Haar hangt in de ogen, elastiekje werkt niet

Hallo dames,

Liekes haar wordt gelukkig wat langer. Hierdoor begint het wel in haar ogen te hangen. Daarom doe ik er weleens een elastiekje in. Dan heeft ze bovenop haar hoofd een lief staartje. Ook gebruik ik wel eens een knipje maar dit vind ik een beetje truttig staan.

Hoe dan ook, het blijft beide niet lang zitten. Ten eerste omdat ze nogal actief is en als ze bijvoorbeeld probeert koppeltje te duiken dan is het elastiekje er echt niet tegen bestand. Ten tweede omdat ze tegenwoordig gelijk het elastiekje uit haar haar haalt. Heeft iemand misschien een oplossing/tip voor dit ‘probleem’?

O ja, haar haar knippen vind ik geen optie. Ik wil het echt laten groeien totdat ze het zelf misschien een keer korter wil.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

En een beetje gel van zwitsal?? Dat ze een beetje een kuifje krijgt??? Niet dat deze gel erg sterk is hoor, maar het werkt wel.

Groetjes,

Michèle

Toch is knippen wel een optie.
Alleen de pony knippen is toch voldoende?
Lang haar is prima, maar niet aan de voorkant natuurlijk.

Oh, en weet je dat haar dikker/steviger wordt als je het regelmatig knipt?
En beter groeit?
Met als gevolg dat het elastiekje over niet al te lange tijd juist WEL goed blijft zitten.

M.

quote:
Oh, en weet je dat haar dikker/steviger wordt als je het regelmatig knipt? En beter groeit?

Weet je het heel zeker?? Je haar groeit toch vanuit het haarzakje en die heeft toch geen idee dat het van onderen wordt geknipt.

Vind een pony niet echt mooi. Het haarvan mijn zus is ook pas voor het eerst geknipt toen ze een jaar of zes was. Ze had altijd een mooie dikke paardenstaart tot over mijn kont.

De gel vind ik wel een idee. heb het toch nog liggen. Ga het morgen gelijk proberen.

Tjaah, wij hebben een jongetje, dus makkelijk praten

Maar het lijkt me toch dat het comfort van de kleine (als ze er last van heeft) voor het gene gaat wat zo mooi is… niet?
Lang haar kan altijd nog.

Het klopt inderdaad wel dat het babyhaar dikker wordt als je het laat knippen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

En wat dacht je van een haarbandje of een diadeem?? In doen, even afleiden met een speeltje en ze hebben niet meer door dat je net wat in hun haar hebt gedaan… anders denk ik dat een pony knippen of een speldje de enige opties zijn…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi,

Denk dat knippen de enige optie is.
Of het haar er dikker van wordt zoals sommigen schrijven, dat wist ik niet.
Diadeem of haarband is ook niks, want die is binnen de kortste keren uit.
Spreek uit ervaring want onze dochter van 2 1/2 heeft nog vrij kort haar en die haarband is er zo weer uit.
Elastiekjes doen vaak wat zeer aan het hoofd en zijn ook zo uit.
Dus… naar de kapper met Lieke.

Groetjes Lisan.

Dat het dikker wordt is volgens mijn idee niet het juiste antwoord.
Het waar wordt er naar mijn weten voller van en gaat harder groeien als je het vaker knipt.
Mijn dochter is 2a5 jaar en het haar is echt al goed vol/veel/ lang ze kan 2 staartjes in.
Gebruik je van die stoffe elastiekjes? Heb je wel eens rasta elastiekjes gebruikt, die heb ik namelijk gebruikt bij Jony en die gaan niet zo 123 uit.
Stoffe elastiekjes glijden zo uit is mijn ervaring.

Greetz en Succes met de coup van Lieke

OK, misschien wordt het haar niet dikker van knippen,
misschien gebeurt dat ook wel zonder knippen.
Maar voller en harder groeien, dat is wat ik eigenlijk bedoelde.
Dank je wel Cora!

M.

Hoi,

Ook is het knippen van haar goed omdat je dan even de dode punten eraf haalt.
Misschien zie je op tegen het knippen bij de kapper?
Onze dochter van 2 1/2 is vorige week voor het eerst bij de kapper geweest en het was een drama.
Flink huilen, maar het zit nu weer netjes.
Ook daar moet je even doorheen bijten.

Groetjes Lisan.

Juist, voller en… dat zeker!

Wij zijn van de week voor de 2e keer echt naar de kapper geweest met Seth, en hij vindt het niet heel leuk, maar het is zo gepiept! 10 minuten, en ze doen het heel leuk met hem.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

wij hadden hier bij Lindsey een tijdje terug hetzelfde.
zou het ook leuk vinden dat ze lang haar krijgt, maar omdat het nu nog heel makkelijk naar voren valt heb ik toch zelf de pony geknipt. aangezien ik het zelf ook vervelend vind wanneer m’n haren in m’n ogen hangen. en ook hier was/is een elastiekje of speldje geen succes.
de gel is wel leuk maar na een uur of twee is dat er alweer uit dus ik vond dat niet echt super.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

De gel lijkt aardig te werken. Ik kam haar haar nu naar achter wanneer ze in bad is geweest. Dan valt het als het droog is meer naar achter. Een beetje gel erbij en ze heeft een mooie schuine lok/kuif. De gel lijkt inderdaad snel verdwenen maar haar haar blijft wel gewoon goed zitten.

Ga inderdaad ook nog andere elastiekjes proberen. Ze heeft laatst trouwens ook een halve dag een schuifje ingehad. Ze liet hem waarschijnlijk per ongeluk zitten.

Dus voorlopig lijkt het erop dat er nog geen schaar aan te pas gaat komen. Zie echt niet op tegen de kapper hoor. Zou het trouwens gewoon zelf doen. Heb haar pony ook al een keer gedaan toen ze 6 maanden was, had er toen zo’n spijt van.

Ik was trouwens van plan het toch maar te knippen, maar ook papa en beide oma’s vonden het zonde dus proberen we het nog even zo.

Groetjes, Kirsten

En een vlechtje? Blijft dat ook niet zitten?
Ik heb er geen last van, Jada heeft heel erg krullend haar, in NL zouden ze het waarschijnlijk kroes noemen (maar dat is het niet) Het staat dus lekker rechtop! Mijn dochter heeft een AFRO!!! hahahahah

Ik heb met Jony toen ze echt veel haar had zo rond de eerste levensjaar om de 6 weken naar de kapper geweest elke keer een halve cm eraf… Nu gaa ze met mij mee naar de kapper elke 3 maanden. Het groeit als “kool”.
Een vlechtje is een heel gepeuter maar het staat wel lekker tuttig 4 slagen heeft ze dan geweldig… Bijna een pippe langkoud

Een afro kapsel geweldig …
Veel last van klitten bij Jada of valt dat meej. Jony heeft elke ochtend klitten alleen achter op haar bolletje verder valt het gelukkig meej.

Greetzz Cora

Een AFRO, dat vind ik ook zo lief staan! Mooi!

Eva heeft allemaal krullen aan de achterkant, bovenop is het stijl. Ik vind één staartje bovenop het hoofd zelf niet zo mooi, maar wel twee aan de zijkant. Daarvoor is haar haar wel nog te kort. Even wachten dus, anders moet je zo trekken aan het haar om iets in het elastiek te kunnen krijgen. Speldjes werken hier ook niet, net als haarbandjes en petjes…mevrouw wil niks op haar hoofd!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

@ coramora, nou klitten wel, maar kan er nu redelijk mee uit de voeten, als ik het was met cremespoeling en nat kam met een speciale kam, kan ik er doorgeen, dan moet ik er meteen iets mee doen (staarten vlechten etc) als ik dat zou willen, zodra het opgedroogd is lukt het niet meer! Het duurt ook wel zo’n 10 minuten voordat het uitgekamt is, maar ja wat doe je er aan! Dus het word hier niet elke dag gedaan, zoals je begrijpt! 2 keer in de week vind ik voldoende!

@ Rainbow heeft Eef ook een eendekrul??

Groetjes,

Michèle

@Michele, wij noemen dat een eendenSTAART! Je bedoelt vast dat het haar zo omhoog zwiept? Als een soort eendenstaartje? Ja, het zwiept wel een beetje. Bedoel je dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

ik bedoel een krul in de net die indrdaad omhoog krult, wij noemen het een eendekrul

Groetjes,

Michèle