Haaruitval

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar ik weet niet waar ik het anders moet doen.
Ik heb ineens zo’n last van haaruitval. Ik had altijd een flinke bos, maar nu lijkt het erop of dat ik niks meer over hou. Elke keer als ik mijn haar was of kam komt er een pluk haar mee. Is dit normaal zo na een zwangerschap? Krijg ik mijn haar nog terug? Herkent iemand dit?

Saskia

Ja, ik heb er ook heel erg last van!!
Elke dag hele plukken. Heb dan ook de hele dag mijn haar vast, zodat niet alles onder ligt. Ik weet niet waar het van komt, kan zijn van na de zwangerschap. Hoort er wel bij weet ik, maar hoop dat het snel overgaat!
Liefs, Anne

Lilypie

O gelukkig! Ik had er wel van gehoord, maar dan hadden ze er de eerste 3 maanden last van en niet zo laat. Weet jij of dat het nog terug komt?

Saskia

Nee, ik heb geen flauw idee.
Wel weet ik dat ze bij de drogist vitamine B tabletten hebben, en dat dat kan helpen tegen haaruitval (en je krijgt er ook sterkere nagels van ed).
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb al wel van anderen gehoord dat het werkt.
Dus misschien een idee?
Liefs, Anne

Lilypie

Super, dat ga ik eens proberen.
Ik hou je wel op de hoogte of ze helpen…

Saskia

Heel normaal. Dit is nesthaar. Tijdens je zwangerschap krijg je over het algemeen meer haar en het groeit ook sneller. Na de zwangerschap valt het weer uit en dat gaat met hele plukken.

als je een beest zou zijn met een vacht dan zou je dit over je hele lijf hebben en dan zou je het uittrekken om een nestje voor je jongen mee te maken, maar ja dat doen wij mensen niet maar ons haar heeft dat niet helemaal door.

Maar het is dus letterlijk heel natuurlijk. En het stopt ook weer hoor

Groetjes,

Michèle

oh verschrikkelijk hé… ik had er ook heel veel last van. Hier is het ongeveer 3 maanden na bevalling begonnen en dan toch zeker wel 4 maanden lang. Werd gewoon vies van mezelf elke keer die plukken haar in de badkamer (brr smerig) maar… je doet er niks aan!

Het gaat weer over en dan groeit het ook weer aan. Leuk gezicht loop je paar weken met mini piekjes overal. Had echt de neiging om die weg te knippen… maar tja dan blijf je bezig! Nu jaar later is het beetje toonbaar

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja, ik bgen heel benieuwd of het werkt!
En zo te horen, zal het hier ook vanzelf weer over gaan!
Gelukkig maar!
Liefs, Anne

Lilypie

EEN JAAR!!! Dan heb ik nog even te gaan…

Je moet er wat voor over hebben, voor zo’n heerlijk mannetje!

hahaha… ja een jaar is lang… maarre … het uitvallen duurt geen jaar hoor! ongeveer 4 maandjes was dat hier.

Enne… net wat je zegt… liever een leuk ventje dan een dikke bos haar zonder zo’n lief manneke!!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier begon het na een maand of 3 en was een paar weken en nu is het weer Komt indd van de zwangerschap en schijnt momenteel ook heel erg te zijn bij mensen die niet bevallen zijn volgens de kapper hier want ik vroeg daar afgelopen zaterdag na. Meer als vitamine B kun je indd niet doen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie