Grote buik opeens

Pfff, ik ben nu 18 weken en opeens is mijn buik helemaal de lucht in geschoten. Kon ik vorige week nog mijn gewone jas aan, nu zit 'ie erg strak bij de buik! Ik verbaas me erover hoe hard het deze keer gaat! Ik zie er nu uit als met +/- 25 weken bij Eva. Hoe ver kan die buik groeien? Ik bedoel, als ik nu al zo ben, hoe zie ik er dan met 40 weken uit? Bij Eva was ik al zo dik! Ik zat gisteren in vergadering en voelde opeens ons kindje bewegen! Dat gevoel herkende ik meteen! Ik gniffelde in mezelf en praatte toen weer verder. Zo leuk! Door de drukte op het werk en met het huis, vergeet ik soms dat ik zwanger ben. Maar nu herinneren die buik en dat gefriemel van binnen me daaraan! Echt van die plopjes en laatst in bad zag ik mijn buik golven! Ik zit nu weer volop in de positiekleding en snap nu weer waarom ik me twee jaar terug niet lekker in die kleren voelde: ze staan gewoon niet leuk. Ik heb mooie dingen, nog van Eva, maar het staat toch anders dan je eigen kleding. Maar het moet! Maar nog even terug naar die buik: soms ben ik bang dat ik echt zo dik word, dat die buik als het ware niet meer mee kan veren! Helpt smeren dan?

Oh ja, de eerste opmerkingen komen alweer hoor. Ik dacht al: waar blijven ze? ‘Hé dikke!’, ‘Wat een pens!’ (hoezo onvriendelijk?) en meer van dat soort dingen. Deze keer kan het me geen moer schelen, laat ze maar lekker! Al begrijp ik niet zo waarom mensen zo tegen je praten, je kunt toch ook iets leuks zeggen? Maar goed, de komende weken kunnen ze de strandbrigade gaan waarschuwen, want zeerog Rainbow komt eraan! Op 10 mei hebben we de 20 weken echo. Ik ben zooo benieuwd! Als alles maar goed is, dat is het belangrijkst! Ik denk dat het een meisje is trouwens…Een soort Eva 2. Als papa aan mijn buik voelt, zwemt ze namelijk ook gauw weg, net als haar zus!

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/dLrhp1.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 27 Apr 2010 23:19:15

Gewijzigd door - Rainbow op 27 Apr 2010 23:19:50

Geweldig dat gevoel he! Echt gaan genieten ervan. Lijkt me heel bijzonder om zo’n “tweede” te ervaren.
Laat je het ons weten wat het is?

Groetjes Bianca

Ik was van Jessey ook veel sneller zo dik dan van Joey! Maar op het laatst groeide ik dan weer minder snel. Het eindresultaat was ongeveer even groot! Haha!
Lastig is het soms wel ja, voroal die opmerkingen die je dan hoort. Maar jeee dikke PENS? Pfff dat vind ik wel heel asociaal zeg! Pens… Wat heeft zo’n woord nou nog met een lief klein baby’tje te maken…? Bij pens denk ik eerder aan een dikke bierbuik! Lijkt nergens op, goed dat je je er niks van aantrekt hoor!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Pfff hier ook het zelfde hoor Rainbow, ik ben BIJNA die 12 weken voorbij, maar lijkt wel of ik een buik heb met plusminus 15/16 weken zwangerschap met Noah.

Maar wat belachelijk dat ze je zo uit schelden!! Niets van aantrekken, jij weet dat je er een mooi kindje voor terug krijgt… En daar gaat t om!

Vindt je positiekleding zo lelijk zitten??
Ik vindt het heeeeeeeeeerlijk!!, ik heb nu een positie-legging aan, met een jurkje er over :smiley: Ik vind het SUPER staan, heb me nog nooit zo zelfverzekerd gevoelt dan voor mn zwangerschap…!!

Maar ja dat is bij iedereen anders uiteraard…

Meiss, Lekker van genieten van die schopjes :smiley:
Ik kan niet wachten tot ik ze voel… Soms denk ik al van OH dat was er 1, nee dat was mn maag maar helaas…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik had ook een collega die zei toen dt ik lekker aan het uitdijen was. Ja zei ik maar bij mij is het sneller weg dan bij jou. En toen was het over. Maar hoe groot kun je worden. Tja wel eens op Morgan der Hyves (of was het de mijne) gekeken??

Enne smeren moet je nu al doen, baad het niet, enne jezelf even goed verwennen en onstpannen 's avonds is nooit weg toch?

Ha ha ha leuk he die binnenpret

Groetjes,

Michèle

Ik smeer vanaf 12 weken al met zwitsal mama … heerlijk spul en vorige keer geen striemen dus hopelijk nu ook niet. Nog niet in ieder geval

Mijn buik groeit juist heel niet hard… maar vind het niet erg. Het zit me toch al in de weg …

Ik heb ook zo’n hekel aan die kleding … alles zit zo snel té strak en irriteert… Maar nu een site gevonden waar ze top shirts etc leveren… dus die heb ik leeg gekocht en dat zit heerlijk…!! Verder veel buikbanden … altijd grappig…

Hoeveel ben je nu aangekomen dan?

Lilypie In verwachting Ticker

Ik vond de zwangerschapskleren juist heerlijk en mooi! Ben nooit zo zelfverzekerd geweest over hoe ik er uitzag als in de zwangerschappen Ik had veel shirts die onder de borsten elastiek hadden waardoor die buik nog mooier naar voren kwam

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ja, bij het woord PENS denk ik ook aan een bierbuik of aan de maag van een koe. Echt een raar onvriendelijk woord! Laat ze maar kletsen, ik kan er toch niks aan doen. Ik let ook niet zo op wat ik eet, pak waar ik zin in heb. En dat is momenteel friet met mayo en van die slaatjes met mayo erop! Niet elke dag natuurlijk! Ik ben pas 1 kilo aangekomen, dus dat is niet veel. Maar hoe die dan verdeeld zijn? Geen idee, want mijn buik is dus wel behoorlijk! Vorige keer +10 kilo, maar wel een buik van heb ik jou daar! Zelfs de kraamhulp zei dat 'ie groot was. Terwijl het volgens mij niet veel groter was dan bij andere hoogzwangeren! Ik zal die foto eens opsnorren, haha! Ik zou je die nog mailen he Melanie, met de nieuwe buikfoto!

@Michele, ik heb vol belangstelling naar de foto gezocht. Op jouw hyves en die van Morgan. Maar niet gevonden. Wel veel foto’s van een toen nog piepklein Morgannetje! Ik ben benieuwd wie de grootste-buik-battle wint: jij of ik! Heb je de foto nog?

@Miniboy…de site please…Kan ik ook even kijken en naar hartelust aan de shop! De kleren die ik nu heb, zijn 2 jaar oud en hier en daar toch wat vol bolletjes enzo. Ik heb nu een tuniekje aan met een linnen broek, maar het is niet je van het. In de broek zitten inmiddels knietjes en ik vind het gewoon niks meer! En ik moet de kleren nog zoooo lang aan! Maar ach, voor dat kleine mopje in mijn buik kan niks te veel zijn! Hoewel…zo misselijk zijn als jij…Bleeeeh!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Heb je een mail gestuurd… ben benieuwd wat je ervan vind.

Die zou je me inderdaad nog mailen Rainbow… ben errruuuggg benieuwd…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Geweldig meid!
en een zwangere buik is erg mooi, hoe groter hoe beter
prachtig vind ik dat.
oh en de opmerking of je teveel bier drinkt? heb je die nog nooit naar je hoofd geslingerd gekregen? ik namelijk wel toen ik zwanger was.
haaa bier pens
kreeg ik te horen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker