Grove motoriek

Hallo allemaal

Laast werd ik op de peuterspeelzaal door de leidster aangesproken dat ze een fysiotherapeut naar Bas wilde laten kijken en dan naar zijn grove motoriek.Hij stond met het klimmen vaker bij andere kindjes op de vingers. Hij is soms lomp en raast gewoon door, onbesuisd. Hij klimt gewoon en fiets en gaat op de skelter gooit met een bal en voetbald. Hij doet alles maar is soms gewoon een beetje lomp. Wie heeft hier ook ervaring mee. Ze zei ook dat het komt omdat hij nog zo jong is en dat het vanzelf overgaat.

Groetjes Lean

Gewijzigd door - Lean op 22 Aug 2008 21:17:12

Hoe oud is Bas?
Ik vind de reden die ze opgeeft wel een beetje raar… en als het vanzelf overgaat. waarom dan een fysio? Maar het kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar weet wel het een en ander van motoriek. Alleen dan bij kleuter (ben juf)!
Ik zou die fysio er gewoon naar laten kijken als die leidster dat nodig vindt, wellicht komt er iets uit waarom hij zo lomp is. Luca is/ was dat ook. Hij struikelde vooral over alles. Dit wordt ietsje minder nu, dus dat komt wel goed denk ik. Succes!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hallo

Bas is nu 2 en half, maar ze hebben het vorig jaar ook al eens gezegd en dan een andere leidster. IK heb zelf zoiets van ik zie wel laat die fysio maar kijken. Ik heb zelf het idee dat het wel overgaat, maar ja elke moeder gaat zich dan toch wel een beetje zorgen maken als andere en dan bedoel ik mensen die het vaker mee maken, het zeggen.Bedankt voor je reactie.

Groetjes Lean

Hoi,

Heb er zelf geen ervaring mee maar weet wel van bij een buurjongen dat al je grove moteriek niet goed is of gaat dat de fijne moteriek ook achter gaat lopen en dat ze dan op een gegeven moment moeite krijgen met schrijven enz. Ik denk zelf dat het helemaal geen kwaad kan om er even door een fysio naar te laten kijken. Hun weten daar meer van. En anders vraag je toch gewoon een extra consuult aan bij het cb en laat je het hun even controleren.

Groetjes

lon106

Hoi Lean,

Eerlijk gezegd vind ik het onzin om een kind van 2,5 jaar naar fysio te doen voor de grove motoriek.
Het is nu eenmaal zo dat jongens ook later zijn in de motoriek dan meisjes. Eerder hadden wij bij de kleuters een test die in de beoordeling van de motoriek onderscheid maakte tussen meisjes en jongens.
Ik denk eerder dat je zoontje wat onbesuist is. Is het een enthousiast ventje? Ik herken dit in mijn zoontje, in zijn enthousiasme kan hij wat lomp zijn, omdat hij eerst doet en dan pas denkt. Maar ik maak mij echt geen zorgen over zijn motoriek!

Groetjes,

jantje

Hoi

Ik moet wel zeggen dat ze van school heel vaak kindjes doorsturen naar fysio of logopedie of weet ik wat. Jeetje het is bij ons op school bijzonder als je kind niets heeft hahahah.

Toch denk ik wel dat er naar laten kijken door een fysio nooit geen kwaad kan. Ik zou gewoon een afspraak maken hoor.
Was bij een vriendin van mij ook zo. Haar zoontje moest naar logopedie van de leerkracht maar de logopedist had met hem gepraat en vervolgens gevraagd wat ze daar kwamen doen.

Doei
Bianca

Hoi,
Ik zou er gewoon even naar laten kijken. Misschien kun je nu met wat simpele speelse oefeningen een hele boel narigheid op latere leeftijd voorkomen.
En baadt het niet dan schaadt het niet!