Grr toch verbrand

Ja hoor deze mama laat haar zoontje lekker in de schaduw spelen, doet een pet op met het naar buiten gaan, smeert hem in met een hoge factor… en wat denk je… verbrand.

Beide wangetjes hartstikke rood… Hij heeft er (nog) geen last van… maar moet ik er iets tegen doen? Of gewoon laten betijen en hem maar even niet buiten laten (jammer net zulk mooi weer)

Heb je een zonnebrand met UVA en UVB bescherming?

Groetekes, Sje

Ja van nivea… niet goedkoop en dacht die moet goed zijn. Vorig jaar was hij helemaal niet verbrand…

Wat vervelend, Minke had gisteren ook een beetje een rood nekje ( ondanks insmeren). Ik smeer nu gewoon wat vaker en meer kan je niet doen, je kan ze moeilijk binnen houden met dit weer! En een lekker hoge factor : 50 hier voor Neeltje en p20 of Vision voor Minke, maar nu dus toch maar factor 50 in haar nek en evt op haar schouders en rug als het zwembad-weer is.

ik zou er zeker wel after sun van zwitsal opsmeren. laatst was rico’s arm (1 arm maar gek he!) ook verbrand, en dat verzacht in ieder geval.
als hij last of koorts begint te krijgen zou ik wel even naar de dokter gaan maar tot die tijd lekker koel houden met after sun en een koude doek

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Was het de zonnebrand van vorig jaar of heb je een nieuwe gekocht, want oude zonnebrand werkt minder goed, de factor word lager naarmate het ouder is. Oohh en verder kun je hem wel aftersun opsmeren, en idd een aantal dagen uit de zon houden! of morgen een lang, dun t-shirt aandoen en rond de warmste tijd uit de zon houden, dan ga je toch in de ochtend tot 10:30 en na 14:30 naar buiten! Succes iig

Zonnebrand moet inderdaad elk jaar opnieuw gekocht worden omdat het zijn kracht verliest. Mogelijk dat het daardoor dan dit jaar misgegaan is.

Groetekes, Sje

Smeer er voor de zekerheid wat calendula op. Dat geneest. Aftersun blust wel maar heeft geen genezende werking.

Groetjes,

Michèle

Weet je zeker dat hij verbrand is?
Want bij Seth denk ik het ook wel eens, maar dan heeft hij gewoon hele rode wangen van de warmte, moeheid en het ingespannen spelen.

Anders inderdaad aftersun (of calendulan, werkt heel goed!)
En een beetje uitkijken met de zon.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Over zonnebrand gesproken…ik heb ooit eens ergens gelezen:
Pas op met de aanbiedingen van merk-zonnebrandartikelen bij bijv. Zeeman of Action. Deze producten zijn vaak overjarig waardoor ze niet meer de beschermingsfactor kunnen geven die op de verpakking staat.
Geen idee of het waar is, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik dacht dat tegenwoordig verplicht was dat ook op die producten een houbaarheids datum moet staan. Maar kan ook zijn dat het nog niet verplicht is maar dat ze er mee bezig zijn.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Die houdbaarheidsdatum zegt nog niks. Na openen geldt al meteen dat je die zonnebrand volgend jaar niet meer moet gebruiken. Produktiedatum is belangrijker dat ze die erop zetten. Dan kun je altijd checken of je geen zonnebrand van vorig jaar koopt.

Zodra ik hier een fles zonnebrand open maak, zet ik op de onderkant het jaartal, zodat ik me nooit kan vergissen hoe oud-ie is.

Ik koop ook nooit zonnebrand heel erg aan het begin van het seizoen als het nog niet zonnig geweest is. Veel mensen doen dat wel, om het maar alvast in huis te hebben. Dan is de kans groot dat je spul van vorig jaar koopt. Zodra het echt zonnig gaat worden en insmeren noodzakelijk is, ga ik pas zonnebrand halen. Dan is de kans groter dat overjarig spul de winkel al uit is en ze alleen nieuw spul in de winkel hebben staan.

En dan pak ik voor de zekerheid ook nog eens een flesje helemaal achter uit het vak.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Jun 2010 21:30:27

Ik dacht laatst ook dat Dion verbrand was dus gelijk naar de winkel om goede after sun te kopen maar gelukkig was hij gewoon wat rood van de warmte. Schrok me ook rot dacht van nee he zo goed opgeled niet teveel in de zon en goed insmeren en toch verbrand maar gelukkig kwam het van de warmte.
Ik had trouwens after sun van Biodermal gekocht dit werkt deze kun je ook in de koelkast doen om nog extra te koelen.

Ik ben nieuwe zonnebrand wezen kopen. Deze was nog van vorig jaar … stom van me!!!

Maar hij heeft wel een nare vlekkerige bulterige huid. Zowel zijn wangen als op zijn armen. Je voelt ze ook heel goed zitten als je eroverheen wrijf. Zou dit dan ook van de zon komen? Ik probeer hem er echt wel uit te houden … maar hij vind het zelf super in het zonnetje. Pet heeft hij op, en verder smeer ik hem dan om het uur in (als hij badje zit vaker) in.

De periode van 12.00 - 16.00 is hij uit de zon ivm eten en slapen…

Kan dat de huid geirriteerd is. Heb je calandula in huis?? Dit geneest en grote kans dat de huid dan sneller weer in orde is anders even langs de ha gaan.

Oh ja en met een girriteerde huis altijd deppen niet smeren want smeren geeft wrijving, dus warmte en dan kan de huis nog verder beschadigen.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 07 Jun 2010 15:18:44