Zoals de titel al zegt… mijn dochter (ruim 11 maand) stopt ten alle tijden haar handen in haar mond tijdens het eten. Bij warm eten, brood, pap, fruit of wat dan ook… altijd die vingers in de mond.
Ik heb al vanalles geprobeerd om dit haar af te leren maar ik krijg het niet voor elkaar. Ze doet dit al vanaf dat ze warm mag eten, dus vanaf dat ze een maar of 8 is. Het is een tijd niet gebeurd maar het wordt de afgelopen maand van kwaad tot erger (ligt meer eten op de grond dan dat in haar mond blijft zitten).
Wie heeft er tips???
Hand in de mond tijdens eten
ik heb precies het zelfde probleem met mijn zoontje ook altijd de hand in de mond en het eten eruit halen en dan zelf proberen weer in de mond te stoppen alleen lukt het dat niet en dan gooit die het maar op de grond
wat hier help maar dat alleen met broodje is geen stukjes maken maar reepjes en dan bijt die zelf een stukje eraf en dan eet die het wel op
met warm eten geef ik hem zelf ook een lepeltje ik doe er dan geen eten op maar gewoon dat die wat in zn handje heeft werkt hier ook redelijk
misschien heb je er wat aan
Hier worden de laatste week steeds 1 of 2 vingers in de mond gestoken met eten. Ze haalt het er niet uit maar alles word wel helemaal vies.
Misschien afleiden door inderdaad een lepeltje te geven en zelf met een andere lepel voeren. Wij hebben ook een tafel speeltje op de kinderstoel staan. Vind ze erg leuk en daar zit ze ook wel regelmatig an als haar ergste honger is gestild.
Volgens mij is het ook een stukje ontdekken van hoe het werkt in je mond en daarnaast leuk om te klieren en kliederen.
Gaat vanzelf weer over al is het heel vervelend.
hoi dames, ik denk dat het de leeftijd is en het ontdekken, pippy die trok ook al het eten uit haar mond, en dan stopte ze het weer terug (of ernaast hahaha) of ze zat gewoon met die handen in haar mond … tis een beetje een zooitje maar gaat vanzelf wel weer over, nu doet ze het nie meer (weet alleen ff nie meer wanneer ze er mee gestopt is)
hier ook handen in de mond tijdens het eten en daarna lekker door zijn ogen wrijven… Maar als ik zeg handje uit de mond dan doet hij dat meestal ook wel. Hij snapt wel dat er anders geen eten in kan…
22-12-2009 colin geboren