Groentepotjes 8 maanden

Hallo,

Ik vroeg me af van degene die groentepotjes geven wanneer jullie die groentepotjes van 8 maanden geven.
Tessa is sinds eergisteren 8 maanden en heb het nu een paar keer geprobeerd die 8 maanden potjes maar daar zitten best al grote stukjes in vind ik.
Het is in 1 keer naar heel slap naar best wel grove stukjes.
Het gaat ook nog niet zo geweldig en koop toch nog maar 6 maanden potjes want ze zit heel moeilijk te doen en een beetje te kokhalzen.

Of moet ik nu vol blijven houden met die 8 maanden potjes met stukjes?
Wat doen jullie en ging het bij jullie wel in 1 keer goed?
Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Gr.Kim

Hoi,

Bob is nu 9,5 maand en die krijgt nog steeds potjes van 6 maanden.
Hij krijgt die bonkjes die in die potjes zitten ook niet weg en idd
te kokhalzen. Vooral die stukjes aardappel, die krijg je zowat niet fijn met een vork.
Ik prak er gewoon een aardappel door, door de potjes van 6 maanden voor een groffere structuur.

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker[/img][/img]

bij joyce gingen we gewoon over in de potjes van 8 maanden.
Tuurlijk ze had er wel wat moeite mee maar dat heeft ze ook
als je er mee begint met tien maanden.
Gewoon effe wennen en vol blijven houden dachten wij en toen
ging het algauw goed.
Geef je nog elke dag groente uit potjes op geef je ook zelfgemaakte
groenten Kim ?

Groetjes,
Miranda.

Hallo,

Ja, ik geef eigenlijk altijd wel potjes.
Ik heb het zelf wel een paar keer gemaakt, worteltjes vond ze wel lekker maar toen ik zelf brocoli gemaakt had nam ze 2 happen en moest niet meer.
Ik ga er verder niet moeilijk over doen ik heb me laten vertellen dat die potjes net zo gezond zijn als vers dus krijgt ze voorlopig nog even potjes.
Eerst voelde ik me wel er een beetje schuldig over (nog wel eens) maar nu heb ik zoiets van als zij die potjes lekker vindt en het is gezond dan zit het wel goed volgens mij.
Ik ga nu denk ik af en toe afwisselen met 8 en 6 maanden potjes zodat ze er langzaam aan went. Misschien kan ik die 8 maanden potjes wel eerst goed prakken of zo. Mijn man heeft gister en vandaag voor het eerst zo’n potje fruit van 8 maanden gegeven. Hij zei dat ze wel een beetje moeilijk deed (af en toe toch een beetje kokhalzen) maar ze at het wel op.
Gr.Kim

Ja dat is een goed idee van je om die potjes af te wisselen
dan kan ze er langzaam aan wennen. en nee joh, daar hoef je je toch niet
schuldig over te voelen als ze nog uit potjes eet.
Joyce eet ook nog steeds uit potjes. Wij hebben hetzelfde probleem als jij.
Uit een potje vind ze het veel lekkerder dan dat we zelf koken.
Soms heven we een aardappel, wortel of boontje maar dat vind ze lang
niet zo lekker als een groentepotje.
Hoop alleen wel dat dat binnenkort verandert en dat ze wat meer met ons
mee kan eten. Dat lijkt me erg leuk. Ben benieuwt hoe dat bij de anderen is gegaan ?

Wij zijn al met 7 maanden begonnen met stukjes te geven. Dat ging best goed. Ik moet zeggen dat die aardappelblokjes inderdaad wel erg hard zijn. Joel bewaarde die eerst steeds in z’n mondje. Nu gaat het steeds beter. Ik moet zeggen dat we momenteel eigenlijk geen potjes meer geven. We doen wel al het eten nog in de blender. Zo vindt Joel het het lekkerst. Maar hij eet dus wel wat wij ook eten (zonder zout dan) en vindt het superlekker!! Je moet gewoon naar je kind kijken. Als je kijkt naar hoe ze bijv. een koekje of stukje brood eten… dat gaat ook best goed toch. Ze kauwen dus best wel. Misschien kun je eerst eens met de fruitpotjes beginnen, dat is toch iets zachter volgens mij.
Succes ermee!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh ja, Joel krijgt nu als hij al een potje krijgt een potje van 12 maanden. Dat kan al best wel hoor naar ons idee. Weer wat andere smaken ook!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

luca houdt weer niet van potjes! Ik heb eigenlijk altijd wel zelf gekookt. Luca wil ook datgene wat wij eten… en wij eten geen potjes
Vind het makkelijk hoor, zeker nu hij op de leeftijd komt dat hij zowat alles mag! Maar af en toe geef ik wel een potje… als we even geen tijd hebben, of als wij heel pittig eten. Ik zou ervoor zorgen dat de stukjes geleidelijk grover worden. Dus idd of eerst de 8 maanden potjes wat fijner maken, of de 6 maanden wat grover. Succes!!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik weet nog met dylan die wilde ook die 8 maanden potjes niet,veels te grove stukjes,ik deed het in een schaaltje en deed het dan met de staafmixer ff fijnmaken,en toen at hij het wel

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Mijn dochter kokhalste met 10 maanden nog van de 8 maanden potjes. Hierom (en nog een paar andere dingen: tong uit d’r mond, slecht gegroeid) kreeg ik een doorverwijzing naar de logopedist, die vond dat er niets aan de hand was, omdat ze wel stukjes brood kan eten (een half broodje) en haar tong duidelijk niet altijd slap hangt. Sommige kinderen slaan die fase over, die gaan van 6 maanden potjes met een jaar naar 12 maanden potjes.

Het scheelt ook per merk en wat voor voeding. Macaroni of Spaghetti lijkt wel niet te worden geprakt, dus dat prak ik zelf na. Beberix had laatst hele doperwtjes en maisjes erin zitten, dat koop ik niet meer. Olvarit bekijk ik met argusogen omdat ik in de 6 maandenpotjes wel eens flinke stukken wortel heb zien zitten. Het meest tevreden ben ik over Nestle, niet helemaal gepureerd, maar ook geen enorme stukken. Kruidvat eigen merk moet ik nog uitproberen.

Ik doe het groenten maaltijd (van potjes) in een blender. Dan introduceer ik (langzaam) het stukjes. Als je jouw kind een stuk broodje geven dan stimuleert her om her eten te kauwen. Na 3 of 4 keer eet mijn dochter goed. (Meest van het stukjes zijn heel zacht…maar moet je nog goed kijken. Er zit in soms een grote en hard stukje aardappel!).