Noa is een gulzige eter. Haar flesjes zijn altijd op een paar minuten leeg. Als je de fles een seconde uit haar mondje neemt, begint ze te krijsen.
Ze eet heel graag groentenpap, maar dit eet natuurlijk niet zo snel als een flesje. Met als gevolg: tussen elke twee happen is ze gefrustreerd, omdat mama de lepel terug moet vullen! De eerste vijf minuten gaat het nog, maar daarna kan ze echt beginnen huilen tussen de happen door.
Nu steek ik als voorlopige oplossing altijd haar fopspeen in haar mondje, maar proper is dit niet.
Iemand ervaring met zo’n ongeduldig etertje?
Gulzig
Noa drinkt flesjes van 240… Dat ze zich nooit verslikt blijft me verbazen.
Wil wel proberen wat vroeger te geven, zodat ze nog niet echt honger heeft, maar dan verschuiven alle voedingen. Misschien dat ze dan 's morgens vroeger gaat wakker zijn, omdat ze haar laatste flesje vroeger heeft gehad?
In België zien de schema’s er iets anders uit. Fruit is geen tussendoortje, maar vervangt een fles. Groentenpap wordt ook meestal 's middags gegeven.
Mijn schema ziet er zo uit:
8u: fles 210+7schepjes
12u: 200g groentenpap (soms maar 125g + flesje 90+3schepjes)
16u: 200g fruitpap (soms 125g + flesje 90+3 schepjes)
20u: laatste fles 210+7schepjes
In België zien de schema’s er iets anders uit. Fruit is geen tussendoortje, maar vervangt een fles. Groentenpap wordt ook meestal 's middags gegeven.
Mijn schema ziet er zo uit:
8u: fles 210+7schepjes
12u: 200g groentenpap (soms maar 125g + flesje 90+3schepjes)
16u: 200g fruitpap (soms 125g + flesje 90+3 schepjes)
20u: laatste fles 210+7schepjes
In vergelijking met Nederland wel, maar in België is dit wat ze op het cb zeggen. Ze weegt 8kg op 4 maand en twee weken, dus als ze nog meer zou krijgen kan ik er binnenkort mee rollen.