Groentehapje: fles eraf?

Hallo,

We zijn al een tijdje bezig om ons zoontje van vijf maanden oud te laten wennen aan groente. Inmiddels loopt dit goed en eet 'ie zo’n kwart potje. Binnenkort naar een half potje en als dit goed gaat een hele (zo’n vier maanden potje heb ik het dan over). Ik heb gehoord dat als je kindje volledig aan de groente zit, er dan een fles af moet omdat ze anders teveel binnenkrijgen. Klopt dit?

Hij krijgt nu vijf flessen per dag. De eerste tussen 06.30 uur en 07.00 uur, dan rond 10.30 uur, 14.30 uur, 18.00 uur en de laatste tussen 22.00 en 22.30 uur. Is het dan een idee om de fles van 18.00 uur te laten vervallen en die te vervangen door de groente?

Bedankt!

Groetjes!

Hai,

Bij Daniel deden we het op die leeftijd als volgt:

-7.00 uur fles
-11.00 uur halve fles melk, groentehapje, eventueel rest van de fles
-14.30 uur fles
-18.00 uur fles en daarna fruithapje
-22.30 uur fles. Deze verviel bij 6 maanden, toen sliep hij van 19.00 uur tot 7.00 uur door

Groetjes

Cath, mama van Daniel en Naomi

Hallo,

Mijn dochtertje is 22 weken (dus ca 5,5 maand) oud. Ik ben ook begonnen met het “proberen” van groente en fruit. Ze at gelijk het hele potje na 2x proberen leeg (idd zo’n klein potje van 4 mnd). Mijn ritme is nu maar als volgt:

Ik geef overigens groente en fruit van 1 soort (dus niet gemixt met aardappel of een ander fruit soort)
08.00 uur de fles met nutrix (papfles)
12.00 uur de fles
14.00 - 15.00 uur fruithapje
16.00 uur de fles
18.00 uur groentehap
20.00 uur de fles met nutrix (papfles)

Daarna gaat ze naar bed (soms tussen door ook nog wel even voor een uurtje en dan maak ik haar wakker voor de laatste fles).
We zijn nu bijna een weekje bezig en ze slaapt eigenlijk gewoon weer door.

Succes