Zoals jullie weten is tomas 4.5 maand
en ben ik inmiddels begonnen met de groentehap.
Hij smult hier echt van!!(gelukkig).
Maar nu dronk hij zijn fles niet meer leeg,
hij krijgt er vier van 220
Nu wilde ik gewoon volledig groente gaan geven
en die vervangen door een fles.
Nu mijn vraag… is dit niet te vroeg? Hij is al wel dik 7 kilo.
volgens de boeken heeft hij het nog niet nodig!! (dilemma)
Wie helpt me uit de brand.
Groentehap
pf ben er wel lang uit hoor maar heb ff gekeken in het boekje van de oudste de jongste wilde dit nog niet begon met 6 maanden pas te eten
ik gaf toen smorgens een fles rond 8 uur smiddags rond 12 uur smiddags rond 4 uur en dan 6 uur groente en dan om 8 uur nog een fles van wat tie opdronk en dat verschilde nogal en dan slapen tot 11 uur want toen wilde hij ook nog een beetje
groetjes bianca
Hoi Melanie.
Ja wat een gedoe he met die groente en fruit.Ik ben met Iris ook begonnen met 4,5 maand.Dat moest ook van het bureau omdat ze wat aan de lichte kant was(5930 gram toen ze 4,5 maand was).Zij kreeg alleen nog borstvoeding ivm koemelkallergie.Ze heeft het de eerste paar weken met veel plezier gegeten maar nu wil ze het ineens niet meer en"“spuugt” ze het uit.Ze wil alleen nog maar aan de borst.Dus als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken.Als jouw knulletje het lekker vindt en hij heeft er geen last van(verstopping of krampjes)dan zou ik het gewoon lekker geven en volgens mij is het ook normaal dat hij dan minder drinkt want groente en fruit verteerd gewoon langzamer en hij houdt daardoor langer een vol gevoel.En misschien wil hij over een paar weken ook wel weer even alleen de fles?Met andere woorden,volgens mij geven ze het zelf wel aan wat ze willen en wat op dat moment goed voor ze is.
veel liefs Eljada.
wat een raar iets juist met allergie word er aangeraden niet voor de 6 maanden met groente en fruit te beginnen…
melanie hoe lang is hij? want hij kan wel 7 kilo zijn maar als hij ook lang is kan dat best. Roy is nu 9 maanden en weegt 11 kilo maar zit net boven het gemiddelde, juist omdat hij lang is. je niet te druk maken als hij wat zwaar is dat gaat er van zelf af zodra ze gaan lopen (zolang het niet extreem is)
Liefs Tries
`Ja Tries,ik vond het ook heel raar dat ik al moest beginnen met groente en fruit maar ze was echt wat aan de magere kant en ik denk dat ze dat zwaarder hebben laten wegen.Ik heb wel eens het idee dat ze ook niet tegen je mogen zeggen dat er niet genoeg voeding in je B.V. zit,Borstvoeding geven wordt(ook door overheidsinstanties)erg gestimuleerd(het staat toch ook op al die blikken flesvoeding dat B.v het beste is.Dus daarom moest ik denk ik er mee beginnen.Maar gelukkig is het goed gegaan.
Groetjes Eljada
Over Bv hou op ze laten je maar door lopen, als ik zelf niet was gestopt weet ik niet of jordy er nu nog was… brrr
Liefs Tries
Eljada, heb je geen melk speciaal voor kindjes met koemelk allergie.
Ik dacht dat dat ook bestond???
Groeit ze dan misschien wat beter op.
Tomas was de laatste keer meer dan 65 cm lang, zit dus ook boven het gemiddelde.
Heb er intussen wel een fles weer aantoegevoegd, drinkt hij soms wel niet helemaal leeg
maar er zit tenminste iets meer in. Was nl bij cb geweest om te wegen, want het voelde
toch niet goed. Het bleek ook dat hij was afgevallen. Was maar 160 gram maar toch.
Tot dan toe was hij toch staads aangekomen. Moet morgen weer naar het cb kijken of
hij weer wat aangekomen is. Ben benieuwd???
De groente en fruit hap gaan nog steeds voorspoedig en al bijna zonder te knoeien.
Mama is daar heel erg blij om.Scheelt toch een berg was hihihi.
Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes melanie
liefs melanie
Hoi Melanie,
Goh wat jammer zeg dat hij was afgevallen.Dat is toch best wel erg?Was hij echt afgevallen of was hij minder hard gegroeid?En wat zeiden ze ervan op het bureau?
Enne ja er bestaat inderdaad hypoallergene voeding maar dat drinkt ze dus pertinent niet.(zie evt topic stoppen met borstvoeding).Die gewone flesvoeding lust ze wel maar die heeft ze nu een dag of 5 gehad (alleen savonds een flesje van ong 100 ml want meer wil ze niet),en nu zag ik vanavond haar wangetjes al weer rood en bulterig worden dus het zal wel weer eczeem worden.Nou ja we zien het wel weer.
Bedankt in ieder geval voor je reactie.Ben benieuwd of Tomas nu wel weer is aangekomen.
En Tries hoezo was hij er dan misschien niet meer geweest?Jakkes!
Groetjes Eljada
Oh stom van me je had dit bericht gisteren al gepost dus ben je vandaag naar het bureau geweest.Ben benieuwd!
Gewijzigd door - eljada op 26 Jun 2003 20:26:03
Gewijzigd door - eljada op 26 Jun 2003 20:28:26
Mijn borstvoeding was helemaal niet goed, de wijkverpleegkundige bleef maar zeggen meer aanleggen dat ik hem zelfs op een moment om het half uur hem aanlegde maar na 4 weken zat hij nog ruim onder zijn geboorte gewicht en werd slap sliep heel veel, de wijk maar zeggen nee gaat goed aanblijven leggen, grrrr was was ik dom, en verdrietig, nu ik het er weer over heb kan ik me zelf nog wel voor mijn kop slaan… toen op een gegeven moment mijn schoonmoeder zei meisje ik zie hem zo weg glijden je moet nu stoppen. heb gelijk de huisarts gebelt die zag Jordy en zei jeetje wat een garnaaltje (ook zo leuk te horen) maar was ook erg geschokken, heb toen pilltjes gekegen om de borstvoeding sneller te stoppen en ben gelijk een flesje gaan geven je wilt niet weten dat kind had zo’n honger dat hij dronk iets van 60cc (moest langzaam beginnen) in 3 min leeg maar binnen een paar dagen zag je hem dikker worden, eerlijk waar! zag hem bijna groeien.
Met roy alleen daarom al had ik zo iets van nee dit nooit weer, heb ff getwijvelt maar toen zei mijn man ohnee, en daar bij waren er meerdere dingen dat het gewoon niet kon maar dat was wel de hoofd reden…
ze laten je soms echt maar door lopen, sinds dien luister ik naar me zelf…
Ik hoop dat het goed komt met dat exseem, jordy heeft het ook ineens weer en ik weet niet waar door pffff
Liefs Tries
Ps die wijkverpleegkundige is er overgens niet meer wie weet meerdere klachten gehad
Liefs Tries
hallo,
Tomas is aangekomen!!! In 1 week weer 220 gram en weegt nu 7200 gram.
Hij heeft dus weer een inhaalslag gemaakt. En mama is opgelucht.
Ik moest hem 4 flessen geven van cb. Want hij dronk er maar 3. Zo van wat erin zit zit erin.
En als ik iets tussendoor wou geven moest dat ook melk zijn ipv sapje.
Het kon zijn dat de slechte eetlust komt door het doorkomen van tandjes.
Nou hopen maar dat die tandjes zich snel laten zien dan.
Moet over 2 weken weer terug, dan wordt hij weer onderzocht.
Groetjes melanie
liefs melanie
Gelukkig! Vind het altijd maar eng als die kleintjes afvallen.
En ja, die tandjes kunnen veel ellende geven, Lucas had ook wat meer moeite met eten.
Ik hoop voor je dat ze gauw doorkomen!
Groetjes Miriam
Hallo,
Tries,eerst wil ik je vragen;zijn jouw kinderen naar Jordi Cruyf en Brian Roy genoemd?(wil mijn man graag weten want hij wilde Niels eigenlijk graag Jari noemen).
Maar wat erg zeg!Wat raar dat je op dat moment zelf niet zag dat het niet goed ging he?Dat je dat van je schoonmoeder moest horen!Het lijkt ook wel of je in de weken vlak na de bevalling ineens veel afhankelijker wordt.En dan neem je alles maar voor zoete koek aan.Vooral als het de eerste is.Toen Niels was geboren was hij door zijn hartafwijking natuurlijk ook zo blauw als wat en iedereen zag het behalve ikzelf terwijl ik zelf nota bene in de verpleging werk.En ik heb bij hem ook geprobeerd om borstvoeding te geven.Eerst afgekolfd,kreeg hij het via een sonde,en na de operatie moest hij het zelf gaan drinken.Maar dat arme kind was(natuurlijk)veel te zwak om te zuigen(weet ik nu achteraf),maar die zusters maar zeggen.Nee mevrouw,het moet gewoon kunnen,het zal wel aan je tepels liggen,die zijn zeker te klein,probeer maar een tepelhoedje.En dan zetten ze weer zon groot kamerscherm op de zaal neer en daar werd ik dan achtergezet met mijn kind op schoot en dan werd er gezegd,nou probeer het maar he!als het niet lukt dan hoor ik het wel!En weg waren ze weer.En dan zat ik daar half te janken en mijn man zat erbij zo van,ik weet het ook niet hoor!En een gewone fles kreeg ik niet want dan zou hij tepelspeenverwarring krijgen ofzoiets.Man wat had ik een spijt dat ik had gezegd borstvoeding te willen geven!Op een gegeven moment was ik zo ongerust dat ik stiekem het afdelingskeukentje ben ingeslopen en snel een flesje(met mijn afgekolfde melk)voor mijn kindje heb warmgemaakt.En precies hetzelfde wat jij zegt:binnen 3 minuten had hij zijn hele fles leeg en viel heerlijk in slaap.Nou ja dat kolven heb ik nog 4 weken volgehouden en toen ben ik ermee gestopt.Helaas kregen we toen die koemelkallergie maar dat is weer een ander verhaal.Ik denk dat het kolven bij mij daarom nu ook niet lukt.Te veel nare herrinneringen.Nou ja het is een lang verhaal geworden maar het is op zich wel een opluchting om het nu zo op te schrijven.
Enne lieve Melanie,sorry dat ik zo midden in jouw verhaal val,maar ik ben heel blij dat Tomas weer is gegroeid !Goed zo!
Veel liefs en groetjes Eljada
Wat heerlijk dat ie is aan gekomen… en nu door gaan zo…
nee Jordy is niet vernoemt naar Jordy Cruyf nooit aangedacht zefs dat die zo heten hihi
Jordy is wel vernoemt maar dat is zijn 2de naam hij heet ook eigelijk Jordy Mark en is vernoemt naar mijn broertje Roy ook niet vond het gewoon een mooie naam…
maar jeetje jij ook al zo’n verhaal verschikkelijk het blijf je alijd achtervolgen lijkt het wel, heb het heel lang gezien dat ik had gevaalt maar ja…
en nee ik zag het zelf niet niet dat het zo erg was… maar het was elk half uur weer huilen als ik hem moest aanleggen…
Liefs Tries
Mijn dochter was ook veel te licht na haar geboorte met bv, ze kwam maar een krappe70 gram aan per maand…Toen ben ik op een gegeven moment gaan afbouwen en de maand erop was ze 800 gram aangekomen…
En de afgelopen keer 1165, ze weegt nu 5800 gram ongeveer en is 62 cm lang en 4 maanden oud.
Groetjes Yvonne
Ik ben tienermoeder en ben er heel trots op!!!
[Hallo,
Ik ben met mijn zoon begonnen op drie en een halve maand met een fruithapje van olvarit.
Ik woon in Belgie en daar kan het precies iets sneller.
Hij weigerde in begin ook maar ik heb rustig opgebouwd en altijd aangevuld met een borstvoeding.
Nu is hij 5.5 maan en krijgt hij 's morgens borst , 12 u groenten met aardappel en kip , 16 u fruithapje ( 1 appel,1 appelsien , 1 banaan en soms meloen of perzil met pletkoek zonder gluten) en rond 18 een borst, en rond halfnegen laatste fles milumil van 210 ml.
Dit gaat prima en je moet helemaal niet luisteren naar consultatiebureau het is toch jouw kind. Let alleen op met gluten.
In mexico geven ze kinderen wat ze in huis hebben en dat start al heel jong met vast voedsel.
Gewoon alles proberen wat er t vinden is Ik zou jullie aanraden om een naar de site www.kindengezin.be te gaan daar staat wat kan en niet kan ( over voeding).
natacha capelle