Groentepotje voor het flesje?

Joël is inmiddels 5maanden, en we wouden een beetje bij beetje gaan beginnen met groentehapjes… Vanaf 6maanden MOET het heeft het CB ons verteld.

Maar geef je dat gewoon om bijv. half 5/en daarna nog een fles??

Hier ons voedingsschema:

7.00uur 240cc + 8 scheppen.
11.30uur 240cc + 8 scheppen.
16.00uur 240cc + 8 scheppen.
20.30uur 240cc + 8 scheppen.

Tussen door een keer een liga, en als hij tussendoor echt nog honger heeft een fruitpotje.

Liefs, Melanie

Hoi,

Ik heb het eigenlijk nooit rond een flestijd gedaan. Als ik jou was zou ik het dan ook rond de tijd doen dat hij uiteindelijk warm eten krijgt.
Anders blijf je er zo in schuiven.
Hier altijd rond 5 uur, half 6 gegeven, en inmiddels eet hij met de pot mee, gezellig met ons aan tafel dus. (maar goed, hij is 8 maanden)

Groetjes

Maar kreeg hij daarna dan nog een fles??

Ik kan wel eerst zn fles gaan doen om 4uur, en daarna rond half 5/kwart voor 5 een potje…

Liefs, Melanie

Onze ervaring was: fles vóór potje maakte dat hij geen groente meer wilde eten. Eerst groente en daarna nog 120 cc fles ging prima! De tijd die wij hanteerden zal rond 16.00 uur zijn geweest. Die tijd verschoof zodra hij ook brood tussen de middag kreeg en 's middags nog een tussendoortje. Ik denk dat wij rond 7 mnd het volgende schema hadden:

7.30 uur halve boterham + 180 cc
10.00 uur fruit + flesje diksap
12.30 uur (of eerder) halve boterham + 150 cc
15.00 uur liga + flesje diksap
17.00 uur groente + 120 cc (of minder)
19.30 uur 180 cc en naar bed

Oke, dank je freubeltje… Als hij straks 6 maanden is, hebben ze de bijvoedingen nodig, dus dan zal ik jou schema aanhouden… die ziet er wel erg goed uit…:smiley:

Liefs, Melanie

Hij kreeg dan 's avonds ook nog gewoon een fles ja.
Maar een potje hoeft toch niet perse samen met een fles?
De flesvoeding zal hij nu meer nodig hebben dan groente of fruit. Dus als hij iets van zijn fles laat staan omdat hij net iets anders heeft gehad, dan mist ie dus een stukje fles.
Tenminste, zo denk ik dan he?

Succes ermee, mijn ventje heeft sinds gister zijn avondfles laten vallen, zo goed eet hij. Heerlijk!