Grove fruithap maken

Stomme vraag misschien, mag ik stel 'm toch maar. Eva wil dus geen echt fruit nog he, stukjes pakt ze op en gooit ze weg. Zou het kunnen dat ze moet wennen aan de structuur? Nu zag ik, nu we aan het verhuizen zijn, dat wij hier nog een staafmixer hebben. Ik heb er geen handleiding meer van. Ik neem aan dat ik daar naast zacht fruit, ook best een appel in kan gooien toch? Gebruiken jullie ook zo’n ding om een fruithap te maken? Ik wil wel dat ze wat moet kauwen, want anders blijft ze zo’n baby en ze heeft tandjes genoeg. Ik weet dus eigenlijk niet hoe/met welk apparaat ik een fruithap kan maken voor een dreumes van 16 maanden. Ik zoek dus eigenlijk iets waarmee ik een grove hap met stukjes kan maken zeg maar…En hoe klein zijn die stukjes dan? Of kan ik beter doorzetten met echte stukjes appel, gesneden met een mes, die ze zelf kan pakken? Maar ja…dat werkt dus niet…Pfff…onsamenhangend stukje geworden…en dat voor een communicatieadviseur die altijd dui-de-lijk en hel-der moet kunnen communiceren! Maar jullie snappen 'm denk ik wel he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 08 Jan 2010 22:21:15

ik heb zo’n hele oude rasp van me ma gekregen, die kun je open klappen en neer zetten.
aan de ene kant kan je plakjes raspen en aan de andere kan sliertjes, fijn en grof.
eerst maakte ik fijne sliertjes( lees:echt een prakkie) en nu maak ik grove sliertjes, daar zit al heel wat meer structuur aan!
werkt perfect!
misschien heeft iemand bij jou in de buurt zo’n ding?
in de blender zou het ook willen…ff uitproberen!

groetjes!

karin

Zo’n rasp is niet duur en kun je zo bij blokker, xenos en marskaramer halen. Maar de staafmixer zou ik inderdaad niet meer aan beginnen, eerder een hakmolentje inderdaad. Oh ja en misschien accepteren dat Eef een heel moeilijke eter is met een heel hoog diva gehalte

Groetjes,

Michèle

Wat wij deden met de overstap naar stukjes is de appel eerst even heel kort koken. We sneden hem in schijfjes (zonder schil) en kookten het een minuut of 4 / 5. Het harde gaat er dan vanaf, maar het is nog wel zo stevig dat het met de handjes gegeten kan worden. Eventueel kun je het daarna nog even prakken (kan er ook een banaan of rijpe peer doorheen geprakt worden). Hier werkte het super, maar goed…wij hadden het geluk dat ons zoontje vanaf 6/7 maanden niets meer wilde wat op derrie of babyvoeding leek. Hij wilde het echte eten haha.

Succes!

@Michele: héhe’, heel slechte eter! Alleen met fruit dan he, want verder is ze een kliko die alles lust en ook goed eet!

Ik laat me, bedenk ik me nu, niet meer op kosten jagen, ook niet met een goedkope rasp. Ze bekijkt het maar lekker. Ik geef het IN STUKJES en ze ziet maar wat ze ermee doet. Ze is vandaag toch al not amused en wil voortdurend aandacht…die geef ik haar echt niet constant en als ze geen fruit wil, dan is het ‘dag Eef!’

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier ook nog geen stukjes hoor Rainbow. Hij eet dan wel vers fruit maar wel geprakt of geraspt

Een appel in stukjes wil hij nog wel doen maar verder moet ik ook niet gaan
Af en toe een stukje manderijn van mij (die ik dus voor hem pak maar ik mee eet). En ook hier tanden genoeg

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ Rainbow, ik zou me dan zeker niet meer laten kisten als ze verder goed eet. Dan maar geen fruit thuis, komt vanzelf wel hoor en anders tja kauwvitamine van davitamon

Groetjes,

Michèle

Lastig dat ze nog steeds geen stukjes eet. Aan de ene kant moet je consequent blijven en eten is eten en dan maar niet. Maar ja aan de andere kant kan ik het me voorstellen dat je ook wilt dat ze haar vitamine binnenkrijgt.

Tim heeft altijd vers fruit gehad. Alleen toen we net begonnen gebruikte ik de staafmixer. Daarna al snel alles geprakt of geraspt en zo de stukjes steeds groter gemaakt totdat hij gewoon stukken fruit at.

Zeker omdat ze op het KDV wel stukjes fruit heeft betekend dat ze het wel gewoon kan. Daarom zou ik persoonlijk idd niet te veel geld meer gaan uitgeven aan allerlei apparaten die alles pureren of heel klein maken.

En wat doet ze bijv. met banaan? Want die zijn heel zacht, hoeft ze die ook niet?
Appel en peer zijn natuurlijk harder, maar kiwi en banaan niet dus dat zou moeten lukken?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

even over appel
als jij liever wil dat Eva grover fruit eet kun je het ipv mixen misschien beter raspen??

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik weet niet wat je haar altijd als toetje geeft, maar misschien kun je wat stukjes fruit in haar yoghurt of kwark doen. Niet al te groot, maar op die manier krijgt ze toch wat vitamine binnen. En wat je ook zou kunnen doen is sinasappels uitpersen, zodat ze ook daar weer wat vitamine C uithaalt. En op die manier legt zij naar mijn mening niet de link. Oh ik eet mijn fruit niet, dus ik krijg wat perssinasappels. Gewoon zo af en toen eens geven om haar toch wat vitaminen naar binnen te laten krijgen. En gelukkig eet ze wel fruit op het KDV, dus helemaal zonder zit ze niet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker