Grote mensen bed

Hallo daar was ik weer eens met een vraag! Onze jongens krijgen over een paar weken een 'grote mensen bed "maar nu vroeg ik mij af hoe dat gaat met een dekbed en dergelijke. ik ben zo bang dat ze eronder komen ook al kruipen ze nu altijd omhoog in bed, ik bedoel met het hoofd helemaal bovenin het ledikantje. hoe lang duurt het ongeveer voor zoiets went, ja het zal wel verschillen, maar wie heeft hier wat ervaring mee?? groetjes dani

Ik weet niet hoe oud je jongens zijn, maar toen onze grote kleine dame op 2-jarige leeftijd naar een groot bed ging, sliep ze gewoon nog in een slaapzak, net als in haar ledikantje. Zo lag ze toch altijd warm, omdat ze nog altijd door heel haar bed zwierf tijdens het slapen en zo kon ze ook niet met haar hoofdje onder een dekbed komen.

Inmiddels is ze 3 en heeft ze wel een dekbed en we hebben haar nog nooit helemaal onder het dekbed aangetroffen.

Groetekes, Sje

hai hai, nou daar zeg je me wat, inderdaad dat kan ook nog gewoon in een slaapzak. ik ging er gewoon van uit dat ze onder een dekbed gingen, we gaan dus nog in beraad hier! onze jongens zijn nu 2 jaar en 2enhalve maand en ze worden te groot voor het ledikantje, vandaar… maar thanx voor de tip! dani

Dan zou ik ze met die leeftijd lekker in slaapzakken in hun grote bed leggen! Ben je voorlopig gewoon van het dekbedprobleem af en dan zie je over een jaartje maar weer verder!

Groetekes, Sje

dat betekent wel dat ik nieuwe slaapzakken moet aanschaffen, die ik nu heb zijn van 1 meter lang en dat wordt krapjes, zijn er ook grotere maten, bijvoorbeeld 1meter 20, en dan ook mouwloos, dus waar ze hun armen doorheen kunnen steken? tja ik heb daar nooit op gelet vandaar mijn vraag… groetje dani

Phoe, volgens mij is 110 de grootste en die zijn ook gewoon mouwloos. Heb ze nooit groter gezien eigenlijk. Maar mogelijk dat echte speciaalzaken wel grotere hebben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Dec 2006 13:32:55

Ik zal eens effe rond gaan snuffelen, heb destijds wel inderdaad 1 meter 10 gezien misschien zoals je zegt hebben ze elders wel grotere. komt vast wel goed! oh trouwens een kussen hoeft niet toch? ik was van plan ze zonder kussen zo door te laten gaan, is ook beter voor nek en rug. hoe doe jij dat sje??? dani

Nee, inderdaad geen kussen. Ik weet niet vanaf wanneer ze wel een kussen mogen. Mogelijk hebben anderen daar een antwoord op.

Maar als ze nog zo jong zijn, gaan ze nog alle kanten op in bed, dus ze blijven toch niet netjes met hun hoofd op hun kussen liggen, dus dan ligt dat ding alleen maar in de weg.

Groetekes, Sje

Cas was 20 maanden geloof ik toen hij een groot bed kreeg. Hij ligt onder een dekbed en heeft een slaapzak aan (maat 110 en mouwloos). Cas heeft wel een kussen, speciaal kinderkussen van ikea, heel leuk ding en Cas vindt het geweldig.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

en dat gaat wel goed met het dekbed jolanda? is het niet te warm? of schopt hij het dekbed 'snachts weg? ben gewoon benieuwd hoe cas het ervaart! groetje dani

Alleen een slaapzak aan lijkt mij toch niet warm genoeg, verwarm je dan de kamer ook nog ofzo?
Groetjes, Mariëlle en Joël

Hmm, Cas is een koukleun (net als zijn moeder). Maar hij schopt het dekbed wel weg in zijn slaap.
Volgens mij als hij wakker wordt pakt hij het zelf weer.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

quote:
Alleen een slaapzak aan lijkt mij toch niet warm genoeg, verwarm je dan de kamer ook nog ofzo? Groetjes, Mariëlle en Joël

De kamers van onze meisjes zijn altijd minimaal 18 graden in de winter. Ze hebben dan een volledige pyjama (dus jasje/broekje) met daaronder een rompertje lange mouwen. Dan de winterslaapzak en ze hebben het warm genoeg.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Dec 2006 21:46:35

Lekker dat ze zo warm blijven. Hier proberen we ook de temperatuur niet onder de 18 graden te laten worden. Momenteel ligt Joel in een romper, badstof pyamajas en -broek, zomerslaapzak, lakentje en dekentje. Als hij niet onder de dekentjes blijft, voelt hij soms 's ochtends erg koud aan. Ik vind het wel lastig, want te warm aankleden is ook niet goed toch? Ik zal blij zijn als hij zelf onder een deken/dekbed kan kruipen, net als wij. Pas dan kan hij zelf bepalen of het warm of koud is. Tot die tijd proberen we gewoon vanalles.
(m’n vorige berichtje hier was erg kort, ik moest heel snel achter de PC weg… sorry)
Groetjes, Mariëlle en Joël

vanaf 2 jaar mag je kinderen een kussen en dekbed geven…jonger niet dat ivm verstikkingsgevaar ofzo…
nou ja lisa gebruikte haar knuffels als kussen dus hebben we op een gegeven moment haar wel een kussen gegeven. Ze was ouder dan 2 hoor. Ook slaapt ze onder een dekbed. Ze heeft al een jaar nu denk ik een meegroeibed en dat gaat prima. Sinds kort hebben we hem uitgetrokken dus groter gemaakt naar de lengte van 2 meter…wel maf gezicht hoor…en meisje van nog amper een meter groot ofzo in een bed van 2 meter lang…haha

gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)