Ik moet even mijn frustratie kwijt… Marijn luisterd zeer slecht. Als ik zeg dat iets niet mag bv met zand gooien, zachtjes met Dion doen ed luisterd hij meestal niet. Ik zeg tegen hem dat het niet mag of dat hij zachtjes moet doen en dan zegt hij ja en doet het vervolgens gewoon weer. Ik waarschuwde altijd 3 keer maar ben nu zover dat ik 1 keer waarschuw en hem daarna al op de stoel zet. En vervolgens gaat hij gewoon weer verder met waar hij gebleven was. Was vandaag bij een vriendin en ze waren met water aan het spelen en Marijn gooide iedere keer met water naar dat meisje en dan wil ik niet hebben dus zei er wat van maar meneer gooide gewoon weer dus op de stoel dit tot 3 keer aan toe. Het stoom kwam uit mijn oren. We hebben de emmer weggehaald maar aan de ene kant vind ik dit niet de oplossing omdat hij gewoon moet leren om niet te gooien maar ja je bent het ook een keer zat.
Ik zet hem altijd op een stoel in hal en vertel waarom hij daar moet zitten en dat ik hem straks kom halen, daarna zeg ik van niet weer doen en sorry zeggen. Dit doet hij ook netjes. Maar soms het ik het idee dat ik niet doorkom of dat hij doet alsof hij het niet hoort. Hij moet me ook atlijd aankijken en als hij wegkijkt begin ik mijn verhaal opnieuw. Is dit een fase dat dit erger is of het echt etteren. Ik wil hem nu heel kort houden en kijken of dit werkt. Herkend iemand dit of heeft iemand nog tips. Trouwens niet alle dagen zijn zo hoor. En 4 week geleden is hij ziek geweest en heb ook nog niet het idee dat hij volledig hersteld is want zijn ogen zijn nu ook weer onstoken zit er aan te denken om te gaan bloedprikken. Vooral als hij slaapgebrek heeft is het gedrag erger. 's Nachts wordt hij ongeveer 1 a 2 keer wakker in de week en is dan ook helemaal overstuur. Het is echt een denkertje en ik denk ook dat hij zich vaak zelf in de weg zit. Maar het is ook wel een schatje hoor en op de crech is hij echt een voorbeeld kind gelukkig.
Gewijzigd door - pranger7 op 25 Jun 2010 21:13:28