Groot bed?

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 21 maanden en de tweede op komst.
Straks gaan wij verhuizen en moeten er dus nieuwe slaapkamers gemaakt worden.
Nu is mijn vraag, kan mijn zoontje al in een normaal bed slapen op deze leeftijd en hoe wen je hem dat aan?
Alvast bedankt.

kijk even i de zoek optie bij groot bed krijgje genoeg topics te zien

Nanik is ook 21 maanden en wij zitten ook met de vraag of ze al in een groot bed kan. Ik denk toch dat we voor een peuterbedje gaan. Deze kan ik gelukkig lenen van een vriendin. Dan kan ze even wennen.

Bianca

De gouden tip die Kimmetje altijd geeft bij verhuizing is: leg in de eerste nachten in het nieuwe huis het beddengoed waar hij in de laatste nachten in het oude huis onder geslapen heeft in zijn nieuwe bedje op zijn nieuwe kamer. Dus niks verschonen of uitwassen. Het gebruikte beddengoed in zijn nieuwe bed. Dat ruikt en voelt vertrouwd en dat maakt het wennen makkelijk.

Groetekes, Sje

Overigens zou ik de omschakeling naar groot bed niet gelijk laten vallen met de verhuizing. Of eerst verhuizen en na een poos over naar een groot bed. Of nu naar een groot bed en groot bed meeverhuizen naar nieuw huis.

Groetekes, Sje

lieke slaapt sinds 3 weken in een peuterbed ivm tweede op komst.
We hebben haar betrokken bij het opknappen van de kamer en ze wilde zelf al in grote bed slapen.
We hebben de deur van haar oude kamer dichtgedaan en haar in peuterbed gelegd en heeft geen kick meer gegeven. Ze vraagt niet eens om het andere bedje!
Als ik vraag wie komt er in het keline bedje slapen zegt ze BABY!
Ik heb trouwens wel nog een bedhekje voor lieke’s bed, voor mijn gevoel veiliger!

groetjes Gytha