Groentehap invriezen?

Ik maak de groente happen voor Joep altijd zelf. Ik kook 1x per week voor hem en bewaar de happen dan in plastic zakjes die ik een apart bakje in de vriezer leg.
Hoe doen jullie dat?
Kan ik ze bijvoorbeeld ook in de lege potjes Olvarit (die hij af en toe krijgt als de happen op zijn bijv.) of vriezen die dingen stuk?

Hoi,

Wij deden het ook altijd in bakjes voor Elke destijds.
Ging prima!
Je zou kunnen proberen of een potje ook in de vriezer wil.
Ik denk het wel.
Als je die er smorgens uithaalt en in de koelkast zet dan is
het zo ontdooit en kan hij het hapje savonds lekker opeten.
Succes!
Laat maar even horen of het is gelukt, dan kunnen wij dit
straks ook bij Anne doen. Een potje neemt minder plek in
beslag in de vriezer dan een bakje.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 19 week

Hoi Anja,

ik gebruik altijd lege plastic saladebakjes van Johma, gaat precies een goede portie in

Groetjes,
Inge

Ik doe ook wel een fruithapje ofzo in een uitgekookt potje van Olvarit. Heb je ook de geode hoeveelheid en volgens mij kun je die best invriezen als het potje maar niet te vol zit zodat het kan knappen.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Ik stik de moord van de tupperwarebakjes… Ik kreeg ze van alle kanten en ik vind het ideaal…
Ook voor de oppas… Gewoon een ingevroren hapje meegeven en dat kan hup zo de magnetron in…
In het begin mat ik de hoeveelheid met een olvaritpotje, maar nu doe ik het op gevoel… Heb ik het idee dat de portie toch vrij klein is, dan krijgt Jeske een toetje…

dat van die saladebakjes is een goede tip en de olvarit potjes zijn dus gewoon in te vriezen, ga maar eens opzoek naar kleine plastic bakjes. Bedankt!

kijk even bij de xenos, daar heb je super veel bakjes in allerlei soorten, maten en kleurtjes. Die heb ik ook. Er zijn hele kleintjes, waar evenveel in kan als een klein potje olvarit. Ik ontdooide er dan gewoon twee toen hij meer op kon, maar straks bij thije wil ik ook wat grotere gaan kopen.

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hoi,

ik kookte ook altijd zelf voor ongeveer 10 dagen. Ik maakte ook de fruithappen een keer in de week . Ik heb toendertijd bij de xenox van die gekleurde bakjes van een paar euro per 6 of 8 stuks gekocht. Ideaal formaat trouwens. Ook de net iets grotere bakjes heb ik later ook nog gebruikt. Ze doen het goed in de vriezer plus ze kunnen ook in de magnetron.
Glazenpotjes kan je gebruiken alleen moet je ze maar tot de helft vullen. niet warm in de vriezer zetten en langzaam laten ontdooien dan kan het goed gaan. Maar meestal vriest glas toch kapot daar het niet rekbaar is.

groetjes

lon106

Pas op met het invriezen van de Olvarit potjes, de deksels zijn niet meer helemaal goed hersluitbaar nadat ze de “klik” hebben gemaakt!!

Groetjes,
Inge