Half/hoog slaper wel/niet?

Persoonlijk willen wij geen autobed oid (gewoon omdat we deze te tijdelijk vinden en daarvoor dan te duur). Vind ze absoluut wel stoer en echt jongensachtig maar het is dus financieel bekeken. We willen gewoon gelijk een gewoon bed (tienerbed of hoe je dat noem). Nu staan er enorm veel hoogslapers etc op sites aangeboden maar … is dit aan te raden?

Ten eerste zou ik dan denk ik voor de halfhoogslaper gaan ipv hoogslaper ivm het uit bed vallen maar ook praktischer met opmaken etc.

Maar is het zo ie zo leuk of juist niet? Is het ook maar tijdelijk? Voor de ruimte hoeft het niet … de kamer is groot genoeg. Wij houden van een strak wit bed … met weinig toeten en bellen of randjes etc

Mijn persoonlijke mening (maar ik ben heel praktisch ingesteld) is een gewoon bed aan te schaffen. Ik zie de toegevoegde waarde van een half/hoog slaper niet zo. Als ze straks tiener zijn willen ze daar echt niet meer in en dan ga ik echt niet weer een nieuw bed kopen… Ze krijgen bij mij 1 bed en daar doen ze het maar mee!

wij wouden eerst ook een aoutbed maar hebben het om dezelfde reden als jij niet gedaan…een halfhoogslaper vind ik ook leuk maar ben dan bang dat als ie uit bed klimt, lelijk komt te vallen…ik zit dus aan een gewoon bedje te denken…
maar lees even met je mee voor meer tips!

groetjes!!

karin

Voor een (half)hoogslaper zit sowieso altijd een hekje he, dus het eruit vallen zal wel meevallen.

Wij hebben het vanaf 4 jaar gedaan, hier wel vanuit de gedachte voor meer ruimte. Hij heeft een heel klein kamertje, dat gewoon vol staat als er een bed staat. Nu heeft hij dus onder zn bed nog ruimte om te spelen
Tja… hoe lang ze er in willen slapen? Geen idee, zo ver zijn we nog niet. Hahaha.
Maar goed mocht hij zich er te groot voor voelen op den duur… dan gaat 'ie gewoon weer op marktplaats en komt er een simpel bed van de ikea ofzo.

Maar volgens mij kun je er wel lang mee doen hoor, een hoogslaper blijft best lang stoer!

Ik heb zelf tot 7 jaar in een hoogslaper geslapen, toen gingen we verhuizen, en omdat mn vader zelf het bed gemaakt had, passend op die kamer kon 'ie niet mee. Ik weet nog wel dat ik dat heel jammer vond…

Hier zou er alleen maar een hoogslaper of half-hoogslaper komen als het met de ruimte niet anders kon. Ik ben ooit uit het bovenste bed van een stapelbed gevallen (op een tegelvloer! en er zat een hekje voor, dus hoe ik het voor elkaar gekregen heb, weet ik niet) dus ik vind het dood-enge dingen. Krijg altijd de kriebels als ik zo’n hoog bed zie.

Dus als het voor de ruimte niet per se hoeft, zou ik lekker een gewoon bed kopen voor de kleine man.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Jan 2011 11:24:24

Qua kosten een tip: ik heb net een te schattig peuterbedje voor Minke tweedehands gekocht. Goed schoongemaakt, nieuw matrasje erin en de kosten vallen dan reuze mee.
Als Minke naar school gaat krijgt ze een echt groot bed en dan kan Neeltje mooi in dit peuterbed. Een groot bed voor een peuter vind ik wel echt heel groot, zeg maar, Minke verzuipt al zowat in dit peuterbedje
Maar goed; qua kosten kan je het zo groot maken als je budget. Over het topic: ik slut me aan bij Sje: heb ooit mijn sleutelbeen gebroken door een val uit een stapelbed… ( ook met hekje)
groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou ook niet voor een half/hoogslaper gaan. Merel ligt sinds zaterdag in een groot bed (gewoon 1-persoons) en ze is er tot nu toe 1 keer uitgevallen. Ze had gelukkig niets maar is wel geschrokken. En dit is een vrij laag bed zodat peuters er makkelijk in kunnen. Wij hebben het bed van Marktplaats voor € 45 (zie mijn topic in wist je dat voor de foto’s). Een nieuw matras van de Ikea erop en wij zijn voor € 110 klaar. Zeker als je de ruimte hebt zou ik (nu nog) niet voor een half/hoogslaper gaan.

Groetjes Natasja

wij hebben wel een autobed voor damian gekocht…hij was vrij prijzig maar nu kreeg ik een foldertje van van Asten en daar stond hij in voor de helft…het bed heeft al opstaande randen dus wel erg fijn voor het eruit vallen…
Ook heeft dat bed een handig plankje aan het hoofdeind…

Onze zoon is vorige maand 2 geworden en moest onderhand over naar een ander bed omdat zijn broertje of zusje in het ledikant moet zometeen. Wij hebben 2e hands een half hoog slaper met glijbaan weten te bemachtigen, helemaal geweldig natuurlijk. Er zit gewoon een hekje voor, dus tijdens het slapen rolt hij echt niet uit bed. Het enige probleem hier is dat meneer, als hij niet moe genoeg is om meteen in slaap te vallen, dus tig keer uit bed komt, ook dit is natuurlijk een kwestie van tijd, maar nu wel even vervelend. Ik vind de half hoog slaper een prima ding en hij kan er in tot hij 2 meter lang is, dus voorlopig geen gewissel met het bed. En als hij denkt te groot te zijn voor het bed en een gewoon bed wil dan zagen we de poten geoon wat korter af en de glijbaan verdwijnt. Dat is dan het voordeel van een 2e hands bed die 60 euro gekost heeft.
Voor de ruimte hoefden we het niet te doen, maar vonden dit gewoon leuk, dus ik denk dat ook jij gewoon je idee en gevoel moet volgen!

Lfs

@beware: wij hebben die ook van van asten maar ze bedonderen je hoor!
Die bedden zijn ALTIJD 199.-…ga maar eens door het jaar heen ernaatoe dan zal je zien dat ze altijd zo geprijsd zijn…van 399.- voor 199.-…hahaha.

Maar i.i.g. wij hebben dus een laag bed en ook een opstaande rand en Aaron is er nog nooit uitgevallen.
Mijn voorkeur voor een kind van 2 jaar zou zeker niet naar een half/hoog slaper gaan omdat ik daar schrik voor heb.
Of je nou uit een halve hoogslaper valt OF een hoogslaper…j valt naar beneden en het doet beide zeer.

Als de kamer groot genoeg is dan zou ik een gewooon bed pakken.

Maar wat betreft de kosten: wij hebben dus ook dat autobed van 199.- en als Aaron straks aangeeft niet meer in dat bed te willen (over een x aantal jaar) dan zetten we die gewoon op marktplaats en krijg je er nog 50.- voor terug …koop je dan iets nieuws dan hoeft ene nieuw bed toch ook niet te duur te zijn?

Gr, Danielle

Ik zit ook te twijfelen wat we straks voor Dion gaan kopen. Hij heeft een hele kleine kamer en ik wil de ruimte zo nuttig mogelijk gebruiken.
Er schijnen ook bedden te zijn die je later kunt uitbouwen tot half/hoog slaper en je kunt er een kast of bureau onder krijgen dus met het ook op de toekomst lijkt me dit voor ons de best oplossing. Heb ze nog niet bekeken in een winkel maar wil binnenkort ff op pad om te kijken wat het is.

Ik zou z’n kleintje noit in z’n hoog bed leggen !!!
Ik heb voor Dion al een peuterbetje klaarstaan maar durf het nog niet aan … wat een muts ben ik he, dat bedje is 45cm hoog en vind het al eng.

Ik heb hem ook van Marktplaats met matrasje voor 80 euro
Dat matrasje had niet per see gehoeven maar het was wel nog een net matras, schuimrubber met een losse hoes, deze heb ik gewassen en ga hem gewoon gebruiken want het is nog helemaal goed, stevig en schoon.

Het is van het merk Bopita

Lilypie Second Birthday tickers

Ik weet dat er ook van die halfhoogslapers zijn die je later kunt verlagen.
Volgens mij zijn deze van flex. En op marktplaats worden deze veel aangeboden.