Peet verschoont gister het Aquarium vanmorgen 5 vissen dood alles gedaan hoe het moest zegt ie dan maar ja wel erg toevallig hup 13 euro naar de hemel!
(WC hemel dan)
Tries
Peet verschoont gister het Aquarium vanmorgen 5 vissen dood alles gedaan hoe het moest zegt ie dan maar ja wel erg toevallig hup 13 euro naar de hemel!
(WC hemel dan)
Tries
oh, wat jammer hoe kan dat nou zomaar? Kan het met het hete weer te maken hebben?? (…ben geen aquarium kenner…)
balen zeg
Groetjes, Esther, mamma van Jonathan
Das echt balen.
Heb van onze buurman begrepen dat het best moeilijk kan zijn om een aquarium goed te houden.
Heb er geen ervaring mee.
Wel heel leuk om naar te kijken.
Groetjes Mim
Wij hebben dat ook een keer gehad, vissen waren na 2 weken al dood.
We zijn toen naar de dierenwinkel terug gegaan en hebben toen nieuwe vissen gekregen.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).
Het aquarium is nog hartstikke nieuw en dat is in het begin lastig. Ik heb meerdere keren een aquarium opnieuw opgestart en dat zorgt in het begin altijd voor problemen. Maar was ie al zo vies dan ? Ik maak hem ongeveer eens in het half jaar schoon en dat gaat goed. Welke vissen waren er nu dood dan ? Want bv de neon tetra`s ( die blauwe met rode streep )zijn erg stres-gevoelig. Vaak lijkt het of ze dood zijn (ineens met bv het verschonen van het aquarium ) maar herstellen weer eventjes erna.
Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005
Hoe ze heten weet ik fff niet maar juist de neon tetra`s leven nog en de krabbetjes ook nog, ze gingen eerst op de rug enz zwemmen en later lagen ze bij de pomp dood.
Peet heeft 1/3 water er uit gehaalt en op 27 graden weer bij gevult en daar het spul wat je er bij moet doen… hij heeft ook echt geen idee wat er fout gegaan kan zijn.
morgen ga ik het water laten testen, is dat goed dan zal toch het water niet op temp geweest zijn denk ik, of te snel bij gevult… maar balen is het wel en zielig
Tries
Als je verder geen ziektebeelden ziet, zal het misschien toch stres zijn geweest, ook al heb je alleen maar 1 derde van het water ververst. Het duurt een hele tijd voordat alles goed is in een aquarium die net opgestart is. Als er allemaal tropische vissen inzitten is het niet meteen een ramp als de temperatuur met dit weer iets omhoog gaat. Ik gooi er ijsklontjes in als de bak te heet word en zet de lamp uit (die zorgt ook voor warmte ). Je kan heel veel op het net vinden over het houden van aquaria.
Groetjes Astrid, mamma van Evianne 03-04-2003 & Jessin 15-06-2005
balen is dat he,wij hadden in het begin toen ook veel start problemen heb echt veel geld gekost,want ja mannen en wat leuks hebben kost eenmaal meer geld dan als ik een visje zou kiezen
maar zal toch ff naar die dierenzaak gaan,wie weet mag je wel nieuwe uitzoeken,toch weer mee genomen