Haar naam was Sarah de film

Gezien wij hier al eerder het boek uitgebreid besproken hebben zal ik gelijk mijn recensie van de film plaatsen. We zijn gisteravond geweest, ik had het boek gelezen en Mervin niet. Voor beide was dit helemaal geen probleem. Oke als je het boek gelezen hebt weet je dat je stukken mist, maar dit waren geen storende stukken. Ze hebben zeg maar de basis van het boek genomen en dat verfilmd. Zo zit Sarah korter in het doorstroomkamp en de hele periode dat Julia bedrust moest houden is er ook niet, maar dat zijn, vind ik, geen essentiele stukken die het verhaal maken. Ook mis je bepaalde karakters en hebben sommige een kleinere rol, maar ja de film was nu al lang zat. Wel raad ik je aan pakken snotlappen mee te nemen want die heb je echt nodig. Zeker als je bij het boek al zat te snuffen.

Mervin was natuurlijk en blanko blad zeg maar, maar ook hij hield het niet helemaal droog. Hij vond de film heel indrukwekkend en een goed document van de verschrikkingen die er gebeurd zijn. Tevens gaf het hem een beeld van wat zijn opa meegemaakt moet hebben. Zijn opa kwam uit Rotterdam en heeft zijn broers voor zijn ogen gefusieerd zien worden. En hij heeft zijn jongste broertje van 11 moeten indentificeren en ook zijn opa heeft zijn hele leven net als Sarah het verdriet in zijn ogen gehad.

Maar ik kan hem jullie zeker aanraden. Deze film en het ook het boek zullen mij altijd bij blijven en staan in mijn mooiste lijstjes en op mijn aanraadlijstje al morgan ouder is.

Groetjes,

Michèle

Ik heb het boek gelezen en mijn zus is nu het boek aan het lezen. Zodra zij het uit heeft, gaan we samen naar de film. Ben erg benieuwd en ik was inderdaad ook al van plan om heel wat tissues mee te nemen.

Groetekes, Sje

wat tof michele! wij gaan dinsdag!

Leuk !! Wij hebben het boek ook allebei gelezen en gaan binnenkort ook naar de film, lijkt me erg mooi

@Michele: ik ben vandaag naar haar naar was sarah geweest. Jee hij bleef echt hangen!
vooral 2 stukjes… dat de moeders hun kleine kinderen achter moesten laten in dat kamp… echt vreselijk…
en het stukje toen ze met dat echtpaar terug naar dr huis ging, waar andere mensen woonde ineens… en zij die kast deur open maakte en zij krijste en gilde en toen riep; HET SPIJT ME…HET SPIJT ME ZO!!!"
djeez toen kreeg ik het wel even moeilijk.
maar echt een heel mooi verhaal en ik ga nu ook het boek lezen binnenkort

@ inge dacht dat jij het boek al gelezen had. Maar ja die blijven hangen ik hield het ook niet droog. En die scene waarin Sarah in de auto zit en dat ze daarna tegen die truck aanrijd.

Groetjes,

Michèle

@Michele: nee nog niet ik vind de film namelijk altijd tegenvallen als ik het boek al gelezen heb dat heb ik met veel boekverfilmingen zo.
Maar inderdaad dat was ook heftig… of dat ze net in het stadion waren en dat die vrouw ineens zelfmoord pleegde en iedereen kei hard begon te gillen. toen kreeg ik geen traanogen maar ik hield wel mijn adem lang in zovan: pfff…

Oh hou je hart dan maar vast bij het boek zou ik zeggen, en meer zeg ik ook niet hoor.

Groetjes,

Michèle

haha! zeg maar niets, dat waardeer ik heel erg in je!
laatst had ik gtst gemist en Rijco wist dat.
kom ik thuis zegt hij: heee noud heeft het met Nina gedaan!
nou dankje pfff!

Ha ha ha mannen…

Groetjes,

Michèle

Ja echt he en toen ik zo reageerde van: ten eerste weet je dat ik het niet gezien heb, en ten 2e vind ik het belachelijk dat je dit zegt.
hij heel geschokt: hoezo??? waarom reageer je nou zo bitcherig.
ik zo: omdat toen jij laatst expeditie robinson gemist had en ik het wel gezien had… en ik toen vroeg: moet ik zeggen waar het over ging jij zei: ik wil het zelf kijken."
ik wil maar zeggen he… EN ik vraag het eerst voordat ik alles al begin te onthullen EN ik SNAP waarom hij het zelf wilde zien
idd mannen
nee mijn soaps zijn me heilig

Dat heb ik ookm et ATWT al moet ik zeggen mer zegt niks dan hoor. Maar inderdaad ik wil zelf kijken net als jij.

Groetjes,

Michèle

juist, dat bedoel ik