Grrr...even m'n ei kwijt

Milo zit ook in een fase: “ik eet lekker niet wat jij wil”.
‘s morgens eet hij echt keurig zijn Brinta (en daar prak ik al sneak een banaan doorheen= 1 stuks fruit binnen). Vroeger kreeg hij dan als tussendoortje een fruithapje.
Sinds een paar maanden (hij is 15mn) krijgt hij stukken fruit. Maar nu zit hij in een fase dat hij: GEEN fruit wil. GEEN brood wil.
Ik bied verschillend fruit aan, meestal 2 verschillende (delen we samen, dus geef het goede voorbeeld) maar hij bekleed de vloer ermee. Ik geef hem uiterarad op zn kop als hij het weer op de grond smijt. En dan maar geen fruit, maar dan ook helemaals NIKS. Tot de lunch. Dan beginnen we met brood. Ook dan begint ie te miepen. eerst gooide hij het op de grond, maar nu begint ie echt ENORM klagelijk te dreinen/huilen/piepen als hij alleen zn bord met brood ziet. En vooral v dat huilen (dikke krokodillentranen) wordt ik gek. Want hij stopt ook niet. Ik laat het gewoon voor zn neus staan en dan probeerd ie het soms (na 10min gedrein). Maar vlgsa mij heeft hij echt last v zn mond, want hij zit steeds met die vinger in zn mond, en heeft rode billen. (pijnlijk…). Er zijn wat kiezen doorgebroken. Aaaah zielig, denk je dan, ja daaaaaag want op zaterdag halen we croissants en dan heeft mr ineens minder last!!! Snappie?!
Met avondeten gaat het goed. Ik laat m zelf met een vork rommelen, en hij schuift er af en toe wat zelf in met hand/vork/ whatever. en tussendoor mag ik er ook wat in schuiven. Hij lust alles, ook pittige bami. Echt heel gaaf als je m ziet fijnproeven hihi.
Maar dat gedoe met fruit…brood…en vandaag wou hij ook zn melk niet. Irritant figuur. Ben dan in staat om m dan ook niks anders te geven, maar ja, hij moet dus wel zn vocht binnen krijgen. Dus dan zet ik water klaar in zn bidon.
Volgens mij doet ie sonja bakkeren ofzo’

héhé, even mn hart gelucht…

x Floss

o even een correctie> vandaag heeft ie wel bijna een hele banaan opgegeten. Dus zo rampzalig is het niet…

Gewijzigd door - Floss op 01 May 2008 22:29:41

Hier ook een gedoe hoor met dat eten vooral het avond eten wil madam niet.
Die mond gaat dicht en krijg ik met geen mogelijkhied meer open. (grof geweld nog niet geprobeerd hahaha) Ik laat haar gewoon aan tafel zitten bij ons en eet ze niet dan maar niet. Toetje gaat er wel in natuurlijk.

Brood kan ze ook moeilijk overdoen. Ik geef haar gewoon een dubbelgevouwen halve boterham in haar hand en dan eet ze het wel op. Als je dan haar gezicht ziet echt zo van Haha heb ik toch mijn zin. Zo ondeugend.

Doei
Bianca

hier is de regel willen ze niet eten ook geen toetje

Ik heb wel van verschillende kanten gehoord, ook van kinderarts dat je het toetje niet als straf/beloonmiddel moet gebruiken. Het hoort bij de maaltijd. Dus geef ik het wel. Hij snapt dat ook nog niet.
vlgs mij zag ik rechtsonder een nieuwe vreetkei doorkomen…en die billen, echt zielig…ik heb de neiging om erop de gaan blazen als ik ze zo zie, jaaaiks…

x

x Floss

Dat van dat toetje vind ik ook hoor. Het is inderdaad geen beloning maar hoort gewoon bij het eten. En ik ben ook blij dat ze in ieder geval niet met hele lege maag naar bed gaat.

Die kiezen is ook een drama he. De voorlopig laatste is nu bijna door. Nu alleen nog 2 hoektanden onder. pffff

Bianca

aarom zou je een kind niet mogen straffe als ze het eten niet op eten,
ik doe het dus wel en het werkt perfect.

als ze geen eten willen hebbne ze ok geen honger

Gewijzigd door - lieke33 op 02 May 2008 12:11:56

Ik vind dat Nanik daar nog te klein voor is.
Ze snapt echt nog niet als ik tegen haar zeg dat ze geen toetje krijgt omdat ze haar warme hap niet op heeft.

Als ze straks groter is laat ik me niet meer in de maling nemen hoor

Bianca

Lekker negeren dat-ie niet wil eten. Als hij maar genoeg vocht binnenkrijgt. Het is gewoon de leeftijd van uitproberen en kijken hoe ver hij kan gaan bij papa en mama.

Even doorbijten en heel logisch dat je af en toe gillend gek wordt, maar het is een taaie periode waar je doorheen moet.

Alle sterkte met de kleine man.

Groetekes, Sje

oke jullie kids zijn er nog te klein voor gewoon negeren wat sje zegt