Grrr.... sóms!

Sorry maar moet het even kwijt hoor…
Kennen jullie dat ook? Van die mensen die altijd roepen; Als je een keertje weg moet kan ik wel oppassen! En dan als puntje bij paaltje komt, en er moet opgepast worden, het af laten weten?
Nou ik heb dus zo’n schoonmoeder én zo’n moeder… pffff
En nu moet ik vanmiddag weg maar is er niemand die kan/wil oppassen. Lekker is dat!
Mijn schoonmoeder is weer eens druk met haar sociale activiteiten en mijn moeder, nja die is ‘druk’ met mijn zusje van 12 die niet alleen thuis kan zijn volgens haar (dwz ze heeft geen zin om op te passen)
En het is voor mij al een hele overwinning om de kleine weg te brengen naar mijn schoonmoeder, maar begin september ga ik weer aan het werk dus ik dacht mooie gelegenheid om te oefenen zeg maar (voor mij vooral haha)
Daarnaast voel ik me een soort van egoist als ik een keer weg moet dus ik zal ook echt niet gauw om oppas roepen…
Dus zit vanmiddag met een probleem… en dan te bedenken dat diezelfde mensen hebben gezegd dat ik meer voor mezelf moet doen. Beetje jammer.
Maar ja, ga maar eens aan het afbellen want de kleine meenemen wordt m niet denk ik. Maar ik baal wel zeg!

Liefs

Nou meis ik weet precies wat je bedoelt… !!
ik zit met een mama die inderdaad ook te druk is met haar baantje , en da’s precies tussen de middag… en haar sociale dingen, daardoor zo moe is, dat ze vaak afbelt (ghhhrrrr) een schoonvader, die een complete baan heeft, en daarnaast 101 sociale aktiviteiten… dus oppassen is altijd … euhhh ja maar ik moet dit en dat, …en dit en zus… dan zakt de moed me zowieso al in de schonen…
ik hoop dat manlief meer suc6 heeft vandaag, want die is kei verkouden en moest vanmorgen spugen… dus ik hoop dat hij toch 1 van de 2 kon krijgen om op te passen want met een beroerde kop een peuter bezighouden is bijna onmogelijk, voor logeerpartij’tjes ist bij ons : geliefde 6 weken van te voren aanvragen en het liefst in 6-voud (zeg ik altijd ! )

Pippy is geboren 17.07.2009

Wat sneu voor je, zeg. Ik ken het niet, hier is de wederzijdse familie altijd bereid om te schikken en schuiven als er een keer iets qua oppas wordt gevraagd (Erik is nu naar mijn ouders ipv naar het kdv, omdat hij ziek is. Vanmorgen gebeld en geregeld). Ik gun het je anders!

Groetjes,
M

nou hier mag kind naar opa ! vanmiddag, komt hij haar halen, eet ze daar mee… (nou we zullen eens kijken hoever we van het schema afwijken… ) maar dan moet ik er dus na het eten op gaan halen, alles bij mekaar en ik daar ongeveer een uur mee kwijt, want opa woont in een dorp ongeveer een half uur rijden hier vandaan, heb ik echt zin in na een dag werken, bleuhhhhh …
maar ja ben wel blij voor papa dat hij vanmiddag ff zijn bed in kan duiken …
en breek me de B… nie open over skivakanties met de familie, want die heb ik ook afgezworen ! (da doe ik pas weer als pip echt kan skieen, en lesjes kan volgen of met ons mee de piste op kan ! )

Gelukkig niet herkenbaar hier.
Ik kan mijn ouders altijd, dag of nacht bellen, voor oppas. Mijn vader heeft dan ook geen werk meer, dat maakt het natuurlijk ook makkelijker…
Mijn schoonouders passen ook met alle liefde op, maar Luka wil daar niet zo graag meer heen. Maar als het echt nodig is, kan ik zo 5 of 6 mensen bellen.

Lilypie First Birthday tickers

Jee wat heerlijk marmama en mriek! Doe mij er ook twee van die

Liefs

Ik heb ook geen oppas, mijn vader en moeder wonen ver weg en verder heb ik geen familie. Soms vind ik dit erg jammer maar het is niet anders … ik moet mijn kind meenemen en anders gaat de afspraak niet door.

Je hebt nog een moeder en schoonmoeder, dat is ook veel waard, misschien moet je het eens met hun bespreken, ze willen wel dat je meer tijd neemt voor jezelf maar hoe zit het dan met hun belofte om op te passen??

En op @marmama ben ik wel een beetje jaloers hoor! :

Moeilijk soms he!
Mijn ouders staan als het moet ook dag en nacht voor ons klaar hoor. Maar mijn moeder heeft behoorlijk heftige gezondheidsproblemen en die wil ik daar dus niet iedere keer voor vragen…
Schoonfamilie woont ook in de buurt, maar daar hoef ik helaas (of gelukkig? zou er geen vertrouwen in hebben, haha!) niet op te rekenen…

Dus ook hier moeten de kids indien mogelijk mee, en anders moet 1 van ons thuisblijven, waar het meestal op neer komt dus.
Want andere oppas hebben we helaas ook niet.

nou ik ben soms ook wel een beetje sjaloers…
zeker als je jezelf echt beroert voelt en je moet hemel en aarde bewegen om iemand te vinden, dan ist gewoon echt zuur… !
en natuurlijk als je pa en ma verweg wonen of gezondheidsproblemen hebben ist wa anders…maar soms heb ik er hier wel eens moeite mee hoor… dat van ow maar ik moet nog dit of ik moet nog dat …dan denk ik, hallo ik vraag het al bijna niet omdat het puntje bij paaltje altijd al een probleem is, of het is 'ja, maar… en dan komme er 6 dingen achteraan ! of mijn moeder heeft dr ook een handje van te zeggen … 'ja ik zat vroeger ook heel de week thuis met jou… ik had ook geen oppas… 'maar ja mijn moeder heb gevoel voor drama, want die woonde met zijn 3e in een rijtje, met totaal 5 kids, en wij speelde veel met elkaar, en kwamen elke dag bij mekaar over de vloer, dus dat ze mij af en toe daar kwijt kon als ze echt oppas nodig had… dat lijkt me wel …

Maar applaus voor me schoonvader vandaag ! da wel weer …
maar het zou soms ook leuk zijn als ze het een keer, aanboden, zo van ik heb een daggie vrij vind je het goed als ik wat leuks ga doen met me kleinkind…

mijn moeder woont 5 kwartier rijden hier vandaan maar staat zeker als de nood hoog is altijd klaar zelfs als ze moet werken want dan neemt ze morgan gewoon mee naar der werk. Ze is gastouder en de ouders van haar kindjes vinden dat ook geen probleem. Mijn schoonmoeder moeten we wel altijd bijtijds vragen want die staat altijd paraat voor ons neefje dus als ik daar te vroeg van te voren aankom is het maar schoonzus heeft der rooster nog niet en ik moet misschien daar op passen. Al moet ik wel zeggen als het echt niet anders kan ze wel komt hoor, maar het ligt wat moeilijker er gevoeliger.

Groetjes,

Michèle

hier ook nooit problemen , al hoewel buiten moeder en schoonouders om
we eigenlijk nooit iemand anders vragen, Gek he!?

Hooguit schoonzusjes ofzo als echt niet anders kan.

mijn moeder past zowieso 2 dagen op al ik moet werken, en 1 dag gaan ze naar schoonouders.
mijn moeder is alleen en behoorlijk op leeftijd (74) maar nog redelijk vitaal.

Nog een goede anderhalve maand en dan hoeft ze nog maar 1 middagje op te passen.
Ze doet het met heel veel liefde , dat weet ik ze krijgt de kindjes ook altijd stil.
over goede 2, maand gaat jongste zoon naar basisschool en dan vervallen de woensdag - en vrijdagochtend,
ik ga zelf anders werken heb zometeen de woe mi vrij!!
en ga daar de do . ocht. voor werken en dan zitten ze toch op school , dus merken ze er niks van!

Mijn moeder krijgt veel vrije tijd voor terug, ze heeft het al die jaren zo goed volgehouden, heb ook altijd gezegd als niet lukt, gewoon zeggen!
Mijn schoonouders passen 1 dag op (hebben ook nog 3 andere kleinkinderen om op te passen, van resp. 12 - 9 jaar en 1 van bijna 1 jaar) dus daar zijn ze ook veel tijd mee kwijt, maar ze vinden het leuk.
Nu ook met vak. periode moet wel eens extra werken, en wat schuiven, maar is nooit een probleem, ze zorgen altijd wel dat ze kunnen, en dat waardeer ik enorm in hun!

Gr. mama van 2 kdis

Ja meiden, ik besef ook wel degelijk dat we ongelofelijke mazzel hebben!
Ik vind het dan ook eg jammer dat dat niet voor iedereen geldt…

Dus, geef maar jullie adressen door! Dan stuur ik mijn oppassen wel naar jullie toe!
Kon het maar, echt, ik zou het zo doen!

Lilypie First Birthday tickers

Hier ook gelukkig 4 ouders die dag en nacht voor ons klaar zouden staan.
Als we echt dringend oppas nodig hebben dan schuiven zij wel in hun agenda.
Ze zijn alle 4 ook stapelgek met Sylvie en vinden het alleen maar heerlijk als ze een dagje (of 2) met haar alleen hebben. Het gebeurd dan ook niet zo vaak dat we oppas nodig hebben
Als ze echt per toeval allemaal niet zouden kunnen heb ik altijd nog 2 vriendinnen die altijd wel zouden willen (mits ze kunnen ofcrouse, van hun verwacht ik niet dat ze hun werk er voor af bellen) en mijn zus
En echt waar dat gun ik ook echt iedereen. Snap soms niet waarom het zo moeilijk moet en het is ook lang niet altijd even eerlijk.
Maar als je ouders gewoon gezond zijn en ze zijn gek op hun kleinkind (ga je wel van uit toch?) dan is het toch raar dat ze niet even moeite doen om je te helpen met oppas…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Helaas is dit niet voor iedereen zo en zijn we niet allemaal gezegend met ouders en schoonouders. Als ik het mocht uitkiezen dan wist ik het wel.

@Esther: Dat bedoelde ik met het is lang niet altijd even eerlijk. Vind het heel erg voor jou en anderen die gewoon niemand hebben…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ja weet je, mijn moeder heeft gewoon zoiets van: toen jullie klein waren stond ik er ook alleen voor en moest ik me ook daarop aanpassen. Zij vindt dat ik gewoon s avonds als mijn man thuis is wat voor mezelf moet doen maarja, mijn man is op onregelmatige tijden thuis en werkt keiveel en ik kan er dus niet op vertrouwen dat hij elke avond thuis is, dat is elke dag weer een verrassing zeg maar.
Maar goed, het lijkt me toch dat het geweldig is om op je kleinkind te passen? En ze is de hele dag thuis want ze werkt niet. En mijn zusje van 12 hoeft ze ook niet zoveel mee te doen want die gaat ook dr eigen gang. Pfff soms lijkt het wel alsof ze er gewoon geen zin in heeft ofzo!
En mijn schoonmoeder… ja daar moet ik het 3 weken van tevoren melden want anders heeft ze weer een afspraak met een of andere vriendin om te gaan winkelen.
Uiteindelijk heb ik m gistermiddag maar gewoon meegenomen, wat niet echt werkte want hij kan nog niet lopen en is dus afhankelijk van mij terwijl hij in de wandelwagen zit. Daarnaast moest ik hem continue in de gaten houden ivm steekvliegen. Pluspuntje was wel weer dat hij voor het eerst op een paard gezeten heeft, wat ie erg geweldig vond maar verder is het niet voor herhaling vatbaar. Moet er niet aan denken dat ie gestoken wordt door zo’n vlieg want ik krijg er al enorme bulten van… brrr

Liefs

@proudmama, misschien is je moeder wel gewoon jaloers op je…dat áls zij zou oppassen, jij iets krijgt wat zij vroeger ook wel graag had gewild, maar niet kon krijgen omdat zij er alleen voor stond.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Precies …zoals mriek zegt, zo denk ik ook maar als mijn moeder weer komt met haar favo weerwoord: ik moest het vroeger ook zonder opvang of oppas doen …(zucht… @ proudmama, maar het is not funny)

quote:
Precies ....zoals mriek zegt, zo denk ik ook maar als mijn moeder weer komt met haar favo weerwoord: ik moest het vroeger ook zonder opvang of oppas doen ....(zucht.... @ proudmama, maar het is not funny)

Alsof jij het dan ook maar zonder oppas of opvang moet doen…wat is dat toch? Wees als ouder toch blij dat jij het voor je kind makkelijker kan maken…als dat kan door af en toe op je kleinkind te passen, is uiteindelijk iedereen blij (zou je denken).

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

ja het is voor mij ook een groot raadsel…
ik bedoel zou ook geen moeder willen hebben (of schoonmoeder) die alles over wil nemen en heel de week mijn kind heeft, want daar neem je geen kids voor…
maar een dag of middag vrijwillige overnamen, zou wel lief zijn…