Grrrrrr

nou was net in winkelcentrum nog paar laastste dingen halen voor de kerst, bij deze ook iedereen fijne kerstdagen gewenst.
Ik had geen andere keuze dan zoontje mee te nemen in de wandelwagen en hij vindt wandelen heerlijk maar winkelen is niet aan hem besteed hij vindt het niet leuk. hij had zn sokken alweer uitgetrokken en toen zette hij het op een brullen, ging er eentje zich bemoeien met mijn Kind. Kon het dit keer toch niet laten en heb gewoon gezegd mevrouw waar bemoeit u zich mee het is mijn kind en bemoeit u zich niet met mijn kind maar denk dat u genoeg heeft aan uzelf.
Deze avond hebben wij onze eerste kerst met ons kleintje, vorig jaar was ik hoogzwanger en liep ik ook in de stad en kon me nog herinneren dat ik had dat mensen gewoon ellenbogen gebruiken in rijen en trekken zich er niks van aan dat je nou wel of niet zwanger bent.
Wij gaan deze avond lekker met zn drietjes genieten en mag ons kleintje zn eerste kadootjes openscheuren, vanaf morgen familieverplichtingen en hopelijk gaat het ritme die hij nu heeft er niet aan, Het zijn toch altijd dagen dat we zelf ook uit ons ritme zijn.

Misschien handig om de titel duidelijker te maken. Zoiets als “Frustraties in winkels” of zoiets. “Grrrrr…” kan van alles betekenen.

Groetekes, Sje

Oh ik kan me dit zo voorstellen. Ik krijg ook altijd commentaar. Rainbow, de moeder van Julia heeft dit trouwens met haar meisje ook. Die van haar wordt te groot geschat. Die wurm van mij te klein. En altijd commentaar en ‘goed bedoelde’ adviezen. Ik oog ook nog eens heel jong zeker zonder make up en zo. Dus tel maar uit.

Ik heb ook altijd erg de nijging om zo’n persoon uit te schelden of zo. Ik heb me nog altijd ingehouden, maar er komt een dag…

Enne deze frustraties heb ik dus niet alleen met kerstsjoppen…

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Inderdaad, ik erger me ook bont en blauw aan alle mensen die zich ergens mee bemoeien. Ik heb er net even flink over geklaagd in mijn topic ‘Is Juul echt zo groot?’ Mensen hebben van alles aan hun hoofd, zoals het kerstwinkelen en nog zaniken ze. Kinderen huilen nu eenmaal vaak in winkels, zeker als ze, zoals jouw zoontje, rond de 1 zijn en niet meer zomaar slapen in een wagen. Julia doet dat nog wel, die kun je overal mee naartoe nemen, die trekt nog niet aan kleding enzo. Maar die tijd komt ook. Ik zie en hoor vaak zat kinderen huilen en ik zeg daar nooit wat van. Ik weet dat mijn tijd nog komt! Goed gezegd, dat dat mens zich met zichzelf moet bemoeien! Ik begrijp niet waar mensen het lef vandaan halen om zich zomaar met je te bemoeien, zonder aanleiding. Toen ik zwanger was, was het helemaal erg. Dat ik nog naar de supermarkt durfde met mijn 40 weken, ik kon immers elk moment bevallen. Iemand zei eens: ‘Wanneer bende uitgeteld’. Dat is al een beetje raar, terwijl je anoniem bij de loopband met je boodschappen staat, maar goed. Ik: ‘25 augustus’. Zij: ‘Ooooo, dan is het zo warm meestal, da hedde gij ok nie goe bekeku!’ Tja, wij lagen niet in bed met een kalender…zij misschien wel? Of de bakkersvrouw: ‘Het is zeker bijna zo ver he?’, ik: ‘Nee hoor, ik moet nog 10 weken’, zij: ‘Ooooooo, dat zou je ook niet zeggen!’ M.a.w. wat zielig dat jij al zo dik bent! Ik bleef aardig, zoals altijd, maar wilde het liefst een opmerking maken over haar lichaam. Zij had duidelijk zelf te veel van de taart geproefd. Sorry hoor, maar daar kan ik niet tegen!

Trek het je niet aan Lollies, we kennen het allemaal. Maar IRRI is het wel! Inderdaad denk je dan: Grrrrrrrrrrrrrr!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Weet je wat ik het aller ergste vind nu en ook tijdens mijn zwangerschap. Mensen die vinden dat ze het recht hebben alles aan te raken. Tien ik zwanger was was het mijn buik. Echt waar ik ben meerdere keren over mijn buik geaaid omdat mensen vonden dat ze dat recht hadden… Hallloooo is mijn buik afblijven. En ik was ook giga. En nu ook dan gaan mensen ongevraagd aan Morgan zitten. Weet ik veel waar die vingers geweest zijn. Blijf van mijn kind af zeg. En dan zijn ze boos. Jammer dan is mijn kind net als het mijn buik was toen. En dan vinden ze mij debiel met me beer in de draagzak (zie rainbows topic is Julia te groot)

Groetjes,

Michèle