Guusje overleden aan

lees dit net op kane site heb dus ff gekopiieerd

Even voor iedereen die net zo geschokt zijn over de dood van Guusje.
Zij zijn bij de bevalling van Dean erachter gekomen dat Guus borstkanker had dat verspreid was naar de longen via de lymfeklieren. Zij wisten toen al dat ze niet lang te leven zou hebben. (wat een verschrikking om dit meteen na je bevalling te moeten beleven)
Ze is de laatste week nog in het Bronovo geweest, maar het was al te erg verspreid. Dinand heeft haar mee naar huis genomen waar ze de volgende ochtend aan een hartstilstand is overleden.

Deze informatie komt van de viva forum site waar iemand haar kende dit heeft neer gezet.
Ik zelf ben erg bezig met haar dood, waarschijnlijk omdat ik een baby heb van dezelfde leeftijd, maar kon het nog steeds niet begrijpen. Eigenlijk kan ik het nog steeds niet begrijpen…

Brrr…kippevel (alweer).
Wat moet dat érg zijn om vlak na je bevalling te horen te krijgen dat je niet lang meer te leven hebt!
Pfff…
Heb er ff geen woorden meer voor geloof ik…

Bianca, mamma van Stephan

ik ook niet maar of dit echt waar is weet ik ook niet he…

je hoort zoveel om je heen en het houd ook iedereen bezig haar dood brrrr

staat ook op kane.pagina.nl prikbord

dus ach wat maakt het uit, dat ventje heeft geen mama meer…

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Juist…en Dinand geen vrouw meer…
Ik vind het echt SUPER triest en hoop het nooit te hoeven meemaken.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

Is te triest voor woorden

Liefs Kristel

Heel heel erg triest… sorry ben er nog stil van.

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

Hoi allemaal.
Ja wil het niet erger maken dan het al is maar ik heb dat ook.Het lijkt me verschrikkelijk om te horen dat je je kindje/baby niet zult zien opgroeien…echt vreselijk.
Ik werk zelf in het ziekenhuis en daar liggen toch vrij regelmatig zwangere vrouwen met borstkanker.Het is dus geen uitzondering ofzo.Al wordt er wel meer aandacht aan geschonken omdat het nu een BN"ner betreft.Ik weet eigenlijk niet of zwangerschap negatieve effecten heeft op het ontstaan van borstkanker.Jullie wel?
Groetjes Eljada

Ik zou het niet weten.
Heb er eerlijk gezegd nog niet van gehoord.
Maar ja…ik ben ook niet overàl van op de hoogte
Misschien dat iemand anders het weet?

Groetjes Bianca, mamma van Stephan

Hallo dames,
Ik vind dat gegeven over zwangerschap en borstkanker ook wel de moeite waard om eens na te kijken. Maar dit is het enige wat ik heb kunnen vinden:

UTRECHT/RIJSWIJK (IPB)- 22/10/02 - Vrouwen die tijdens de zwangerschap alcohol drinken, kunnen een verhoogd risico op borstkanker overbrengen op hun dochters. Dat is gebleken uit onderzoek op ratten door het Lombardi Kankercentrum van de Georgetown Universiteit in Washington.

Vrouwelijke ratten waarvan de baarmoeder was blootgesteld aan alcohol, ontwikkelden vaker borsttumoren dan normaal. De onderzoekers ontdekten dat hun nakomelingen een hogere borstdichtheid kregen en dat ze meer moleculen die zich binden aan het hormoon oestrogeen hadden. Deze factoren zijn al eerder in verband gebracht met borstkanker bij mensen.

“Eerdere onderzoeken wezen al uit dat er een relatie is tussen alcoholconsumptie en een verhoogd risico op borstkanker”, aldus dokter Anna Cabanes van het Lombardi Kankercentrum. “Dit zou dus kunnen komen doordat alcohol de circulatie van het oestrogeenniveau verhoogt. Onze onderzoek toont aan dat alcohol drinken tijdens de zwangerschap niet alleen gevaarlijk is voor de moeder, maar ook voor de dochter.” De bevindingen van het team zijn relevant voor mensen, omdat de genetisch gemanipuleerde ratten een ziekte hadden die nagenoeg gelijk was aan de menselijke vorm van borstkanker.

Er is nog wel goed nieuws op het gebied van borstkankeronderzoek. Onderzoekers hebben geen bewijs gevonden voor de bewering dat deodorants en anti-perspiranten borstkanker zouden veroorzaken. Zo’n tien jaar geleden kwam het gerucht over de gevaarlijke lichaamsverzorgingsproducten de wereld in, maar het Britse Kankerinstituut meldt in haar blad dat het een mythe is. Dat is de conclusie na onderzoek onder 813 vrouwen met borstkanker en 793 zonder de ziekte.

Liefs Kristel