Ik merkte afgelopen week al dat het een drama was met verschonen.
Donderdag liep het echt de spuigaten uit. Krijsen! Wel zo hard… Dat ik er van schrok! Zodra ik de luier uit deed begon ze al en de volumeknop werd opengedraaid tot aan zijn max als ik haar billen schoon wilde maken.
Goed gekeken maar ik zag niks geks, niks roods, geen bultjes…
Dus de meest nare dingen spookte al door mijn hoofd.
Vrijdag ochtend naar de huisarts. Zij zag dat het toch wel wat rood begon te worden… Dus een zalfje voor een schimmelinfectie. Werkte aardig goed want vanaf zaterdagochtend mogen we haar (zonder huilen) weer verschonen. We hadden ook nog een plasje ingeleverd… Blaasontsteking. Daar dus een AB kuur voor.
Ineens begon ze op zaterdagochtend gigantisch te huilen en te gillen als ze iets moest eten of drinken. Maar zodra ik in haar mond wilde kijken gingen de kaken stijf op elkaar. Uiteindelijk met wat grapjes en gekke dingen deed ze haar mond open… 4 Nieuwe kiezen en een totaal witte tong. Ik dacht meteen aan spruw.
`s Avonds de HAP even gebeld om te overleggen maar gezien de andere klachten moesten we langskomen. Nou, ook daar een middeltje voor gekregen en misschien een beginnende krentebaard… Dat si altijd lastig bij haar te zien, als ze nieuwe tanden of kiezen krijgt kwijlt ze heel erg en vaak door haar tutje krijgt ze dan puistjes. Dus dat moeten we even afwachten.
Gisteren had ze wienig tot niks gegeten, tot de avond. We hadden chinees en ineens begon ze rijst en van dat eispul te eten… Fijn, dachten we! Ze is over de hobbel heen
Maar nee hoor, vandaag alleen een bekertje melk en een banaan. That’s it!
Ik de huisarts voor overleg gebeld… Langskomen!
Blijkt ze ook een (beginnende) keelontsteking te hebben…
Arm ding! Geen wonder dat ze niet kan eten of drinken.
Hopelijk gaat het morgen weer wat beter want met dat warme weer en niks drinken dat vind ik niet zo’n fijn idee.