Hagelslag met pootjes

sinds ik mijn aardappels heb geoogst heb ik overal in mijn keuken hele kleine kevertjes die exact op een melk chocolade hagelslagje lijken
en ze lijken niet uitroeibaar want heb al mijn keukenkastjes uit uitgepoets maar ze komen steeds terug ze zitten zelfs in het suikerpotje

is het toeval of komen ze echt van de aardappels en hoe roei ik ze uit?

before you judge me, try hard to love me

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 01 Sep 2010 10:48:40

Ik copieer hier even een stuk uit een reactie van Sje, uit mijn fruitvliegjes-topic:

Ik heb namelijk ook eens zo’n plaag gehad en toen bleek dat het helemaal niet om fruitvliegjes maar om broodkevertjes ging. Die komen op droog brood af, maar uiteindelijk, toen ik ging zoeken in mijn voorraadkast bleken ze te zitten in een zakje komijnenzaadjes en ze hadden zich ook door de zakjes Duijvis dipsausjes heen gegeten. Brrrrrr…

Dus check even of het echt fruitvliegjes zijn. Als dat niet zo is en het zijn inderdaad broodkevertjes dan zit er niks anders op dan heel je voorraadkast uit te mesten.

Misschien heb je hier iets aan? Vervelend hoor! Ik ben zelf inmiddels van de fruitvliegjes af, maar wat een ellende als je zo geterroriseerd word door ongewensde insecten!

Groetjes Anouk

brood bewaar ik niet in de keukenkastjes maar op een plank naast de koelkast en daar zitten ze niet maar ja de aardappels lagen daar ook niet dus het zou wellicht wel kunnen ik ga vanmiddag nog een keer met een heet sopje door alle kastjes heen en alle produkten checken

bedankt voor de tip

Ach een voordeel echt hagelslag blijft liggen

Nee zonder dollen, ik heb geen tip kan alleen zeggen bah wat vervelend en hopelijk ben je er snel weer vanaf.

Groetjes,

Michèle

heb alle produkten gecheckt en het nest zat in een zak bloem!!! dus alles weggegooid en ontsmet en nou maar hopen dat het afgelopen is met die vieze beesten

He gatsie, schrok je niet toen je het pak pakte??

Groetjes,

Michèle

nou en ik dacht vanmiddag pannekoeken te maken voor de kids

tijdens het schoonmaken had ik wel de kriebels hahaha

het is wel een vies idee dat hoeveel je ook schoonmaakt er toch van die ongedierte binnendringen en zich gaan voortplanten in je bloem bah

en als je er niet naar op zoek bent zou je ze zo missen want de kleintjes zijn doorzichtbaar

Ach gossie en die krijgen nu geen pannekoeken?? Ik hoop dat je ze niks beloofd hebt dan

En krijg al kriebels als ik er aan denk. Wel fijn dat alles weg is nu

Groetjes,

Michèle