Groep 3!


#1

Vanavond hebben we met de oudste zijn rapport opgehaald…
Super goed!! Hij heeft met lezen de ILO 2 toets gehaald, die ze normaal gesproken eind groep 3 hebben en begint na de vakantie dus met ILO 3
Ook met rekenen heeft ie de eerste toets van groep 3 al binnen…

Tja overal eigenlijk de hoogste score voor (wil niet opscheppen hoor ) behalve tekenontwikkeling (dat is dan ook meteen de laagste score ) en werkverzorging… maar eh als ik mijn eigen rapporten van vroeger er op nakijk komt dat heeel bekend voor enne… mijn vader doet op het moment ook weer een opleiding, in België dan, en daar zijn ze voor het volwassenonderwijs ook echt nog heel streng op dat soort dingen had hij dus ook maar een matig voor werkverzorging, hahahaha moest zo lachen!

Tja… nog een weekje en het is einde kleutertijd… na de vakantie gaat ie alweer naar groep 3!!!
Was nog even spannend hoe de indeling zou worden, ze hebben hier op school maar 5 lokalen, dus je hebt altijd combinatie klassen maar dat veranderd elk jaar ivm het aantal leerlingen per groep.
Nu hadden ze 2 combiklassen groep 1/2 waar dan beurtelings dus steeds een kindje in groep 1 instroomde. (en dan groep 3/4, 5/6 en 7/8)

Volgend jaar hebben ze 1/2, 2/3 en 3/4 … groep 2 en 3 zijn dus gesplitst. Ben wel blij dat hij naar 3/4 gaat… anders zou hij NOG een jaar dezelfde juffen hebben!
Dat wordt me toch een beetje veel hoor die ene juf is prima… maar de andere kan ik het niet zo mee vinden Ennnn… hij vind het zelf ook weer helemaal geweldig, want nu komt ie weer bij zn vriendinnetje in de klas dat zal feest worden! Hahaha

Maar ik vind hem nu wel ineens groot worden hoor bah… nu is ie ook al kleuter-af!
Volgend jaar mag ik hem niet meer in de klas brengen… gaat ie in de pauze op het grote plein spelen ipv het afgebakende kleuterpleintje… en ipv dat hij dingen die hij leuk vind (lezen, rekenen) als extra stimulans krijgt MOET hij nu ook echt!


#2

hihi herkenbaar, heb net een topic geplaatst dat jasper over gaat naar de peutergroep… die start dus net z’n kleuterfase, maar ook zo’n moment dat je je weer beseft hoe snel het allemaal gaat…
Super van je ventje hoor dat ie het zo goed doet op school, geweldig toch dat ie z’n eerste rekentoets van groep 3 al binnen heeft terwijl hij daar nog moet starten! Moest wel erg lachen om je verhaal over werkverzorging, zit blijkbaar in de familie!!!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#3

Wat goed zeg, van N. Snap je gevoel, elke fase die je afsluit worden ze weer een beetje groter. Leuk, maar ook soms moeilijk.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#4

Nou … moet eerlijk zeggen dat dit bij hem voor het eerst is dat ik er een beetje moeite mee heb dat ie groot wordt
Ik vond t juist altijd geweldig wanneer ie weer een nieuwe fase in ging. Alleen maar trots en eigenlijk nooit dit dubbele gevoel.

Met de jongste wel… die zou ik het liefst nog heeeeeel lang baby gehouden hebben

Maar nu heb ik dat dus wel opeens… dat het me veel te snel gaat, en mn mannetje alweer naar groep 3 moet…


#5

Maar naar groep 3 is ook echt wel een stap: dan moeten ze ineens echt léren en ligt er veel meer druk op. Dan is het speelse er echt wel grotendeels van af.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers


#6

Wat spannend!!

De stap naar de kleuterschool is er natuurlijk ook wel een, maar idd daar is alles nog geheel vrijblijvend. Vanaf groep 3 gaat het echte leren beginnen. En als ik dan hoor wat ze al allemaal moeten kunnen op zo’n leeftijd. Best veel zeg. Wat knap joh dat N het zo goed doet. Mag je zeker trots op zijn!

Groetjes,
Sandra



#7

wat super knap jeee!! echt dat gaat goed hoor! enne ik snap je helemaal meid… het is ook dubbel want je bent natuurlijk trots maar anderzijds… het gaat zo snel allemaal!