Haargroei bij 6 jaar

hallo,
ik wist eigenlijk niet waar ik dit moest vragen.

mijn dochter nu 6 jaar word in feb 7, heeft al haargroei op haar vagina, het is niet zo veel zo 5 haartjes.
maar is dat niet een beetje te vroeg ik dacht dat dat pas rond de 11 jaar gebeurd.

iemand ervaring hiermee.

groetjes henny

Gewijzigd door - Asje op 27 Jun 2011 23:56:05

Deze vraag kan je beter plaatsen bij kleuters 4-6 jaar.
Moet je even Sje of Asje vragen of ze dit topic willen verplaatsen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

o dan heb ik er overheen gelezen, omdat ik allen maar zag van 1 tot 4 jaar.
dan zal ik hem daar plaatsen.
bedankt

quote:
Deze vraag kan je beter plaatsen bij kleuters 4-6 jaar. Moet je even Sje of Asje vragen of ze dit topic willen verplaatsen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Schatteke, ik ben geen site-personeel. Ik woon hier wel zo ongeveer en ik gedraag me wel als site-personeel, maar ik heb hier helemaal geen bevoegdheden!

Hoef ik ook niet, want ik zit al in de redactie van 2 andere sites.

Groetekes, Sje

ik heb hem al bij de goede geplaatst.

Was makkelijker geweest om een van de redactieleden te vragen voor je te verplaatsen. Had je niet het hele topic opnieuw aan hoeven maken.

Groetekes, Sje

Hoi hoi, ik wil hier wel even op antwoorden. Dit kan eventueel ook een klein (niet schrikken) " hormoon imbalans zijn. Ik zou het gewoon eens aan je huisarts voorleggen.

inmiddels zijn we bij de kinderarts geweest, ze had toch al een afspraak staan dus gelijk even gevraagd.
het kan inderdaat komen omdat ze zelf ook best behaard is op benen en armen.
maar er is een foto van haar hand gemaakt en aan de botten groei kunnen ze zien dat ze te veel hormonen aan maakt, ze is al lang voor haar leeftijd.
over twee weken weten we pas meer.
wat wel bijna zeker was is dat ze wel vroeg in de pubertijd komt.

groetjes henny

1 voordeel, dan is ze er waarschijnlijk ook weer vroeg uit

Wat apart dat ze dat in haar hand kunnen zien Wat zei de kinderarts er verder van? En waar krijg je nu precies de uitslag van over 2 weken?

hallo,

ze kunnen dus zien aan bepaalde botjes in je hand, hoe ver je groei is en dat heeft dan ook weer te maken met de hormonen.

de foto is nu gemaakt en nu gaat de kinderarts het vergelijken met ander handen van kinderen en zo kan ze zien hoe ver ilse is.
en die uitslag krijg ik over twee weken.

groetjes henny

@Bakmama: wanneer werd jij dan voor het eerst ongesteld? ik was namelijk ook 11. verder ben ik klein dus ik weet niet of groei daar wel mee te maken heeft haha… maar mijn menstruaties zijn altijd wel ontzettend pijnlijk. ik slikte daarom de pil toen ik 13 was omdat ik het niet uit kon houden. dit moest met toestemming (uiteraard) van mijn moeder. niet meer dan logisch maar zij ging akkoord, oook al wist ze dat het niet goed was. Maar als je dagenlang jankend in je bed ligt en gewoon denkt dat je doodgaat zoveel pijn als ik had, dan wijk je toch even af van wat wel en niet goed is. arme ik

hoi,

ik werd ook ongesteld om mijn 11de. ook mijn moeder en mijn zus waren er vroeg vroeg bij.
ook bij mij werd het steeds erger. heel veel pijn, veel overgeven en ontzettend veel vloeien, ook een paar keer flauw gevallen, toen was de maat vol en ben ik ook aan de pil gegaan, volgens mij was ik 14 jaar.
ik verwacht ook dat mijn meiden dit ga krijgen. maar haargroei zelf weet ik niet meer wanneer dat bij mij was.

ik hoop maar dat de haargroei bij mijn meisje komt omdat ze zelf op armen en benen ook behaard is.

groetjes henny

Mijn dochter is nog 5 en heb dat gelukkig nog niet, al moet ik haar wel met 7 jarige ingaan lichten ben ik bang voor de menstruatie.

Ik was zelf 8 jaar toen ik mijn eeste menstruatie kreeg en had dan al cup b van me borsten…

met 8 jaar dat is ook wel heel vroeg.
heb je zeker wel veel last van gehad op school of viel dat nog mee.
ik was dan 11 en de meiden van school keken me echt aan dat ik niet van deze tijd was. niet iedereen hoor gelukkig.

Ik ben er niet echt mee gepest alleen in begin, werd ongi onder de gym les en dat was geen pretje.

Ik ben er heel erg ziek van geweest totdat ik met me 16e eindelijk aan de pil mog van me moeder toen is het een stuk minder geworden.