Hand/voet afdruk

Hallo allemaal
vandaag in de Xenos zag ik een klein canvas doekje, kreeg ineens een leuk idee. Wil er een afdruk op maken van Sarah’s handje of voetje en dan aan mijn moeder geven (die 200km verderop woont, dus haar niet vaak ziet).
Maar ik zou echt niet weten hoe, verf??? Is dat veilig?? Ze is 15 weken en zit de hele dag met dr handjes in dr mond. Als ik het met een vriendin doe (een houdt haar in een houtgreep, de ander snel afdrukken?)
Of misschien een voetafdruk. Dan doe ik de mijne en de hare erin. Haar voeten heeft ze nog niet ontdekt.
Heeft iemand dit wel eens gedaan, idee-en voor mij en welke verf kan ik gebruiken?

Groetjes, Boukje

ps. wil niet zo’n klei afdruk maken, vind ik niet zo leuk omdat je die niet op kunt hangen.

Een handafdrukje met een kindje van die leeftijd zou ik niet doen. Dat wordt nooit een mooi plat handje. Ik zou het bij een voetafdrukje houden, dat is wel mooi plat te maken.

Ik heb destijds met onze kleine meid van 7 maanden voetafdrukjes gemaakt. Inderdaad samen met een vriendin. Als je dat alleen moet doen, dan gaat het niet. Iemand moet het kindje goed vasthouden zodat ze niet alle kanten op gaat met haar geverfde voetje en iemand moet het kindje vasthouden zodat je het voetje goed schoon kunt maken.

Wat verf betreft: gewoon acrylverf nemen. Geeft niks als je dat na de afdruk meteen goed afwast.

Groetekes, Sje

Voetafdrukje gaat idd beter. En laat iemand je helpen. Ik heb het ook eens gedaan toen Rens ongeveer net zo oud was als jou dochter. Ik heb vingerverf gebruikt.
Nog een tip: Doe het in de badkamer. Zet van te voren de verwarming aan zodat het daar lekker warm is en maak vast haar badje klaar. Dan kun je haar gewoon al haar kleding uitdoen voordat je de afdrukjes maakt. Kan ze daarna gelijk in bad.
Voorkomt een hoop geknoei.

groetjes Ramona

Let op, er zijn verschillende soorten vingerverf. Er zijn hele waterige versies en zo’n waterige versie zal niet houden op een canvas schilderdoek.

Vingerverf werkt wel op papier.

Groetekes, Sje

Je kunt ook, als je per sé een handje wil, hem op papier proberen, en als er een mooi is geworden, hem uitknippen en op het canvas plakken.
Zo kan je het natuurlijk ook met het voetje doen!

Wij hebben toen hij klein was afdrukken in gips gemaakt, mar dat was geen daverend succes
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb dit laatst ook gedaan voor mijn moeder In wist je dat staat een topic van mij ‘wij creaties zijn geweest?’ met foto’s
Het lukte inderdaat niet met een handje, bij Jessey van 10 weken niet, en zelfs bij Joey van 15 maanden niet!
Voetjes gaan prima! Ik deed vingerverf van SES op haar voetje, en drukte de canvasdoek er tegen aan. Is heel mooi geworden! Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers