Groentehap, wanneer eten ze een volledige maaltijd

Hallo,

Sinds een tiental daagjes krijgt ons meisje groentepap. Maar ze eet nog steeds maar met moeite 75 gr, als het al zoveel is. We geven dan nog maar een flesje erachteraan zodat ze toch genoeg heeft. Iemand enige richtlijn wanneer ze ongeveer 125 gr op kunnen? Ik vind het lang duren, maar mss ben ik een beetje te ongeduldig…

Groetjes,

Tamara

Hier duurde het ongeveer een maand…

Hoi,

Elke at met 4 mnd ook nog geen heel potje op hoor.
Eerst een half potje.
Ze moeten er ook aan wennen.
Eerst krijgen ze alleen de fles en dan mogen ze al groente en
fruit.
Dit moet je langzaam opbouwen.
Een paar week later gaven we haar wat meer totdat ze het potje
helemaal op had.
Ze vond trouwens alles lekker.
Over een maandje beginnen we ermee met Anne.
Dit lijkt me echt weer geweldig!
Weer een nieuwe fase in haar leven!
Wij hebben van de eerste keer groentehap een foto gemaakt.
Ze zat echt lekker te smikkelen.
Geniet er maar van!

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

Hier ook een foto gemaakt van de eerste keer groentepap. Ze hing helemaal vol van ocharme 3 lepeltjes! Wel grappig
Ik zal dan nog een beetje geduld hebben dan vooraleer ze de volle 125 gr binnensmikkelt…

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Geef je haar ook al fruit en yoghurt?
Dit vindt ze vast ook lekker, een beetje roosvisee door de yoghurt.
Fruithapje maakten we zelf ( halve liga, roosvisee en een halve banaan
pureren)
Vond Elke heerlijk!
Geduld is een schone zaak!

Groetjes Heleen

Hoi Tamara,

Komt echt vanzelf hoor!!! geduld is een schone zaak. Kan ook zijn dat ze er nog niet aan toe is. Ze hoeft het ook nog niet perse hoor pas bij 6 maanden.

groetjes gytha

Hallo,

Ons meisje krijgt nog geen fruit en yohurt. We gaan eerst even de groentehap er goed “in” krijgen. Dan gaan we verder met fruit.
Maar nog even geduld hebben dus… Gisteren at ze wel gezwind 75gr op, dus het gaat vooruit

Groetjes,

Tamara

hallo
Ons meisje is nu 4,5 maand en eet 1 heel potje groente en fruit op (zo’n klein potje) vind ze heerlijk. Zelfs na zo’n potje zit ze nog niet veel. Ik denk dat je gewoon moet kijken wat je kindje zelf aankan. Het kindje geeft zelf wel aan of het genoeg is of niet.
Ik zou me er niet druk om maken, geduld is een schone zaak.
TIP: ik weet niet of dat je het al doet maar probeer een steeds een paar dagen dezelfde smaak te geven zodat ze daar aan kunnen wennen. bv 2 dagen banaan, daarna 2 dagen peer enz. succes

Groetjes tamara