Hallo en een papflesvraag

Mijn kleine man is gister 1 jaar geworden…
Dus ik ben van baby forum maar verhuist naar dit forum…
Achhhh wat gaat het allemaal snel.

Gelijk maar een vraag.
Hoe hebben jullie de ocht papfles afgebouwd tot naar een boterham??
En de avond papfles?
Hoe hebben jullie die afgebouwd?

Gr Carola

Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoontje.

Toen Tim 6 maanden was zijn we door zijn ochtendfles Bambix gaan doen. Met 7 maanden zijn we hem pap uit een bordje gaan geven. Dit krijgt hij nog steeds s’ochtends. Je kan zelf kiezen he, of pap uit een bordje of een boterham met een beker melk. Het is dus niet zo dat je een boterham s’ochtends moet geven. Voor de motoriek is het beter om s’ochtends geen fles meer te geven, maar gewoon lekker de pap van een bordje met lepel te geven.

Papfles s’avonds hebben wij nooit gedaan. Vind ik veel te zwaar op de maag liggen. Zelf wil je tenslotte ook niet met een volle maag naar bed. Vind pap meer een ontbijtding, maar ja dat is voor iedereen persoonlijk. Hoe laat geven jullie die papfles s’avonds? Tim krijgt sinds hij 9 maanden is al geen fles meer na het eten. Die fles hebben we op advies van het CB met 9 maanden laten vallen en daarvoor in de plaats een toetje gegeven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Dank je wel…

Milan krijgt rond 19.30 een papfles…
Hij vind het lekker want drinkt hem helemaal leeg.
En s’ochtend gewoon als hij wakker is meestal rond 6.30…

Gefeliciteerd!!

Hier vanaf 1 jaar nog wel pap maar dan uit een bordje. En hij eet 's morgens nu nog steeds pap en gaat er nog met smaak in.
's avonds al vanaf 9 maanden geen fles meer, is nergens voor nodig. Vanaf 1 jaar mogen ze in principe maar 300 cc aan zuivel meer incl toetje.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Alsnog gefeliciteerd!

Erik heeft altijd pap uit een bordje gegeten, tot hij rond de 16 maanden ineens moeilijk ging doen. Hij vond het niet meer zo lekker en toen zijn we overgestapt op een boterham, beschuit, cracker, etc. 's ochtends. Soms met melk erbij, soms met sinaasappelsap, etc. Zolang hij de pap nog lekker vindt zou ik hem dat lekker blijven geven, maar wel uit een bordje.

Erik krijgt sinds hij 7 maanden oud is 's avonds geen fles meer. Een papfles heeft hij nooit gehad. Ik zou ermee stoppen. Hij heeft het niet meer nodig en is vast gewoon gewend aan het feit dat 'ie hem nog krijgt.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker