Grote mond

mijn energie is op en ik weet het niet meer…
Mijn zoon van 6 heeft zn grote mond hij kan niet gewoon praten en zegt overal nee op (behalve op een snoepje dan)... Ik weet het niet meer en tot overmaat van ramp begin ik nu ook al zo tegen hem te doen ik betrap me zelf erop dat ik constant tegen hem zit te schreeuwen. Heeft iemand daar ook problemen mee. Heeft er iemand tips of wil ook zn verhaal kwijt hoor ik dat graag want ik wil het graag anders en gezellig hebben thuis.

Groetjes mimo

Ja ik herken dat maar al te goed van Demi, (ook 6 jaar overigens).
Alleen probeer ik voor het goede gedrag te belonen, en het negatieve zo veel mogelijk te negeren, en rustig blijven effe tot 10 (of tot 100 ) tellen.
Schreeuwen heeft geen enkele zin, en maakt de situatie alleen maar erger.
Ik snap heel goed dat je soms zo wanhopig en boos bent dat je je zelf even niet meer onder controle hebt en dus ook maar gaat schreeuwen, even diep inademen en rustig een gesprek aangaan daar bereik je veel meer mee heb ik ervaren. Jij bent immers zijn voorbeeld, dus gaat hij ook schreeuwen.
Bij mij moeten ze voor straf op de trap zitten en even nadenken over hun gedrag, vaak helpt alleen het dreigen daarmee al om hun tot ander gedrag uit te lokken hier
Consequeunt zijn helpt echt het beste, kost zeker heel veel energie, maar uiteindelijk heb je er baat bij!

Succes en hopelijk heb je wat aan mijn tips

Groetjes Nathalie & Co

Ik heb alleen een nee-zeggende peuter en op die leeftijd is het normaal dat ze overal nee op zeggen. Wat hier nogal eens effect heeft is gewoon nee terug zeggen.

Als ze vraagt “Mama, mag ik een koekje”, zeg ik gewoon nee. En als ze vraagt “Mama, wil jij mijn speldje goed doen”, zeg ik ook nee. Als ik dat een uurtje volhoud heeft ze de hint begrepen en krijg ik ook een stuk minder nee te horen als ik iets vraag.

Maar die truc ben jij ook al tevergeef aan het uitproberen lees ik in je bericht. Heb geen gouden tip voor je behalve negeren en consequent blijven. Veel sterkte met je kleine man.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Nov 2007 16:03:37

heel herken baar alleen de mijne is 10 met grote mond

maar hoe moeilijk het ook is consequent blijven en negeren en proberen rustig te blijven

als jij gaat schreeuwen en snauwen nemen ze dat ook weer over en dan is het hek van de dam

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Tja…ik accepteer NOOIT een grote mond.

Niet toen ze nog kleuter waren en niet nu ze 8 en 10 zijn.

Vanaf het begin af aan heb ik duidelijk gemaakt dat ik dat nooit zal accepteren.
Ik ben nog altijd hun moeder en normaal respect krijgen ze van mij ook.
( Verder ben ik wel vaak te soft helaas

Wat ik gedaan heb?
Meteen heel duidelijk aangeven Nee, nu ga je over een grens dit wil mama niet hebben. En dan time-out geven om over na te denken.

Daarna uitpraten en knuffelen.

Ik heb een hele stoere coole jongen van 10 die heus wel eens heel boos wordt maar nooit een grote mond tegen mij opzet.

Groetjes Janine

reactie verwijderd

Gewijzigd door - Asje op 19 Nov 2007 10:57:50

Hé, is het al ergens kerstvakantie?

Groetekes, Sje

nou nou!!!
Lijkt er wel op sje haha

groetjes Gytha