Groentehap

hallo dames,

ons zoontje is nu 4 maanden en mocht van het cb beginnen met groentehap.
maar nu het volgende als we het hem geven hij vind het wel heel lekker en hapt goed begint hij na een paar hapjes te huilen en als het op is krijst ie nog harden.
zullen dit krampjes zijn? en na een paar minutjes stop hij ook met huilen.
als hij na de fles van 19:00 naar bed gaat is hij ook een beetje onrustig en kreunt en jengelt een beetje.
dit had hij de eerste dagen niet.

Het zou best eens kunnen. Wat heb je hem als eerste voor groente gegeven? Ik was zelf begonnen met wortel. Dit is bijvoorbeeld makkelijker te verteren dan bruine bonen. Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is, dat was hier namelijk ook

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

hoi jesmerize,

ik ben begonnen met wortel en de sperzieboontjes. bruinebonen durf ik hem zeker nog niet te geven!
maar moet ik nu doorgaan of toch even wachten nog? heb hem vanavond maar even niks gegeven!

Hoi Wendy,

Ze hoeven het nog niet te hebben he? Ik zou denk ik even wachten, 2 of 3 weken en dan weer proberen! Last hebben van je eten is niet fijn!

De meningen zijn erover verdeelt, de een zegt beginnen met groente en de ander zegt beginnen met fruit. Wij zijn op advies van ons CB begonnen met fruit. Volgens hen heb je met fruit minder kans op krampjes. Fruit ging hier meteen goed, dus na een paar weken zijn we ook begonnen met groente. Zou heel goed kunnen dat hij last heeft van krampjes. Wat je ook zou kunnen doen is een andere groente proberen. Kijken of het aan de worteltjes ligt en wellicht dat het met een andere groente wel goed gaat. En anders misschien een idee om eerst met fruit te beginnen.

Groetjes,
Sandra

quote:
De meningen zijn erover verdeelt, de een zegt beginnen met groente en de ander zegt beginnen met fruit. Wij zijn op advies van ons CB begonnen met fruit. Volgens hen heb je met fruit minder kans op krampjes. Fruit ging hier meteen goed, dus na een paar weken zijn we ook begonnen met groente. Zou heel goed kunnen dat hij last heeft van krampjes. Wat je ook zou kunnen doen is een andere groente proberen. Kijken of het aan de worteltjes ligt en wellicht dat het met een andere groente wel goed gaat. En anders misschien een idee om eerst met fruit te beginnen.

Groetjes,
Sandra

Sluit me hierbij aan. En trouwens… met 4 maanden hoeven ze niet persé groente- of fruithap. Je kan ook wachten tot en met 6 maanden. Maargoed, dan zal je kleine er ook aan moeten wennen en heb je misschien hetzelfde ‘probleem’…

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010