Hallo allemaal
Ik heb een vraagje hoe maken jullie je groentehapjes.
Die van mij blijven zo droog.
En ik doe er toch wat kookvocht door als laatste maar dat arme kind zit er gewoon tegen aan te hikken…
Gr Carola
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje hoe maken jullie je groentehapjes.
Die van mij blijven zo droog.
En ik doe er toch wat kookvocht door als laatste maar dat arme kind zit er gewoon tegen aan te hikken…
Gr Carola
ja heb ik ook gehoord. Mag ook borstmelk zijn. Word het lekker smeuiig van en ze herkennen er iets in, nl. de smaak van de melk. Ik ga vanaf volgende week een hapje geven en ben erg benieuwd hoe het zal gaan…
Succes!
@carola: hoe oud is je kindje? Als het ook al boter op zijn brood krijgt, zou je er ook een klein beetje boter doorheen kunnen doen zodat het wat smeuïger wordt.
En anders misschien de groente wat langer laten koken, deden wij met de worteltjes en bloemkool ook. Beter te pureren en het werd een mooi glad prakje. Aardappels hebben wij altijd in kleine stukjes aangeboden, deze wilde hij niet door zijn groente heen geprakt hebben.
Ik heb altijd verse groenehapjes voor Tim klaargemaakt. Heb er nog nooit melk of iets doorgedaan en hij heeft het altijd prima gegeten.
Groetjes,
Sandra
bedankt voor de tips…
Milan is 9 maanden
en krijgt idd gewoon boter op zijn brood.Dus dat mag ik er ook doorheen doen.
Ik heb ook de aardappelen er doorheen geprakt en niet in de blender wat dat word helemaal klef.
hoi,
ik stoom de groenten en aardappelen altijd, dat werkt ook prima. Verder adviseert het CB hier (in belgie) ook om er wat boter of zonnebloemolie doorheen te doen, een koffielepeltje is voldoende. (zou goed zijn voor de hersenen). Gaat altijd prima hier.
Groetjes
Een beetje boter of olie is ook goed voor de ontlasting,
om die op gang te houden.
Sommige kindjes slibben een beetje dicht als ze op
vast voedsel overgaan. Lepeltje olie helpt dan prima.
M.