Hallo!


#1

Ik zal me ook even netjes voorstellen;
Ik ben Saskia, 22 jaar en ben een pedagogische medewerker op een Kinderdagverblijf.
Ben nu ruim een jaar afgestudeert en werk al ruim een jaar bij een kdv in Noord Holland.

Ik hou van lezen, films, muziek en reizen!
In januari ga ik naar Australië als Au Pair.

Dus, Hallo!

One day, one dream: Australië 2011


#2

HOI

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#3

Hoi

Groetjes,

Michèle


#4

Welkom. Is dat jouw kindje op de foto?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#5

Nee dat is mijn nichtje, Sophia. 2 jaar geworden in Augustus.

Ik ben zelf nog kindloos

One day, one dream: Australië 2011


#6

Ah, oké. Even nieuwsgierig: als je zelf nog kindloos bent, wat hoop je hier op de site dan te halen of te betekenen?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#7

Dat ik geen kinderen heb wil nog niet zeggen dat ik geen vragen erover heb. Ik heb een opleiding gericht op kinderen. Heb een passie voor kinderen en soms zitten wij ook wel eens met vragen over mijn peuter nichtje.
Ik ken dit forum al heel erg lang, heb me alleen nooit aangemeld. Nu had ik een vraag en hoopte dat er hier wat creatieve moeders rondhingen die me konden helpen.

Ik zit hier niet om de verkeerde redenen

One day, one dream: Australië 2011


#8

@ Saskinee dat zal ook niemand zeggen hoor, denk dat Mriek (en ik ook) het zich alleen af vroeg. Je moet eens weten wat een mensen we hier al gehad hebben die juiste helemaal niks met kinderen hadden of juist te veel.

Ik zag je sint maarten topic, kan er alleen niks mee want wij vieren geen sint maarten ook niet in de regio. Ik las wel wat voor kdv je op werkt, lijkt mij een soort montesori voor de hele kleintjes of zie ik dat verkeerd?

Groetjes,

Michèle


#9

Hmm, ik denk dat ik daar tussen in zit. Ik hou heel veel van kinderen, ben zeer geinteresseerd in de pedagogiek. Vind het interessant hoe een kind ontwikkelt en zo divers!

Je zou het kunnen vergelijken met een montesori school. Die werken niet perse met het begrip ‘reggio emilia’. Maar die zijn ook ontzettend vrij van geest en werken.
Die laten kinderen hun eigen schema inplannen. Zo werk je aan de verantwoordelijkheid van het kind.

Wij zijn meer van de creativiteit. Op het verhaal van het kind inspelen. Zo heb je ook kinderdagverblijven die helemaal vrij zijn. Wij hebben een dagschema, maar op een andere hoeft een kind niet om kwart over 11 aan tafel te zitten voor een broodje en melk, als het nog buiten wil spelen.

Je hebt zo veel verschillen!

One day, one dream: Australië 2011


#10

Klinkt als iets dat totaal niks voor mijn dochter is. Creatief stimuleren ok, maar ze heeft echt regels nodig, als ik haar der gang laat gaan wordt het een zooitje

Groetjes,

Michèle


#11

Daar ben ik ook van mening Ik heb zelf ook meer met structuur, vaste regeltjes.
Zo’n losse kinderdagverblijf zou zelf ook niks voor mij zijn. Daar ben ik te chaotisch voor

One day, one dream: Australië 2011


#12

Ha ha ha en dan kun je er wel werken??? Knap hoor, ik denk dat ik er horendol van zou worden en erg eh sjago omdat het allemaal te chaotisch is.

Groetjes,

Michèle


#13

‘mijn’ kdv is wel van het structuur en dagritme. Alleen zijn wij heel erg crea bea met knutselen

One day, one dream: Australië 2011


#14

Zoals Michèle zegt ging ik er helemaal niet van uit dat je hier om de verkeerde redenen bent, ik was gewoon nieuwsgierig naar je reden om je aan te melden. Volgens mij was ik de eerste om je echt welkom te heten en wat mij betreft geldt dat nog steeds. Je topic kan ik helemaal niets mee, heb helemaal niets met de visie waarmee jullie kdv blijkbaar werkt. Maar hopelijk anderen wél

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#15

Oh dus het is geen ongeregeld zooitje bij jullie

Groetjes,

Michèle


#16

Haha, nee integendeel Wij zijn wel van de structuur en nee durfen zeggen. Wij hebben ook een open deuren beleid. Dat kinderen door kunnen spelen bij andere groepen. We hebben 3 groepen die met elkaar in verbinding staan. Je zet de deuren open en kinderen kunnen op andere groepen met totaal ander speelgoed spelen. En met andere kinderen.

Het is een leuk kinderdagverblijf. Als ik uit Australië terug kom, zou ik graag weer bij deze organisatie terugkeren

One day, one dream: Australië 2011