Minke zit vaak aan haar haartjes te frummelen en te trekken, vooral als ze moe is ( s avonds aan tafel bijvoorbeeld) en soms heeft ze allemaal haartjes in haar handje. Ze doet het vaak op dezelfde plek op haar hoofd, ik heb al gekeken of de huid daar misschien wat geirriteeerd is maar dat is niet zo. Herkent iemand dit? Of is dit gewoon haar "moe"signaal.
Haartjes frummelen
Morgan friemelt ook aan der haar en hoofd als ze moe is. Uittrekken van haar doet ze helaas alleen bij mij. Maar ik denk dat het moe zijn signalen zijn.
Groetjes,
Michèle
heeft ze geen oorpijn?ook bij kiss-syndroom komt het voor.maar je hebt ook gewoon kindjes die dat fijn vinden.
Rico doet dat niet maar die heeft ook weinig haar
kan vermoeidheid zijn maar zou het niet kunnen zijn dat je meisje berg heeft? dat het wat jeukt ofzo? goed op het hoofdhuid kijken of ze geen schilfertjes heeft
Hmm nee ze heeft geen berg, ik heb goed gekeken. Maar ik heb gisteren goed opgelet en ze doet het echt vlak voor ze naar bed gaat tijdens het avondeten…, aan haar haartjes en oren friemelen ( trekt ook zachtjes aan haar oor) dus ik denk dat het toch gewoon een "moe signaal"is…
Ja ons kleintje friemelt ook telkens in zn haar als hij moe is!
Ik heb nog niet gemerkt dat hij ook echt haar uittrekt.
Maar volgens mij ook een moe signaal ja. En kinderen die moe zijn friemelen ook aan hun oren.
Groeten
Tanja
Hallo,
Ook ik herken het bij onze zoon. Ook hij doet het wanneer hij moe is, alleen hij trekt zijn haren er niet uit. Het blijft bij frummelen tot nu toe.
Onze zoon heeft ook het kiss syndroom gehad, maar is daarvoor behandeld bij de ostheopaat. Hij heeft daar dus geen last meer van, en is inmiddels 14 maanden. Ik denk dus niet dat het daardoor komt.
liefs woezel
Hoi,
Heeft niks met berg te maken. Daar heeft een kindje ook niet echt veel last van en gaan ze niet steeds van aan hun haar frummelen.
Het kan van moeheid zijn. Als het elke dag is, kijk dan maar eens op de klok wanneer dat is.
Als het elke dag rond het zelfde tijdstip is dat hij/zij op bed zou moeten, dan is het inderdaad van moeheid.
Kan ook onbewust zijn. Alle kindjes doen dat eigenlijk wel.
Kijk maar eens naar de kinderen die bijv. voor het examen een toets moeten maken. Die zijn zo ingespannen bezig en die frummelen ondertussen ook aan hun haar als ze ergens over moeten nadenken.
Heeft ook niks met oorpijn te maken. Als een kindje oorpijn heeft zit het juist veel aan het oor te frummelen en zal veel huilen.
Groetjes Lisan.
Frummelen aan het oor is hier ook vermoeidheid. Maaaaaaaar kan hier ook betekenen dat er weer een kies of tand doorkomt…hij friemelt dan aan het oor aan die kant van de kaak waar weer een bobbel zit. Dan is het geen oorpijn, maar jeuk aan de kaak.
Ik denk dat het bij jullie ook vermoeidheid is als het steeds rond hetzelfde tijdstip gebeurt.
Hier ook een haarfrummeltje. Marijn mag ook graag in zijn of mijn haar friemelen heerlijk. Vooral als hij moe wordt doet hij het meer . Papa zit ook altijd in zijn haar of mijn haar te friemelen dus het zal ook wel in de genen zitten
Mama hier is hier heel blij mee heerlijk dat gefriemel in m’n haar