoop t). vandaag zag ik weer 2 grote blazen op zn tong, man wat moet dat zeer doen!!! Ben een beetje met aftamed aan het smeren maar ja…het ijs wordt wel goed ontvangen hahahaha.
wat een term: had, voet en mondziekte. Niet verwarren met mond en klauw zeer!
die grap hadden wij ook al bedacht…
x Floss