Hallo allemaal,
Ik geloof dat ik een wonderkindje heb. Wij hebben nooit problemen gehad met eten aanbieden. Het eten dat ze krijgt maak ik altijd zelf. Voordat ik eraan begonnen was had ik gelezen dat je beter eerst groente kunt geven en daarna pas fruit. Dit in verband met de zoete smaak van het fruit. Of ze dat inderdaad al door hebben weet ik niet.
Het eten maak ik altijd zelf klaar voor haar. Dan kook ik wat groente (soms vers, soms een beetje van ons en soms uit de vriezer, maar nooit uit een blikje of potje) dan doe ik er een halve appel bij voor het vocht. Samen in de blender en smullen maar.
Elvira doet haar mondje al wagewijd open als ik met de lepel (een zachte van het merk Nuby) en dan hapt ze echt. Wel moet ik erop letten dat er niet teveel op de lepel zit. Is dat wel het geval komt hetgeen dat teveel is wel uit haar mondje, maar dat is omdat het gewoon niet gaat met kauwen op haar manier en doorslikken. Onze dochter is trouwens nog maar 5 maanden en met 3,5 maand at ze al van de lepel. De vitamine druppels heb ik haar ook altijd van de lepel gegeven, misschien heeft dat geholpen.
Succes met eten. Groetjes Patricia.