Heej,
mijn zoontje is nu zo’n 3 maand en half en ik vroeg me af wanneer jullie begonnen zijn met groentenpap? en met welke groentjes en hoeveel moet ik dan beginnen? en wanneer komt de fruitpap erbij?
Hij weegt nu 7 kg dat is meer dn het gemiddelde vr een kindje vn 3,5 maand men zegt dan dat je dan al kan beginnen met groentepapjes. is dat zo of kan ik beter nog even wachten? ik geef ook flesvoeding geen borstvoeding want dan zeggen ze pas vanaf 6 maand te beginnen…
Kan iemand me een beetje raad geven?
groetjes Valerie
Groentepapje
ik ga ook beginnen met groentehap en dan met worteltjes, sperzieboontjes, bruine bonen of broccoli of zo.
Mijn zoon is ruim 6 mnd, maar is 11 wkn te vroeg geboren, dus eigenlijk nog maar 4 mnd.
Met fruit ga ik beginnen met meloen, appel, peer, banaan of perzik.
Het is per kindje verschillend of je al wel of niet kan beginnen volgens mij.
Succes!
Wij zijn pas begonnen met fruit en groente te geven toen hij meer dan 6 maanden oud was.
Dit omdat er allergieën in de familie voorkomen en dan is het beter om te wachten met vaste voeding.
Wat misschien wel een tip is om de groente waar je mee begint dat zo’n drie dagen achter een te geven, zo kun je zien of je kindje er wel tegen kan of niet.
Wij zijn begonnen met worteltjes en en met 3 of 4 hapjes te geven.
Met fruit zijn we begonnen met appel ook weer 3 of 4 hapjes.
En met fruit ook 3 dagen achter elkaar geven.
Dit hebben we allemaal van het cb door gekregen omdat we moesten kijken of hij ook ergens allergisch voor is, maar tot nu toe gelukkig niet.
Hier begonnen met 4 maanden op advies van cb en alletwee tegelijk. Ik heb er wel ee week tussen gelaten.
Liefs Michelle
ze adviseren tussen de 4 en 6 maanden bij flesvoeding. Ik zou zeker niet eerder beginnen. Dit heeft niks met het gewicht van je baby te maken, maar of je baby er klaar voor is. Dit wil zeggen, is de tongreflex verdwenen? zodat hij/zij in staat is van een lepeltje te happen. Zo niet, dan duwt een baby alles zo weer naar buiten. Hij/zij is hier dan gewooon nog niet klaar voor. Ook de darmen van een jonge baby zijn nog niet in staat om vast voedsel te verwerken en dit kan ernstige krampjes veroorzaken. Waarom niet gewoon wachten tot je kindje de juiste leeftijd heeft? Je kan ze nog lang genoeg te eten geven hoor. Geniet liever nog even van de echte babytijd!
mama1980
ik ben met 4 maanden met fruit (peer) begonnen, maar hij had veel last van krampjes, dus heb een maand gewacht. Toen ging het goed. Eerst 2 weken fruit gegeven en daarna groente.
22-12-2009 colin geboren
ik ben met 3,5 maand begonnen met fruithap(mango van friso banaan,peer) dit was meer als tussendoortje.de fruithap deed ik tussen 2 flessen in. met groente ben ik begonnen toen lizzy 6 maanden was.
in het begin geef je maar een paar has lizzy krijgt 2 hapjes fruit,alleen voor de smaak. je merkt vanzelf wanneer je kindje toe is aan meer.
toen het eenmaal goed ging ben ik de helft van een potje gaan geven.nu nog steeds.
je kunt het potje 48 uur bewaren na openen in de koelkast.
dus ze krijgt 2 dgn hetzelfde fruithapje.
ze vind het erg lekker!!!
suc6,
groetjes liek
Ik ben begonnen toen Muriel 6 maanden was. Tot die tijd deed ze het heel goed op de flessen. Ik heb eerst fruit gegeven en daarna groente gaan bijgeven. Met 1 soort per keer begonnen en dat 3 dagen achter elkaar gegeven en dan een andere soort gegeven.