open ik net onbevangen mijn mailbox, vind iemand uit mijn kennissenkring het leuk mij babyfotootjes te sturen, ik denk leuk open ze, gatsiedakkie, allemaal vermoorde kindjes, met de kogelgaten nog in het lijf, ik vind het erg hoor wat er in de wereld gebeurd maar omdat nu op zo’n manier te verpakken daar word ik een beetje misselijk van…
Grrrr, rot mail
??? En dat moet humor zijn???
En nog wel iemand uit je kennissenkring. Vind ik wel vreemd hoor!
Snap soms ook nix van de humor die sommige mensen hebben!
Groetjes Mim
nou ik weet dus van deze persoon dat ie bhoorlijk vredelievend is, en dat was ook de boodschap eigenlijk , kijk nou eens hoe erg het in de rest van de wereld is, zo was de mail bedoeld… jajajajaja, ik geloof dat ik er vannacht nog nachtmerries over zal hebben , want ik dacht echt foto’s te zien van zijn eigen kindjes
Kussies
ps: dan heb ik het dus nog niet over de afgerukte ledematen enzovoort en de rest kunnen jullie je wel voorstellen
Kussies
Ik wil het me niet kunnen voorstellen!
Soms wordt ik er niet goed van dat alleen de slechte dingen in deze wereld getoond worden op het nieuws en in de kranten.
Ga ik toch maar ff een stukje uit een boek van Toon Hermans laten zien (dat is de grote favoriet van mijn man). Het mocht dan maar een ouwe man zijn maar soms waren zijn gedachten behoorlijk raak!
We spreken van de wereld waarin we leven, maar hebben van die wereld geen allesomvattend beeld.
We lezen in het ochtenblad en zeggen: De wereld ziet er beroerd uit.
Die uitspraak is juist, als het de wereld betreft die ons in die krant wordt voorgeschoteld. Maar die wereld is op geen stukken na de hele wereld. Omdat hele stukken van die wereld (waarschijnlijk de mooiste) gewoon niet in een krant ter sprake komen.
Waar is die andere wereld, denk ik wel eens.
Waar is de wereld van bomen en het gras, de ruime open wereld van het wijde strand en het zingen van de zee?
De wereld van kinderen en vogels en dieren, van vliegers van papier. De wereld van bloemen en planten, bergen en rivieren. De wereld van stille avonden en wandelen onder de sterren, fietsen op de dijk. De wereld van maar wat mijmeren, wat liefhebben…
Is de samenleving één grote boevenbende geworden, één grote hopeloze chaos? Als dat niet zo is, schei er dan in Godsnaam mee uit ons dat vrijwel onafgebroken mede te delen.
Sorry, het is een beetje lang, heb ik nog meer dan de helft weggelaten
Maar soms had die man toch wel een uitspraak die me even aan het denken zet. Dit was er een van
Groetjes Mim
ja, ik ken ook wel wat van die uitspraken en gedichten van Toon Hermans.
Ik vind ze echt steengoed!
Vooral ook dat stukje wat jij net geplaatst heb, Mim.
Die man heeft toch gewoon GROOT gelijk??
Want inderdaad: vaak komt alleen het slechte maar in het nieuws, terwijl er ook heus nog wel leuke, mooie en goeie dingen gebeuren (al zou je dat bijna niet meer denken als je de krant leest).
Groetjes, Bieb
Wat een man was dat toch, jammer dat hij er niet meer is. ben ook een groote fan van hem, dit stukje niet gelezen uit welk boek komt dat?
Tries
ps sorry kim dacht dat het echt rot bedoelt was dat mailtje, ik dacht al wat een rare mensen
Liefs Tries
Hoi Tries
Leuk om te zien dat er toch nog meer jonge mensen Toon leuk vinden.
Cas heeft me wel een beetje aangestoken hoor, uitmezelf zou ik geen boek van hem pakken.
Het stukje is uit Ik heb het leven lief.
Groetjes Mim
Tsja, als we het dan toch over Toon Hermans hebben…
Ik weet dat dit niet de plek is voor gedichtjes, maar hij heeft zo’n goeie geschreven, zo’n POSITIEVE…dat ik hem (stiekum) toch maar even plaats.
Vandaag is de dag
hij komt maar één keer
morgen dan is het
vandaag al niet meer
Zeur niet, geniet
van het leven, het mag
maar doe het vandaag
want vandaag is de dag.
Het is één van mijn favoriete gedichten van hem. Juist omdat zoveel mensen zo lekker kunnen zeuren over van alles en nog wat (en dan bedoel ik over van die onbenullige, kleine dingetjes).
Ook als je weleens in een dip zit of je hebt een rot bui, dan werkt dit gedicht wel oppeppend. Het zet je weer even met beide benen op de grond.
Groetjes, Bieb
Gewijzigd door - Bieb op 14 Nov 2003 23:52:27
klinkt erg luguberdenk je een paar leuke foto’s te krijgen krijg je dit, wees blij dat je kind het niet open gemaakt heeft.
bianca.
hoi Kim
Even een vraagje:
Welke tekst stond er bij die mail.Ik kreeg namelijk net een mailtje binnen met de tekst:Vinden jullie dit niet indrukwekkend?Het gekke was dat het gestuurd was van mijn eigen @home account(die ik nooit gebruik).Ik heb hem dus niet geopend,al ben ik wel nieuwsgierig.
Groetjes Eljada