Grrrrr ik baal van dit dorp! Afspraak Drachten

Nou dit weer… Bel vandaag de dokter maar eens om te vragen hoe het allemaal werkt hier in het dorp als je zwanger bent…
Nou dat werkt dus niet!!
Ik moet gewoon naar een verloskundigenpraktijk, omdat geen van beide dokters hier in het dorp echoscopie doet!!
Nou en het leuke is… de dichtstbijzijnde verloskundigenpraktijk is een kwartier met de auto rijden… Een half uur met de bus…
Want ik heb geen auto… En ik ga echt niet voor elke controle mn vriend vrij laten vragen…
Ik baal er zo van… dat word een lekker duur grapje om elke keer met de bus er heen… En dan zit ik nog met Sylvie en of de bustijden wel aansluiten op de tijd dat ik een afspraak heb…
En ook nog dat de bushalte nog eens 6 minuten lopen van de verloskundigenpraktijk is… Nu niet erg, maar als ik bijna op t eind ben??

Waarom wonen wij in zo’n gat waar helemaal niks is…
We waren eerst zo blij dat we hier zijn komen wonen, maar langzamerhand gaat de lol er echt heeeeeeel erg af…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 11 Feb 2011 14:50:09

Gewijzigd door - goudvisje20 op 15 Feb 2011 13:56:12

jammer is dat , maar zo vaak zijn die controles toch niet? zeer zeker in het begin niet en die eerste keer is zo speciaal, dan gaat ie toch wel mee?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Het praktijk van ons doet ook aan spreekuren in de avond.
Doet jou praktijk daar niet aan?

Greetz Cora

Ik zou best een praktijk in Leeuwarden, Drachten of Assen kunnen nemen… Een half uurtje rijden met de auto… En dan een praktijk zoeken die 's avonds open is.
Maar dan zit ik nog met Sylvie…
Die gaat elke avond rond 18.30 slapen.
Mijn vriend komt elke dag 16.15 thuis. Dan ga ik eten koken en eten we om 17.30.

Ach ja t is wel een idee voor die ene keer in de 8 weken ofzo?? In het begin??
Dan moet Sylvie die paar keertjes maar wat langer wakker blijven…
Pfff wat een gedoe in zo’n stom dorp

Wij wonen ook in een dorp…ook in friesland.
Ik moet idd ook een 15 min de auto rijden voordat ik bij de verloskundige ben. Ik heb zelf wel een auto. Dus ik hoef me niet bezig te houden met de bustijden.
Kan me voorstellen dat het vervelend is.

Je zou een praktijk kunnen zoeken die ook in de avonduren spreekuur heeft. Net wat Kim zegt.
Op de keren dat je een echo krijgt. Kun je misschien s’middags gaan, direct als je vriend uit het werk thuis komt. Dan zit je niet met je dochter die op tijd op bed moet enz enz. Bereid je s’middags het eten al voor.
Voor de “gewone” controle kun je misschien s’avonds. Dan is je vriend thuis en kun jij met de auto naar de verloskundige. Dan zit je ook niet met de bus!

Gr

1x in de 8 weken?? Bij ons is het in het begin om de 4 weken, dan vanaf 27 weken om de 3 weken, vanaf 34 weken om de 2 en vanaf 36/37 weken elke week. Hebben die praktijken welke jij noemt geen spreekuur bij jou in de buurt eens per week? Onze praktijk zit in een dorp 9 km verderop, maar de vk heeft elke donderdagmiddag spreekuur in ons dorp.

Groetjes Natasja

Dat lijkt me inderdaad heel irritant! Bij mij was het in het begin om de 5 weken.

Maar niet ideaal. Kan de huisarts de controles zonder echo niet doen? Onze vk had bij mn eerste zwangerschap ook geen echo apparaat en toch ging ik daar op controle. Voor de echo’s ging ik dan naar zo’n speciaal centrum. is dat geen optie?

Ik zou nu trouwens nog wel 6 minuten kunnen lopen hoor, met ruim 38 weken, maar das bij iedereen anders.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Vervelend zeg. Bij mij in het dorp is ook geen verloskundige. Gelukkig doet de huisarts hier nog de verloskunde, al gaat die daar wel mee stoppen. Vanuit het oogpunt dat het vervoer voor mij echt een probleem is wil hij mij nog begeleiden. De veloskundige waar ik anders naar toe zou moeten zit in een stad 9 km hier vandaan. Maar naar die stad rijd vanaf hier geen bus. Dan zou ik eerst met de bus naar een andere stad moeten om vandaar met de trein naar de stad te gaan waar de vk zit en dan moet ik ook nog een eindje lopen. Dan ben ik dus zo een uur onderweg.
Ik heb ook geen auto en geen rijbewijs maar al had ik die wel dan zou het onverantwoord zijn om te gaan rijden omdat ik vreselijk duizelig ben.
Het stomme is dat er hier in de stad 14 km verderop een verloskundige zit die voor mij beter te bereiken is(20 min met de bus en dan een heel klein stukje lopen) maar die komen hier niet omdat het hun gebied niet is. Andere vk heeft ook geen avondspreekuur.
Ben dus heel blij dat de huisarts het doet, alleen voor de echo’s moet ik naar een echocentrum maar dat is hier bij de vk hetzelfde.
Nou las ik van de week dat er hier een gezondheidscentrum gaat komen en dat het dan de bedoeling is dat er ook een verloskundige komt. Erg fijn.
Maar goed in jouw geval zou ik kiezen voor een praktijk met een avondspreekuur. Als je het op het eind zelf niet meer red dan kun je nog 's avonds gaan en oppas regelen voor Sylvie.

groetjes ramona

Pff wat een verhaal Ramona, top dat je huisarts het toch wil doen!
Hier in het dorp zit ook geen verloskundige en huisarts doet het niet.
Naja hier is het 5km verderop dus dat is goed te doen.

Openbaar vervoer is hier ook erg treurig maar ben erg blij met mn auto. Hahah

Jeetje Ramona, dat is zeker een verhaal… Gelukkig maar dat je dokter jou verder wil helpen
We zijn er nog niet helemaal uit wat we nu gaan doen. Ik ga morgen eerst eens de vk in Oosterwolde bellen om te vragen of zij avondspreekuur hebben. Maar aan hun website te zien hebben ze dit niet.
Ik ga denk ik de dokter ook nog eens bellen of zij de normale onderzoeken niet kunnen doen. Maar ik vind het erg lastig onze dokter te bellen, aangezien er altijd een onaardige assistente aan de telefoon zit… Pffff…

Hannah, een ‘gewone’ huisarts mag toch niet de controles doen?
Wij hebben namelijk 2 huisartsen, 1 die ook verloskundige is, en 1 niet. Maar mocht de ene er een keer niet zijn, mag de andere dat hier niet overnemen. Dus ik denk niet dat het zo werkt!
Trouwens even voor je gekeken; de geboortegolf in drachten heeft op donderdagavond spreekuur. Verloskundigen praktijk. Of is dat ook te ver? denk gewoon even mee

@Manderijn: Haha ja die hadden wij ook al gevonden en daar gaan we dus ook heen Hihi

Ik heb 8 Maart om 8.30 mijn eerste afspraak. Dan hebben we een intake gesprek en de eerste echo. Daarna kan ik de normale afspraken donderdagavond komen. De echo’s moeten overdag, dat kon niet 's avonds. Maar ach dat is maar 3 keer. Die 3 keer kan Stefan wel vrij nemen

Oh nou super ja!

Oh dat is fijn! Goed dat jullie toch wat gevonden hebben.

Bij ons in de verloskundige praktijk hebben ze geen eigen echo apperatuur (2 jaar geleden iig nog niet ), dus ik moest daarvoor speciaal naar een echocentrum.

Toen ik van de oudste zwanger was moest t in het ziekenhuis.

Maare krijg je tegenwoordig 3 echo’s standaard??

Altijd toch? Had ik met Sylvie wel in ieder geval en dit keer neem ik aan ook.
Met 6 of 8 weken de eerste. Met 12 weken de 2e en met 20 weken de 3e.

Toen ik zwanger was van de eerste kreeg ik er maar 1… met 12 weken.

Met de tweede was 2 echo’s standaard hier. 12 weken en 20. Maar omdat ze nog maar 10 weken bleek te zijn mochten we nog 1 extra met 12weken.
Wel fijn dat je zo vroeg mag dan!

Ik heb geen 12 weken echo gehad. 1 termijnecho en de 20 weken echo.
Maar bij een ieder kan het anders zijn natuurlijk.

En vanaf januari dit jaar krijgt elke zwangere vrouw tussen de 31 en 34 weken nog een groei/liggingsecho. Dus nog een keertje extra je kindje bewonderen.

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden.

Gr