Grote rode vlekken op wangen.wat kan dit zijn?

Hallo

Kane heeft sinds 2 dagen grote rode vlekken op zijn wangen. Lijkt op uitslag,Verder heeft hij geen koorts maar is wel wat hangerig. Ik dacht zelf aan tandjes of kiezen. Hij wordt zaterdag 2 jaar. Maar nu ben ik ook aan kinderziektes aan t denken. Normaal zou dat niet zo’n probleem zijn maar ik maak me zorgen omdat ik een 2 weken oude baby heb en ik niet weet of het gevaarlijk v haar kan zijn. Welke ziektes zijn eigenlijk gevaarlijk voor babies? Ik heb nu eenmaal een kleine man hier lopen die van alles mee kan dragen want hij gaat ook naar de opvang,

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

De vijfde ziekte zou het kunnen zijn. Die geeft o.a. vlekken op het gezicht.

Zoek op Google maar eens op vijfde ziekte en klik dan op afbeeldingen, dan krijg je heel wat foto’s te zien van kindjes met rode wangen.

De vijfde ziekte begint met vlekken en eindigt met koorts dus als het de vijfde ziekte is, komt de koorts nog.
Bij de zesde ziekte is het andersom: die begint met 3-4 dagen koorts en eindigt dan met rode puntjes-uitslag.

Let wel op: de vijfde ziekte is besmettelijk en vooral bij zwangere vrouwen kan het ernstige gevolgen hebben voor de ongeboren baby. Geen idee hoe gevaarlijk het is voor pasgeboren baby’s. Als hij dus de vijfde ziekte blijkt te hebben, waarschuw dan alle zwangere vrouwen waar hij bij in de buurt is geweest en hou hem weg van zwangere vrouwen zolang hij besmettelijk is.

Met andere woorden: ik zou voor de zekerheid vandaag even langs de huisarts gaan zodat die het kan beoordelen.

Groetekes, Sje

En zie hier meer info over symptomen en het verloop van de ziekte:
http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/erythema_infectiosum/vijfdeziekte_voorlichtingsmateriaal.jsp

Groetekes, Sje

Bij de vijfde ziekte idd, begint meestal met rode vlekken op de wangen, waarna ze ook verder op zn lijfje zullen komen.
Maar van tanden/kiezen of vermoeidheid kunnen ze ook heel goed rode wangen krijgen. (jasper had ook vaak vuurrode wangen, of soms maar aan 1 kant. Maar dat kwam af en toe opzetten, niet de hele dag door).

Als je het niet vertrouwt, zeker met jullie kleine baby dan zou ik idd toch ook even de huisarts bellen.

Het enige dat ik weet wat echt gevaarlijk is voor pasgeboren baby’s is het herpus virus. Dus kraambezoek met koortslippen lekker thuis laten blijven!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Het zou ook beginnend stadium van (een lichte vorm van) exceem kunnen zijn.
Heeft Joaquin als baby gehad, is goed te behandelen met een vaseline met een hormoon erin. Via de huisarts te verkrijgen. Bij Joaquin na de behandeling met die creme ook niet meer teruggekomen. Succes!

Groetjes Ghislaine.

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 01 Nov 2011 12:33:50

Hoe is het nu met Kane?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers