Milo zit ook in een fase: “ik eet lekker niet wat jij wil”.
‘s morgens eet hij echt keurig zijn Brinta (en daar prak ik al sneak een banaan doorheen= 1 stuks fruit binnen). Vroeger kreeg hij dan als tussendoortje een fruithapje.
Sinds een paar maanden (hij is 15mn) krijgt hij stukken fruit. Maar nu zit hij in een fase dat hij: GEEN fruit wil. GEEN brood wil.
Ik bied verschillend fruit aan, meestal 2 verschillende (delen we samen, dus geef het goede voorbeeld) maar hij bekleed de vloer ermee. Ik geef hem uiterarad op zn kop als hij het weer op de grond smijt. En dan maar geen fruit, maar dan ook helemaals NIKS. Tot de lunch. Dan beginnen we met brood. Ook dan begint ie te miepen. eerst gooide hij het op de grond, maar nu begint ie echt ENORM klagelijk te dreinen/huilen/piepen als hij alleen zn bord met brood ziet. En vooral v dat huilen (dikke krokodillentranen) wordt ik gek. Want hij stopt ook niet. Ik laat het gewoon voor zn neus staan en dan probeerd ie het soms (na 10min gedrein). Maar vlgsa mij heeft hij echt last v zn mond, want hij zit steeds met die vinger in zn mond, en heeft rode billen. (pijnlijk…). Er zijn wat kiezen doorgebroken. Aaaah zielig, denk je dan, ja daaaaaag want op zaterdag halen we croissants en dan heeft mr ineens minder last!!! Snappie?!
Met avondeten gaat het goed. Ik laat m zelf met een vork rommelen, en hij schuift er af en toe wat zelf in met hand/vork/ whatever. en tussendoor mag ik er ook wat in schuiven. Hij lust alles, ook pittige bami. Echt heel gaaf als je m ziet fijnproeven hihi.
Maar dat gedoe met fruit…brood…en vandaag wou hij ook zn melk niet. Irritant figuur. Ben dan in staat om m dan ook niks anders te geven, maar ja, hij moet dus wel zn vocht binnen krijgen. Dus dan zet ik water klaar in zn bidon.
Volgens mij doet ie sonja bakkeren ofzo’
héhé, even mn hart gelucht…
x Floss
o even een correctie> vandaag heeft ie wel bijna een hele banaan opgegeten. Dus zo rampzalig is het niet…
Gewijzigd door - Floss op 01 May 2008 22:29:41