Groentehapje

Hoi allemaal,

Indy is nu bijna 28 weken en ben 1 week geleden begonnen met groentehapjes (wortel) maar ze moet er niks van hebben. Ik heb het gevoel dat ze voor altijd aan die melkflessen vast blijft zitten. Als ik kindjes van haar leeftijd hoor (de ouders dan ) dan eten die kids wel gewon fruit en groentehap. Op de creche eet ze wel fruithap en thuis niet en ik maak het precies hetzelfde klaar waaah hellup.

Hopelijk hebben jullie wat tips.

Groetjes
annemarie

Hoi Annemarie,

Ik heb met Dilan hetzelfde gehad met de groentehap.
Ik was begonnen met een fruithapje en dat vond hij meteen heerlijk.
Als groentehapje had ik ook worteltjespuree gemaakt maar dat vond hij absoluut niet lekker.
Wel vreemd dat Indy wel fruithap eet op de creche en niet bij jou, wat doet ze dan precies? Draait ze haar hoofd weg? Proeft ze het en keurt ze het dan af, of proeft ze helemaal niet? Anders zou je misschien haar speentje even in de fruithap kunnen dopen en proberen of ze nadat ze het heeft geproeft of ze dan wel wil eten.

Succes ermee,

Groetjes

Stella van Es

Hoi Annemarie,

Inderdaad een goed idee van Stella!
Kijk anders misschien ook nog eens de samenstelling na. Zijn de fruithapjes echt hetzelfde?

Ik heb ooit iemand op de creche gesproken, waarbij het kindje geen fruitpap met betterfood pletkoek lustte, maar dan wel met zo’n bambix meel.

Succes en laat even horen hoe het gaat.
Ben benieuwd…

Indy proeft wel altijd wat ik heb, En ik kan het ook in haar mondje doen maar ze spuugt het uit. Heel af en toe dat ze het wel helemaal op eet maar ze moet haar dag hebben denk ik. Meestal geven we (ook op de creche) banaan, peer en appel. Ze vind banaan met mandarijn ook wel eens lekker. Wel vind ze het lekker om op een partje te sabbelen als ik die vast heb.

Wat betreft het groentehapje. Indy gebruikt geen speen dus die kan ik er niet in dopen. Ze proeft het wel hoor net als fruithapje maar ze vind er weinig aan. En ze eet het niet op. Maar ik blijf het gewoon aanbieden, de volhouder wint zeggen ze toch, maar ik maak er geen oorlog van hoor als ze niet wil dan stop ik met aanbieden. ga vandaag eens kijken of ze het misschien koud lekkerder vind. dat had die kleine van mijn zus ook, Omdat fruithap koud kwam wilde hij de groentehap ook koud.

Groetjes
Annemarie

Ik heb maar 1 gouden tip: even een paar weken stoppen met fruit en groenten en gewoon over een tijdje opnieuw proberen. Gewoon rustig aan.

Ze is er blijkbaar nog niet aan toe.

Ze komt echt wel van de fles af, weer niet ongerust.

Groetekes, Sje

heej mijn zoontje hoeft ok beslist geen groente hapkjes echt niet

spuugth etgewoon uit
en geef ik verse groente en dat wil hij wel

Ik vind dat je 2 kanten op kunt gaan, je kunt blijven proberen. Omdat jij zegt dat het op de creche wel lukt, dus zou het thuis op den duur ook goed moeten gaan, maak er iets leuks van en bouw dat af naar gewoon voeden en niet meer gek doen.
Daarnaast ben ik het ook wel weer met Sje eens, ze komt wel van de fles af. En als ze het echt nodig heeft, roept ze wel.

Sorry, aan mij het je niet echt iets. Moet je nog een keuze maken.

Groetjes Wiets

Gewijzigd door - Tiesie op 08 Dec 2006 15:07:00

Hallo allemaal,

Ik geloof dat ik een wonderkindje heb. Wij hebben nooit problemen gehad met eten aanbieden. Het eten dat ze krijgt maak ik altijd zelf. Voordat ik eraan begonnen was had ik gelezen dat je beter eerst groente kunt geven en daarna pas fruit. Dit in verband met de zoete smaak van het fruit. Of ze dat inderdaad al door hebben weet ik niet.

Het eten maak ik altijd zelf klaar voor haar. Dan kook ik wat groente (soms vers, soms een beetje van ons en soms uit de vriezer, maar nooit uit een blikje of potje) dan doe ik er een halve appel bij voor het vocht. Samen in de blender en smullen maar.

Elvira doet haar mondje al wagewijd open als ik met de lepel (een zachte van het merk Nuby) en dan hapt ze echt. Wel moet ik erop letten dat er niet teveel op de lepel zit. Is dat wel het geval komt hetgeen dat teveel is wel uit haar mondje, maar dat is omdat het gewoon niet gaat met kauwen op haar manier en doorslikken. Onze dochter is trouwens nog maar 5 maanden en met 3,5 maand at ze al van de lepel. De vitamine druppels heb ik haar ook altijd van de lepel gegeven, misschien heeft dat geholpen.

Succes met eten. Groetjes Patricia.