Grote kat?

He meiden
Ik kwam net in mijn achtertuin buiten. Sprong er een groot dier van meer dan een meter groot en ongeveer 30centimeter dik over de schutting weg. het had een bruin grijze zwarte kleur. Had ook een hele dikke staart.Bestaan er eigenlijk van zo’n gigantische katten?Heb nog nooit zo’n grote gezien. Mijn zakken huisvuil wat niet meer in de bak past in mijn achtertuin zijn de laatste dagen ook opengekrabt. Ik denk dat dit beest de dader is. Hij was erg schuw. Durf nu niet meer mijn achterdeur open te laten staan. Stel dat ie naar binnen komt onopgemerkt…Schrik je je toch kapot?Groetjes Chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 11 Jul 2008 10:32:11

Nou meer dan een meter groot ??? 30 cm dik ?? Wat was de schouderhoogte denk je ? en hoe lang was hij ongeveer ?
Aangezien hij zo schuw is en waarschijnlijk dus heeeeel groot denk ik niet dat het een gewone huiskat is. Zet je camera maar klaar of zo whahahaha. Maar als hij inderdaad heeel groot is, zou ik allicht eens even melding maken van het dier en zonder gekheid een foto van hem proberen te nemen. Ik ben wel heel benieuwd.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ongeveer 1meter lang bedoel ik. Ook ongeveer van grond tot schouders beest 30 centimeter. Voordat ik melding maak ga ik eerst een foto proberen te maken of zet ik mijn camera achter in de tuin(moet ik eerst effe zoeken). Ik wil dat beest ook wel eens even beter bekijken. Ging zo snel allemaal. Dat beest schrok van mij en ik van hem. Kan een normale kat over een schutting springen?De schutting is even hoog als een deur.Heb niet echt veel verstand van katten.Zodra ik het beest in mijn vizier krijg van de camera als dat lukt laat ik hier de foto zien.Henb net gesurft op internet en toen kwam ik deze informatie tegen. Hij lijkt er verdacht veel op. Zeker weet ik het pas wanneer ik hem gefotografeerd hebgroetjes chantalhttp://frontpage.fok.nl/nieuws/72425

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 11 Jul 2008 11:16:01

Er bestonden toch een soort van reuzenkatten? Is laatst iets over in het nieuws geweest dat een Nederlands stel uit een of ander buitenland een reuzenkat had willen importeren en dat dat beest op Schiphol achtergehouden is tot bekend was of zo’n dier in Nederland wel als huisdier gehouden mocht worden.

Misschien is het wel zo’n soort beest. Tenzij je dicht bij een dierentuin woont…

Groetekes, Sje

Voor berichtgeving over die reuzenkat, ga naar www.nu.nl en type rechts boven in de hoek reuzenkat. Dan krijg je 3 nieuwsberichten.

De namen Ashera-kat en Savanna-kat worden genoemd. Mogelijk op Google meer over te vinden met foto’s erbij.

Gewijzigd door - Sje op 11 Jul 2008 11:50:13

Gewijzigd door - Sje op 11 Jul 2008 11:51:53

Ik zou eigenlijk ook eens even naar de dichtsbijzijne dierenartsenpraktijk bellen en even vertellen wat je hebt gezien. Misschien weten ze er meer van of kennen ze het beestje.

Da’s ook een goed idee inderdaad.

Groetekes, Sje

Ik woon in Limburg niet bij Schiphol. Ik wil eerst een foto maken zodat ik ook duidelijk een signalement van het beest aan dierenartsenpraktijk kan geven. Heb er bijvoorbeeld niet gezien of het beest een bandje om heeft en de kop heb ik niet goed gezien. Gaan ze dalijk allemaal vragen stellen die ik niet kan beantwoorden.Ik blijf opletten buiten. Hoop dat ik hem snel weer zie. Ondetussen houd ik wel mijn deur dicht.groetjes chantal

Chantal

Uhhhhm waar is dat dan ?Wij wonen in midden limburg. Moet ik ook mijn camera klaar zetten misschien ???

In Geleen whahaha ja kan je doen ja. Stuur ik het beest wel naar jou kan je hem ook zien, misschien loopt ie bij jou niet weg. haha. Ik voel me nu net zo iemand van de zender Animal planet die ook met de camera liggen te wachten tot er een beest langs komt om te filmen/fotograferen.groetjes chantal

Chantal

Oeps, moet ie een stukkie lopen nog om hier te komen, dat ligt wat zuidelijker nog. Heb wel familie in Nuth en Sittard, deze zal ik wel even op de hoogte brengen.

quote:
Ik woon in Limburg niet bij Schiphol.

Maar zo’n dier beweegt, dat had je wel in de gaten he?!

Nee zonder gekheid, ik bedoelde ook niet dat hij van Schiphol ontsnapt zou kunnen zijn. Ik wilde alleen maar het bestaan van reuzenkatten bevestigen en daarom kwam ik met dat Schiphol-voorbeeld.

Misschien zijn die beesten in België en Duitsland wel toegestaan en dan zou het ook kunnen dat-ie van net over de grens komt.

Groetekes, Sje

Nou ik wordt ook benieuwd naar dat beest!
Knip maar gauw een foto, als je hem nu misschien neit verjagen hebt!

gr gytha

O zo Sje. Heb hem niet meer gezien. Heb fototoestel op de vensterbank klaar liggen. Misschien blijft ie nu wel weg nu hij mij gezien heeft, Zou komende dagen op blijven letten. groetjes chantal

Chantal