hoi allemaal, ik had namelijk een vraagje…
Onze zoon Kane(2jaar en 9maand), zit enorm graag in bad, maar elke dag in bad is ook niet goed voor z’n velletje.
Dus was ik hem om de 2 dagen in bad, en de andere gewoon aan de wasbak.
Graag zou ik hem in de douche stoppen maar hij heeft enorme schrik van de sproeier, maar als we gaan zwemmen en er is een sproeier dan heeft hij plots geen schrik meer… Hoe kan dit nu? en hoe kan ik het oplossen??
Ook haar wassen is een echte ramp…
Als ik zeg we gaan u haartjes wassen en begin voorzichtig z’n haren nat te maken, brult hij de hele buurt bijeen… Nu ja, hij moet toch zijn haartjes wassen, dus bedacht ik om het op te lossen door mee in bad te gaan, en hem mijn haren wat te laten wassen zodat hij ziet dat dit niet eng is… Plezant vindt hij het zeker en vast maar owee als we dan zijn haren proberen te wassen. Ik moet hem echt daadwerkelijk tussen m’n benen zetten met m’n ene arm zijn armen tegen houden en dan vlug vlug haartjes wassen… (ik gebruik al shampoo die niet prikt in de ogen)
Kan iemand mij helpen met een tip om het anders te doen? Want zo is het natuurlijk ook niet meer plezant om zijn haren te wassen…